Mrugnij i będziesz za nim tęsknił
  — Napis na ekranie ładowania z Virtua Freddy'm 

Wirtualny Freddy (z ang. Virtua Freddy) - sekretna postać, "wirtualna" wersja Adventure Freddy'ego Fazbear'a, która pojawia się niespodziewanie w bitwie dzięki Mimic Ball. Jego zadaniem jest powtarzanie każdego ataku.

Rola we FNaF World

Podczas gry inne animatroniki już miały swój debiut w innych częściach FNaF'a, Wirtualny Freddy pojawił się tylko we FNaF World, jednak nie ma większej roli w grze. Mimo tego, że nie jest grywalną postacią, może służyć jako dziewiąty członek drużyny.

Wygląd

Wirtualny Freddy wydaje się być dziwnie podobny do Freddy'ego, ale jest tylko jego zielonym "hologramem". Niektóre jego części ciała są trudne do zobaczenia, jak np. kapelusz.

Ataki

Wirtualny Freddy nie posiada standardowego zestawu ataków w przeciwieństwie do animatroników. Zamiast tego jest on wzywany przez Mimic Ball za każdym razem, kiedy animatronik z naszej drużyny zaatakuje. Pojawi się wtedy i skopiuje atak, a potem zniknie do następnego. Jedyne ataki których nie potrafi powtórzyć, to "Mystery Box", i "Mystery Box 2".

Ciekawostki

  • Pomimo, że nie jest grywalną postacią, pojawia się czasami na ekranie ładowania.