FANDOM

"[...]W końcu to zobaczyła-zardzewiały metal i błysk gapiącego się oka.[...]Stwór nie miał futra, a jego pysk był gładki-miał krótką kufę i okrągłe uszy sterczące po obu stronach głowy.[...]Przez środek jego pyska biegło długie, proste pęknięcie, odsłaniające kable i metalowy szkielet. Do paszczy przymocowany był gruby plastikowy materiał.[...]Mimo to Charlie miała wrażenie, ze je rozpoznaje. Foxy "
  — "The Twisted Ones" (strona 120-121) 

Twisted Foxy (pol. Zwyrodniały Foxy) - to jeden z 4 Twisted Animatroników z książki ,,The Twisted Ones" Scotta Cawthona.

Wygląd

Twisted Foxy to Animatronik o dużym wzroście i przypominającym swoją alternatywną wersję-Nightmare Foxy'ego. Budowa jego nóg i ciała nie jest dokładnie znana, więc na chwilę obecną proszę sugerować się rysunkiem i wydanym dawno teaserem, ale na pewno wiadomo, że ma czerwony kolor. Jego ciało ma na sobie pełno małych dziur i kraterów przypominających pąkle (zwierzęta bezkręgowe żyjące na dnie mórz i oceanów). Jego lewa dłoń ma na nadgarstku dziurę, przez którą widać jej endoszkielet, ma 4 palce również w niektórych miejscach pozbawionych kostiumu i pazury przypominające haki. Prawa ręka z dużym, oryginalnych hakiem ma w miejscu połączenia haka z ręką gąbko-podobne coś w kolorze kremowym z mnóstwem kraterów. Dolna szczęka jest wypełniona dużymi zębami, wokół których znajdują gdzieniegdzie wcięcia i wystające małe przewody i druty, wewnątrz znajduje się kolejna szczeka, która nie przypomina żadnej ze szczęk poznanych endoszkieletów-jest bardziej zwierzęca i zbudowana z mięśni, za pomocą których jest również połączona z górną i dolną częścią głowy. Górna część głowy jest bardzo podobna do tej posiadanej przez Nightmare Foxy'ego, ale nie całkowicie. Również w niej znajdują się duże zęby i dodatkowa szczęka, jego oczodoły i pysk są kremowe. Na końcu pyska znajduje się mały nos, drobne wąsy i wcięcia oraz naturalnie kratery tak jak na reszcie głowy. Jego uszy są w pewnym stopniu zniszczone i widać ich endoszkielet, z głowy sterczą mu pokrzywione druty i sterczące z dołu głowy kable. Jego oczy świecą na czerwono, z książki można wywnioskować, że ma powyżej 2.5 metra wysokości. Jest animatronikiem teoretycznie sprężynowym.

Opis/Historia-zawiera masę spoilerów

By zobaczyć tą informację naciśnij "pokaż".

Twisted Foxy został stworzony przez Williama Aftona/ Dave'a/ Purple Guy'a w nieokreślonym czasie prawdopodobnie za czasów funkcjonowanie Fredbear's Familly Dinner, kiedy to wspomniany człowiek zaczął zabijać ludzi za pomocą sprężynowych kostiumów. Twisted Foxy to była hybryda sprężynowego zwykłego kostiumu i aktywnego robota-mógł mieć kogoś w sobie i się poruszać wedle własnej woli i człowieka wewnątrz niego zabić kiedy sam człowiek aktywuje system. Rok po zakończeniu wydarzeń ze "Srebrnych oczu" i tym samym po teoretycznej śmierci Dave'a Twisted Foxy i inne Twisted Animatroniki zostały aktywowane, by po zaprogramowanej w nich trasie odnaleźć i zabić Charlie. Każdy z nich posiadał swój wygląd Zwyrodniałego Animatronika albo podobne do Toy'ów, które były ich prawdziwymi postaciami, bo formy Twisted były tyko w głowach tych, którzy ich widzieli, ale te ich wersje pomimo bycia Halucynacjami były fizyczne-ich zęby, kostium sprężynowy, kolce itp. Foxy razem z innymi T. Animatronikami zabiły 2 osoby zanim zostały odnalezione przez Charlie. Ponieważ tak jak każdy animatronik poruszał się podczas nocy, to za dnia z innymi zakopywał się w ziemi (w tym przypadku zakopanie się koło domu Charlie było jego ostatnim) i "aktywował" fazę hibernacyjną. Charlie i John zaczęli badać stwora, Charlie przekręciła jego głowę (Foxy'ego) na bok, mimo opierania się jego stawów, wywnioskowała, że lewa część głowy jest rozbita, wnętrzności połamane, a połowa kabli wyrwana, ramię i łokieć nie wiadomo której ręki były wykręcone. Po rozmowie wspomnianych wyżej 2 nastolatków na temat zakopania Foxy'ego stwór się aktywował i zaczął wymachiwać swoimi łapami, a jego skóra nabrała poświaty, ukazały się wszystkie elementy oryginalnego Twisted Foxy'ego i nabrał płynności ruchów. Foxy złapał Charlie i uniósł ją w powietrze i przyciągnął do siebie pomimo uderzania w uszkodzone ramie do swojej otwierającej się pułapki sprężynowej. Johna zatkało, Charlie nie mogła się mierzyć z siłą robota potem John złapał głowę Foxy'ego próbując ją przekręcić na bok w skutek czego robot wpadł w niekontrolowane drgawki i zwolnił uścisk. Charlie się wyrwała, ale Foxy znów ją złapał i szybciej ją do siebie przyciągnął, że Charlie miała już swoją rękę w jego klatce piersiowej lecz naglę nią szarpnął i puścił. Okazało się, że John pozbawił animatronika głowy, a potem kopnął ją w dal, ale ciągle wyglądała jakby była aktywna. Charlie zaczęła grzebać przy głowie, a potem przy ciele robota i wyrwała z niego małe urządzenie wydające głośny dźwięk, a po jego wyłączeniu Foxy znów przyjął metalową formę i padł na ziemię pokonany.

Ciekawostki

  • Nie do końca wiadomo jak wyglądają jego nogi.
  • Jego rysunkowy wygląd został stworzony przez LadyFiszi. Również wygląd innych Zwyrodniałych Animatroników został przez nią stworzony.

Galeria

Animatroniki
FNaF 1: FreddyBonnieChicaFoxyGolden FreddyEndoszkielet 01
Książki: Twisted FreddyTwisted BonnieTwisted ChicaTwisted FoxyTwisted Wolf