Advertisement

Czy nie szukałeś/aś Williama Aftona jako człowieka, czy też Springtrapa?

Ja zawsze powracam.
  — William Afton w "Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator

William Afton (w UCN po prostu Afton; przez fanów określany także jako Scraptrap lub Salvage Springtrap) - to jeden z czterech antagonistów "Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator" oraz odmieniona wersja Springtrapa. Pojawia się po raz ostatni w "Ultimate Custom Night".

Pluszak Chicy.pngWygląd

Afton to zielonkawy animatronik królik o podstawowej budowie typowej dla animatroników. Jego stopy mają po 3 czerwone kabelki [lub żyły] zachodzące w pionie na ich górze. Nie posiada kostiumu na dolnych częściach nóg, a górne mają dziury. Jego tułów ma parę mniejszych dziur, tak jak ręce. Jego prawa dłoń ma metalowe pazury na pięciu palcach, a jego lewa ręka jest urwana w połowie, a w jej miejscu pozostał metalowy pręt z widocznymi szczątkami człowieka - Williama Aftona. Ma średnio skomplikowany schemat budowy głowy. Dolna szczęka przypomina tą posiadaną przez Nightmare Freddy'ego, ale w kolorze zielonym z ostrymi zębami w kremowym kolorze. Za to jego górna część głowy przypomina tą od oryginalnego Spring Bonniego znanego z Minigry z FNaF'a4 po przejściu nocy 4. Ma 2 duże siekacze w pysku i parę dziur w nim. Ma duże oczodoły, przez które widać głowę Williama Aftona i wiszące kable. Ma wielką dziurę w czole i jednocześnie na lewej stronie głowy, gdzie widać wyraźnie głowę wspomnianego kilkakrotnie człowieka. Posiada tylko jedno, lewe ucho z małymi dziurami, analogicznie nie posiada prawego, za to w jego miejscu znajdują się krótkie przewody. Jego oczy mają metaliczną barwę z czarnymi okręgami robiącymi za tęczówki/żrenice.

1377.pngWystępowanie

Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator

Wkrótce...

Ultimate Custom Night

Atakuje tylko raz na noc, ale wymaga refleksu. Kiedy w biurze zaczną mocno migać światła i usłszysz trzaski, jak najszybciej zamknij szyb wentylacyjny z prawej strony. Kiedy usłyszysz puknięcie, masz go z głowy na resztę nocy!

LoneMicrophone.pngDialogi

FFPS

Ja zawsze powracam.
  — William Afton w FFPS 

Cóż za zwodnicze wołanie. Wiedziałem, że to kłamstwo w chwili, gdy je usłyszałem. Tak oczywiste, ale mimo wszystko intrygujące.
  — Dialog w Salvage Room 

Możesz mnie nie rozpoznawać, ale zapewniam cię, to wciąż ja.
  — Zwrot do Michaela lub gracza, nawiązujący do faktu, że William zmienił strój. 

To było jeszcze prostsze, niż się spodziewałem.
  — Inny dialog w Salvage Room'ie. 

Jak mogę się oprzeć, obietnicy, takiej jak ta.
  — Inny dialog. 

Fascynujące, to czym one się stały.
  — Inny dialog. Możliwa aluzja do animatroników. 

Słodko-gorzkie, ale nie najgorsze.
  — William o swoim życiu pośmiertnym. 

UCN

Ja zawsze powracam.
  — Śmierć w UCN. 

Pluszak Złotego Freddy'ego.pngCiekawostki

  • William Afton to już 3 animatronik, który nie posiada któreś ręki: pierwszym jest Withered Bonnie a drugim - Phantom Foxy.
  • Głos Aftonowi podkładał PJ Heywood, który podkładał również głos Michaelowi w cutscence po Custom Night we FNaF: SL.
  • Jego zęby w dolnej szczęce najprawdopodobniej nie były takie same jak u tego niezniszczonego Spring Bonniego, bo są na swój sposób ostre, a raczej maskotki przyjaznej pizzerii nie mają czegoś takiego.
  • Nowy strój który przywdział, bardzo przypomina strój Spring/Złotego Bonnie'go, z zaplecza na którym został zamknięty płaczący chłopiec we FNaF 4.
  • Scott za bardzo wziął do siebie detale w postaciach w UCN, więc zmienił niektóre modele, to w tym przypadku Afton ma teraz dziurę w lewym boku ciała, a jego górna część głowy się poszerzyła a oczy to już nie czarne punkty tylko znowu phantomowe źrenice.
  • Wiele osób żartuje z niego wyglądu i nazywa go orzeszkiem (nawiązując do głowy).
  • To dosyć kontrowersyjne nawiązanie ale w filmie z 1998 roku - Laleczka Chucky część 4, Chucky - animatroniczna lalka z duszą mordercy dzieci (kolejne nawiązanie) mówi przed śmiercią "I always come back", co mogło by być podstawą do wykreowania postaci i charakteru Williama Aftona.
  • Podczas nocy 2 w FFPS w której salvage'ujemy Scraptrapa można usłyszeć (lecz bardzo trudno i tylko w tej nocy) odgłosy bicia serca. Najwyraźniej pochodzą one nie od protagonisty, lecz od samego animatronika.
  • Istnieje teoria, że William Afton odbudował swój szkielet, co może być sensowne.

BBDoll.pngGaleria

Animatroniki
Advertisement