FANDOM

Czy nie szukałeś/aś Williama Aftona jako człowieka?

William Afton (w UCN po prostu Afton; przez fanów określany także jako Scraptrap lub Salvage Springtrap) to jeden z 4 antagonistów w grze FNAF 6 - Freddy Fazbear's Pizza Simulator. Pojawia się również jako jeden z 50 antagonistów w Ultimate Custom Night.

Wygląd

Afton to zielonkawy animatronik królik o podstawowej budowie typowej dla animatroników. Jego stopy mają po 3 czerwone kabelki zachodzące w pionie na ich górze. Nie posiada kostiumu na dolnych częściach nóg, a górne mają dziury. Jego tułów ma parę mniejszych dziur, tak jak ręce. Jego prawa dłoń ma metalowe pazury na pięciu palcach, a jego lewa ręka jest urwana w połowie, a w jej miejscu pozostał metalowy pręt z widocznymi szczątkami człowieka -Williama Aftona. Ma średnio skomplikowany schemat budowy głowy. Dolna szczęka przypomina tą posiadaną przez Nightmare Freddy'ego, ale w kolorze zielonym z ostrymi zębami w kremowym kolorze. Za to jego górna część głowy przypomina tą od oryginalnego Spring Bonniego znanego z Minigry z FNaF'a4 po przejściu nocy 4. Ma 2 duże siekacze w pysku i parę dziur w nim. Ma duże oczodoły, przez które widać głowę Williama Aftona i wiszące kable. Ma wielką dziurę w czole i jednocześnie na lewej stronie głowy, gdzie widać wyraźnie głowę wspomnianego kilkakrotnie człowieka. Posiada tylko jedno, lewe ucho z małymi dziurami, analogicznie nie posiada prawego, za to w jego miejscu znajdują się krótkie przewody. Jego oczy mają metaliczną barwę z czarnymi okręgami robiącymi za tęczówki/żrenice.

Porównanie z poprzednikiem

Springtrap i Salvage Springtrap porównanie

Na pierwszy rzut oka już widać, że te animatroniki nie są do siebie podobne (opis wyglądu zacznie się od dołu). Oryginalnie kolor Aftona nie zmienił się od tego, który miała jego poprzednia wersja, ale ciemniejsze elementy są w nowszej wersji jaśniejsze. Jego stopy mają tym razem kostium, ale widać w nich wychodzące i poplątane żyły lub kawałki zmiażdżonych mięśni P.Guy'a. Łydki nie są już tak zniszczone jak kiedyś, ale są ciągle dłuższe od ud robota. Lewe udo zostało w wewnętrznej części uszkodzone, odsłaniając plątaninę poszatkowanych mięśni. Jego biodra są symetrycznie mniejsze i nie aż tak uszkodzone. Jego tułów za to bardzo się zmienił- jest dłuższy, węższy na dole, przez co Afton nie ma już otyłej sylwetki. Jego brzuch ma w sobie mniej dziur niż poprzednik, lecz mięśnie P.Guy'a wydają się tutaj ułożone w ukośne paski. Jego lewa ręka zachowała zniszczenia podobne do tych z oryginalnej prawej, lecz jest urwana w połowie i widać tak ułamaną kość przedramienia P.G-a. Prawa ręka nie przeszła szczególnych zmian, ale dłoń ma wszystkie 5 palców, na których są pazury z ludzkich kości. Dolna szczęka przeszła sporą zmianę-jest wydłużona, ma ostre zęby i przypomina tą od Nightmare Freddy'ego, ale zieloną z miętową końcówką. Górna część głowy również bardzo się zmieniła. Jest teraz taka bardziej większa i wydłużona z wielkimi oczodołami i powiększonym, króliczym pyskiem z 2 siekaczami. Dziura w głowie jest większa i widać wyraźnie tam czaszkę lub podpancerz kostiumu. Z boków wystają mięśnie P.G.-a również ułożone w rządki. Nie posiada prawego ucha, ale ciągle ma lewe o prawie niezmienionej budowie.

UCN

Atakuje tylko raz na noc, ale wymaga refleksu. Kiedy w biurze zaczną mocno migać światła i usłszysz trzaski, jak najszybciej zamknij szyb wentylacyjny z prawej strony. Kiedy usłyszysz puknięcie, masz go z głowy na resztę nocy!

Dialogi

FFPS

Cóż za zwodnicze wołanie. Wiedziałem, że to kłamstwo w chwili, gdy je usłyszałem. Tak oczywiste, ale mimo wszystko intrygujące.
  — Dialog w Salvage Room 

Możesz mnie nie rozpoznawać, ale zapewniam Cię, to wciąż ja.
  — Zwrot do Michaela lub gracza, nawiązujący do faktu, że William zmienił strój. 

To było jeszcze prostsze, niż się spodziewałem.
  — Inny dialog w Salvage Room'ie. 

Jak mogę się oprzeć, obietnicy, takiej jak ta.
  — Inny dialog. 

Fascynujące, to czym one się stały.
  — Inny dialog. Możliwa aluzja do animatroników. 

Słodko-gorzkie, ale nie najgorsze.
  — William o swoim życiu pośmiertnym. 

UCN

Ja zawsze powracam.
  — Śmierć w UCN. 

Ciekawostki

  • William Afton to już 3 animatronik, który nie posiada któreś ręki: pierwszym jest Withered Bonnie a drugim - Phantom Foxy.
  • Głos Aftonowi podkładał PJ Heywood, który podkładał również głos Michaelowi w cutscence po Custom Night we FNaF: SL.
  • Jego oficjalne imię to "William Afton".
  • Jego zęby w dolnej szczęce najprawdopodobniej nie były takie same jak u tego niezniszczonego Spring Bonnie'go, bo są na swój sposób ostre, a raczej maskotki przyjaznej pizzerii nie mają czegoś takiego.
  • Nowy stój który przywdział, bardzo przypomina strój Spring/Złotego Bonnie'go, z zaplecza na którym został zamknięty płaczący chłopiec z FNaF 4.
  • Jego oczy wydają się jakby były z metalu.
  • Na praktykę można uznać, że William po spaleniu we FF i przywdzianiu nowego kostiumu, odbudował swój ludzki szkielet.
  • Scott za bardzo wziął do siebie detale w postaciach w UCN, więc zmienił niektóre modele, to w tym przypadku Afton ma teraz dziurę w lewym boku ciała, a jego górna część głowy się poszerzyła a oczy to już nie czarne punkty tylko znowu phantomowe źrenice.
  • Wiele osób żartuje z niego wyglądu i nazywa go orzeszkiem (Nawiązując do głowy).
  • To dosyć kontrowersyjne nawiązanie ale w filmie 1998 rooku-Laleczka Chucky części 4, Chucky-animatroniczna lalka z duszą mordercy dzieci (kolejne nawiązanie) mówi przed śmiercią "I always come back", co mogło by być podstawą do wykreowania postaci i charakteru Williama Aftona.

Galeria

Minigry

Animatroniki
FNaF 1: FreddyBonnieChicaFoxyGolden FreddyEndoszkielet 01
FFPS: Rockstar FreddyRockstar BonnieRockstar ChicaRockstar FoxyTrash and the Gang (Bucket BobMr. Can-DoMr. HugsNo. 1 CratePan Stan)Happy FrogMr.HippoNedd BearPigpatchOrville ElephantSecurity PuppetCandy CadetMusic ManEl ChipFuntime ChicaLeftyScrap BabyMolten FreddyScraptrap
Książki: Twisted FreddyTwisted BonnieTwisted ChicaTwisted FoxyTwisted Wolf