Advertisement
Uwaga! W tym artykule mogą pojawić się duże spoilery! Jeżeli jeszcze nie grałeś w żadną grę lub jesteś nowy, czytasz je na własne ryzyko!

Będzie fajnie.
  — Głos Reluctant Follower 

Vanny, także Reluctant Follower - uważana jest za głównego antagonistę nadchodzącego Five Nights at Freddy's: Security Breach; pojawiła się po raz pierwszy w DLC Five Nights at Freddy's: Help Wanted - Curse of Dreadbear.

Wygląd

Nie jest na razie wiadome jak wygląda Vanny w postaci człowieka. Z teaserów wiemy że posiada typową kobiecą sylwetkę. Wiemy też że nosi maskę białego czerwonookiego królika, z ciemnobrązową plamą na lewym oku. W Five Nights at Freddy's: Security Breach wiemy, że będzie miała biały kostium królika z różnymi zszytymi elementami. Również będzie posiadała niebieską kokardkę przy szyi.

Występowanie

Curse of Dreadbear

Vannie nie pojawia się oficjalnie w grze, jedynie możemy usłyszeć jej głos. Żeby to zrobić, gracz musi pozyskać:
  • Pluszaka Glitchtrapa po zebraniu 16 kaset w zwykłych poziomach w hubie.
  • Maskę uśmiechającego białego królika z piwnicy, wykonując poziom „Corn Maze” w trybie Afraid of The Dark z hubu Curse of Dreadbear.
Wracając do głównego obszaru Freddy Fazbear's Virtual Experience, maska będzie znajdować się w Zakątku Nagród. Gracz będzie musiał ją ubrać i trzymać w ręku pluszaka Glitchtrapa żeby usłyszeć głos. Robiąc to usłyszymy następujący dialog:

Tak, słyszę cię. Wiem... Nie... Nie ma żadnego nieporozumienia... Rozumiem... Tak, mam to. Zrobiłam sama. Myślę że polubisz to... Nie, nikt nic nie podejrzewa... Nie martw się, będę gotowa, i cię nie zawiodę. Będzie fajnie.
  — Vanny mówiąca prawdopodobnie do Glitchtrapa o swojej masce. 

Spekulacje

Nazwa Reluctant Follower została znaleziona na voices.com. Widać, że jest to nowa, nienależąca do kogo innego nazwa, głos z maski wyraźnie pasuje do osoby Podążającej/Follower. W listopadzie 5,2019 roku, teaser na scottgames.com został zaktualizowany żeby dodać małą, kobiecą sylwetkę w świetliku centrum handlowego mającą na sobie maskę królika. Otwierając obraz w Notepadzie, zobaczymy napis Shadow of Vanny, czyli Cień Vanny. W kodzie źródłowym scottgames.com podczas gdy pojawiały się coraz nowsze teasery, pojawiła się konwersacja:

Stay the course.'I will.
Focus on my voice.
I will.
Don't let anyone lead you astray.
I won't.
Have you selected one?
I have.

ShadowofVanny.png

Po odkryciu tego fani zaczęli dawać różne konkluzję:

  • Imię Reluctant Follower to Vanessa, a Vanny to skrót.
    • Jest też prawdopodobne, że Vanny to połączenie "Vanessa" i "Bunny"
    • W FNaF AR: Special Delivery znajduje się osoba o nazwie "Ness", z jej personalnym "nie kim ona była". Jest prawdopodobne, że to ona jest Reluctant Follower, a "Ness" to jej alias.
  • Reluctant Follower to Tape Girl.
    • To oczywiście jest już bez sensu, gdyż Tape Girl i Reluctant Follower mają różne aktorki głosowe.
  • Reluctant Follower jest protagonistką w Help Wanted.

Ciekawostki

  • Maska Vanny w plikach gry nazywa się "strangemask" czyli "nieznajoma/dziwna maska".
  • Imię postaci zostało pokazane na voices.com gdzie jej aktorka głosowa napisała feedback na stronie Scotta Cawthona.
  • Jej aktorką głosową jest Jessica Tang.
  • Wiele fanów zburzyło się z powodu zmienionego wyglądu Vanny i obecnego braku jej brązowych plam.
  • Wraz z Vanessą dzielą podobne imienia.
    • Według pewnej teorii Vanny to alter ego Vanessy.

Galeria

Animdude.png Galeria dla artykuł:
Vanny - Galeria
Postacie z gier
Advertisement