Advertisement

Poniższa lista przedstawia godnych uwagi Youtuberów, którzy współpracowali oficjalnie ze Scottem Cawthonem i/lub sprawili, że seria stała się tak popularna na świecie oraz w Polsce.

Zagraniczni Youtuberzy

Markiplier

Screen-2.jpg

Mark Edward Fischbach aka Markiplier, to let's player który utworzył kanał na youtube w 2016. Jest znany z grania w horrory czyli m.in w Five Nights at Freddy's.

Informacje warte uwagi

MatPat

Game Theory Logo.jpg

Matthew Robert Patrick aka MatPat to twórca oraz narrator kanału na Youtube o nazwie Game Theory. Założył kanał na Youtube w 2009 roku. Na Game Theory dyskutuje o teoriach do popularnych gier wideo w tym Five Nights at Freddy's.

Informacje warte uwagi

  • Pojawił sie w napisach końcowych Freddy in Space 2 oraz był tam sekretnym bossem.
  • Scott wypuścił Freddy in Space 2 we współpracy z The Game Theorists (czyli Game Theory).

Dawko

931900529b2ee427040d4e44f805b2baca83b88e full.jpg

Lewis Dawkins aka Dawko to gracz który dołączył na Youtube w 2014. Gra głównie w Five Nights at Freddy's i różne fanowskie gry. Posiada również drugi kanał o nazwie Nindawko na którym gra w gry tworzone przez Nintendo.

Informacje warte uwagi

  • Prowadził wywiady ze Scottem oraz aktorami głosowymi pojawiających się w grach z serii.
  • Pojawił się w napisach Freddy in Space 2 oraz był tam sekretnym bossem.
  • Jest drugą osobą na świecie której udało się ukończyć tryb 50/20 w Ultimate Custom Night.

DJ Sterf

Unnamed.jpg

Sterling C. Franklin aka DJ Sterf to let's player, który dołączył na Youtube w 2005.

Informacje warte uwagi

Polscy youtuberzy

Eleven

Eleven.png

Eleven to jeden z polskich Youtuberów, który znacząco przyczynił się do dużej popularności serii Five Nights at Freddy's w Polsce. Kanał założył w 2015. Jest on graczem. Na swoim kanale gra m.in w FNaF, The Binding of Isaac, SCP: Containment Breach oraz Undertale. Od czasu do czasu tworzy również blogi.

Ponguj

Ponguj.png

Ponguj to Youtuber, zajmujący się głównie analizą, tłumaczeniem i tworzeniem teorii do gry Five Nights at Freddy's oraz jej Fan-Game'ów. Kanał na YouTube utworzył w 2015 roku. Jest on najpopularniejszym Youtuberem w Polsce, który zajmuje się teoriami oraz wiadomościami z tej serii i robi to na bieżąco.

Caton

Caton.png

Caton to Youtuber tworzący materiały m.in o teoriach i nowościach z Five Nights at Freddy's, jednak robi to w prześmiewczy sposób. Poza FNaFem i jego Fan-Game'ami nagrywa również inne gry; m.in jest to Minecraft oraz gry z serii SCP. Mimo iż ma około 200 tyś subskrypcji kojarzy go duża część Polskiej społeczności FNaFa.

Inni twórcy warci uwagi

Poza trójką wymienioną powyżej serii FNaF w Polsce pomogli również Dissowski oraz Mandzio którzy nagrywali również gameplaye z różnych gier z serii jednak już zaprzestali ich tworzenia.

Advertisement