"Wydali trochę pieniędzy na te nowe roboty, eee, rozpoznawanie twarzy, zaawansowana sprawność ruchowa, pozwalają im nawet chodzić w ciągu dnia. Czy to nie fajne?"
 Phone Guy Noc 1 

Czy nie szukałeś/aś Freddy'ego lub Golden Freddy'ego z pierwszej części gry? A może Withered Freddy'ego, Shadow Freddy'ego lub Golden Freddy'ego z drugiej? Albo Phantom Freddy'ego z trzeciej? Może też Koszmarnego Freddy'ego z czwartej lub Nightmare Fredbear'a, albo Nightmare'a? Być może Twisted Freddy'ego z książek lub Funtime Freddy'ego z piątki? Możliwie tajemnicznego Fredbear'a z Ultimate Custom Night? Lub Glamrock Freddy'ego?

Toy Freddy - toy animatronik pojawiający się w Nowej Freddy Fazbear's Pizza we FNaF 2. Jest głównym animatronikiem występującym na Scenie oraz "szefem" Toy Bonnie'go, Toy Chici i prawdopodobnie Mangle, Balloon Boy'a i Marionetki. Zastępuje dawnego Freddy'ego zza czasów poprzedniej lokacji bliżej nieznanej i nieopisanej w grze.

Wiemy, że potrafi chodzić po pizzerii w trakcie nocy, ale pozostaje nieznane czy to robi w dzień, gdy lokal funkcjonuje. Wraz z Toy Bonniem, Toy Chicą, Mangle, Balloon Boy'em, Marionetką oraz Freddym, Bonniem, Chicą, Foxym i Golden Freddym stara się wejść do biura i po identyfikacji zaatakować Jeremy'ego Fitzgeralda - nocnego stróża pracującego w miejscu, gdzie dzieje się gra.

Zaawansowana sprawność ruchowa i rozpoznawanie twarzy powinno sprawiać, że jest trudniejszym przeciwnikiem niż animatroniki z FNaF 1, lecz każdy mechanizm ma swoje wady.

 Wygląd

Toy Freddy jest animatronikiem reprezentującym niedźwiedzia. Jego kostium jest w jasno-brązowym kolorze; brzuch, okolice oczu, pysk i wnętrza uszu jest pomarańczowy co trochę wpasowuje się w zwierzę, które reprezentuje. Zazwyczaj ma niebieskie tęczówki, lecz gdy wchodzi do biura gałki oczne ciemnieją oraz nie pozostawiając po sobie białej źrenicy, jak w pierwszym FNaF'ie. Posiada po cztery zęby w dolnej i górnej szczęce, co wyróżnia go od Freddy'ego Fazbeara, gdyż on miał uzębienie tylko w dolnej części pyska. W odróżnieniu od niego wydaje się być również grubszy niż oryginał. Jednakże ma piegi, jak Freddy. Tak jak inni męscy przedstawiciele typu "Toy" w miejscu policzku ma wielkie czerwone rumieńce. Nie brakuje mu brwi i rzęs. Pod głową przyczepiono mu czarną muszkę, a na brzuchu przymocowane są dwa czarne guziki. Nosi czarny cylinder, podobny do tego, którego nosi Withered Freddy, lecz różnica polega na tym, że tutaj jest czerwona obwódka. W ręku trzyma ten sam srebrny mikrofon.

 Zachowanie

Toy Freddy w odróżnieniu od oryginalnego Freddy'ego włącza się bardzo wcześnie, ponieważ już w nocy pierwszej opuszcza lokacje startową. Czasem jednak nie udaje mu się wejść do głównej siedziby gracza przed 6 AM. W drugim etapie staje się ruchliwszy i szybszy, zawsze udaje mu się dostać do biura nim skończy się noc. W następnych dwóch nocach wydaje się zachowywać aktywność z drugiej, wzrasta ona dopiero w piątej i szóstej. Podczas, gdy Toy Chica, Balloon Boy i Withered Bonnie wędrują do nocnego stróża lewą wentylacją, a Toy BonnieMangle i Withered Chica atakują z prawej strony, on idzie korytarzem wraz z Withered Foxym, Withered Freddym oraz Withered Golden Freddym. Normalnie przebywa na Scenie, podobnie jak Toy Bonnie i Toy Chica. Później stoi w ciemności w Sali Gier między stołami. (Aby go zobaczyć, trzeba oświetlić ten pokój). Potem staje na przeciwko gracza, aby później się przybliżyć i czekać na odpowiedni moment na atak. Jego ustawienie w holu można sprawdzać przy pomocy latarki. Zachowuje się bardzo podobnie jak W. Freddy i W. Bonnie. Jeżeli gracz ma założoną maskę, to wróg nie może wejść do pokoju. Gdy jednak będzie przez dłuższy czas w fazie drugiej, a gracz zdecyduje się sprawdzić kamery, wejdzie do środka. Zanim Toy Freddy zidentyfikuje Jeremy'ego musi upłynąć trochę czasu. Wtedy trzeba zakryć szybko twarz i poczekać, aż wyjdzie, potem światło wróci do normy. Gdy się spóźnimy lub zignorujemy go, zaatakuje nas, gdy zdejmiemy maskę albo sprawdzimy jeszcze raz kamery. Gdy pojawia się w biurze, a my mamy otworzone kamery, on nam je zdejmie.

W UCN ma kompletnie inną mechanikę. Podczas gdy 49 innych animatroników chce cię zabić, Toy Freddy siedzi w Parts & Service i gra w Five Nights With Mr. Hugs. W FNWMH są trzy kamery, gdzie każde prowadzą do biura. Musisz mu pomagać grać w tą grę. Jeśli go olejesz, to Mr. Hugs zjumpscare'uje Toy Freddy'ego. Wtedy to kwestia czasu, kiedy Toy Freddy zaatakuje gracza.

Występowanie

Five Nights at Freddy's 2

Toy Freddy zadebiutował w drugiej odsłonie Five Nights at Freddy's. Jest wokalistą na Scenie, gdzie występuje razem z innymi Toy animatronikami, Toy Bonniem i Toy Chicą. Robi to tylko w dzień, gdyż w nocy jakaś nadnaturalna moc kieruje go do zabicia stróża nocnego. W fabule znajduje się w ponownie otwartej Freddy Fazbear's Pizzy z 1987 i zastępuję on stare animatroniki, nazwane Witheredami, porzucone w pokoju Części & Usługi z powodu brzydkiego zapachu (wywołanego możliwie przez zwłoki dzieci w ich strojach). Także, Toy Freddy powstał za pomocą niektórych części swojego odpowiednika, nazwanego Withered Freddym.

Po Ugryzieniu z '87 Toy Freddy wraz z resztą Toy animatroników został zniszczony lub możliwie spalony, a jego części porzucone gdzieś indziej. Pojawiają one się później w trzeciej odsłonie serii FNaF, Five Nights at Freddy's 3.

W Custom Night, Toy Freddy pojawia się w następujących challenge'ach:

  • New & Shiny
  • Freddy's Circus
  • Cupcake Challenge
  • Fazbear Fever
  • Golden Freddy

Five Nights at Freddy's 3

Oficjalnie Toy Freddy nie pojawia się w całej okazałości w trzeciej części. Widzimy tylko jego pustą głowę z kapeluszem w Biurze, ułożoną w pudełku razem z innym cżęściami Toy'ów i Witheredów. Nie robi nam ona nic i jest tylko dekoracją.

Five Nights at Freddy's 4

Tak samo jak w Five Nights at Freddy's 3, Toy Freddy nie pojawia się oficjalnie jako pełny animatronik. Widać go tylko w Minigrze z Nocy 3, jako figurkę należącą do dziewczynki w różowej koszulce. Także obok niego są figurki Toy Bonniego i Toy Chici, bez dzioba. Inaczej niż w FNaF 2, jego figurka w minigrze nie posiada mikrofona. Możliwie że to pomyłka lub Scott zrobił to specjalnie.

Ultimate Custom Night

Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted

Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery

Dialogi

Ultimate Custom Night

To właśnie dostajesz za zostawianie mnie samego!
  — Jeden z kilku dialogów Toy Freddy'ego kiedy nas przestraszy. 

To nie moja wina! Mam te grube plastikowe palce i nie mogę nacisnąć przycisków!
  — Kolejny z dialogów Toy Freddy'ego. 

Mr. Hugs znowu mnie dorwał!
  — Kolejny dialog. 

Jeśli ja zostanę zjumpscare'owany, TY zostaniesz zjumpscare'owany!
  — Toy Freddy po zjumpscare'owaniu nas. 

Ta gra była całkowicie sfałszowana!
  — Jeden z innych dialogów. 

Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted

 Ciekawostki

  • Jeśli naciśniemy na jego plakat w biurze z napisem "Celebrate!", usłyszymy odgłos zabawnego zatrąbienia. Istnieje to także w 1 i 3 części gry, a w 4 taki sam odgłos wydaje jego pluszak na łóżku.
  • Jego Jumpscare jest podobny do tego jaki posiada Freddy w 1 części.
  • Toy Freddy jest jednym z czterech animatroników, które nie mają figurek po skończeniu Custom Night.
  • Jeśli najedziemy na nos Toy Freddy'ego na plakacie w naszym biurze i klikniemy C, D, + na klawiaturze, wówczas automatycznie ukończymy daną noc, w której się znajdujemy.
  • Jest jednym z trzech animatroników, które wchodzą do nas tylko korytarzem (robią to także W. Foxy i W. Freddy).
  • Gdy Toy Freddy jest na scenie jego szczęka jest zamknięta, ale kiedy idzie przez inne pokoje jest coraz bardziej otwarta.
  • Pomimo, że w biurze ma oczy endoszkieletu, atakuje nas z normalnymi oczami.
  • W wersji mobilnej nie widać, gdy Toy Freddy jest w Sali Gier.
  • Wydaje się trzymać cały czas mikrofon podobnie jak Freddy.
  • Toy Freddy opuszcza Scenę jako ostatni jak Freddy Fazbear, ale jest różnica: Toy Freddy pojawia się pierwszy raz w Nocy 1.
  • Toy Freddy jest jedną z najtrudniejszych postaci do pokonania w UCN.
  • Po wydaniu UCN Toy Freddy został przez wielu uznany za najbardziej wkurzającego animatrona.
  • Podejrzewa się, że za jego agresywne zachowania odpowiada nawiedzająca go dusza zamordowanego dziecka, prawdopodobnie jedna z pięciu ofiar widzianych w minigrze "SAVE THEM".
  • W Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted, Toy Freddy jest bardziej ciemniejszy.
    • Możliwie zostało zrobione to dlatego by bardziej przypominał animatronika stylizowanego na niedźwiedzia brunatnego.
  • Nie wiadomo, co robi z ciałem zabitego protagonisty, lecz informacje z FNaF 1 dają do myślenia, że wkłada go do niewidzianego przez nas kostiumu.
  • Nie jest wiadome czy posiadał duszę, lecz pewna wiadomość Phone Guy'a mówiąca o tym, że animatrony zaczęły zachowywać się agresywnie nawet za dnia, może nam podkreślać, że być może Toy'e zostały nawiedzone i Toy Freddy mógł posiadać duszę dziecka.

Galeria

Pobrane (2).jpg Galeria dla artykuł:
Toy Freddy - Galeria
Animatroniki
FNaF 1: FreddyBonnieChicaFoxyGolden FreddyEndoszkielet 01
Security Breach Glamrock FreddyGlamrock ChicaMontgomery GatorRoxanne Wolf