Advertisement
Uwaga!
Ten artykuł zawiera spoilery. Czytasz go na własną odpowiedzialność!

Krążąca po ulicach dziwna postać w płaszczu.
 Everette Larson, Fazbear Frights 1: W pułapce, strona 205 

Stitchwraith - to endoszkielet animatronika, który został ożywiony przez Dr. Phineasa Taggarta za pomocą "agonii". Był znany jako miejska legenda, która oczyszczała śmietniska oraz zabijała ludzi zostawiając ich w nietypowym stanie.[3]

Poprzednio pod władzą dusz Jake'a, Andrew i Aftona, jest obecnie kontrolowany przez samego Jake'a.[4][5] Pojawia się we wszystkich epilogach z serii "Fazbear Frights".

Wygląd

Stitchwraith to niezydentifykowany endoszkielet noszący czarny płaszcz swojego twórcy. Nosi okrągłą białą maskę, której rysy namalowano grubym czarnym pisakiem. Ma ciemne oczy z jednym wyglądającym na podbite i okropne usta, w których na przedzie brakuje jednego zęba, a pomiędzy pozostałymi coś utknęło. Wokół warg ma plamy po sosie z pizzy, które wyglądają jak krew. W piersi ma baterie animatronika Aporta.

Historia

Fazbear Frights 1: W pułapce

Detektyw Everette Larson ma za zadanie zbadać sprawę z miejską legendą o nazwie Stitchwraith. Zazwyczaj widać go na wysypiskach śmieci, oczyszczającego je z nieznanych powodów. Zostało to złapane na zdjęciu, w jednym przypadku wyciągającego manekina ze śmietnika. Istnieje również pięć morderstw powiązanych ze Stitchwraithem, w których ciała ofiar wyglądały na uschnięte, z "oczami, które krwawiły na czarno po bokach twarzy".

Fazbear Frights 2: Aport

Jest widziany przez bezdomnego narkomana Grima, kiedy ciągnie animatroniczne części należące do Plushtrap Chasera.

Fazbear Frights 3: 1:35 w nocy

Stitchwraith w 1:35AM zostaje ujawniony jako endoszkielet stworzony przez Dr. Phineasa Taggarta, naukowca eksperymentującego z energią i paranormalnymi zjawiskami oraz studiującego agonię. Phineas wierzył, że agonia jest najsilniejszą emocją, wystarczająco silną, aby pozwolić, by wszystko, co jest zaimpregnowane, połączyło się z dowolną inteligencją, szczególnie sztuczną. Animatroniczny endoszkielet, który tworzy ciało Stitchwraitha został wysłany do Phineasa, który wziął maskę białej lalki, by położyć ją na twarzy Stitchwraitha by "dać mu osobowość". Phineas później bierze baterię Aporta i umieszcza ją w tułowiu endoszkieletu. Gdy Stitchwraith zostaję ożywiony, zabija swojego twórcę, a jego bateria błyszczy na czerwono. Po tym Stitchwraith ubiera płaszcz Phineasa i ucieka.

Fazbear Frights 4: Step Closer

Dowiadujemy się, że Stitchwraith jest opętany przez przynajmniej, dwie dusze. Dusza młodego chłopca o imieniu Jake znajduje się w endoszkielecie, wraz z duszą Andrewa, która znajduje się w animatroniku-psie Aporcie. Jake myśli, że jeszcze coś siedzi w Stitchwraith'cie i to ono stwarza gniew Andrewa, przez co inni dotknięci negatywną energią, gniją i umierają. Andrew zainfekował wiele osób swoim gniewem, a Jake zaczyna ich poszukiwać.

Fazbear Frights 5: Bunny Call

Po wydarzeniach z epilogu Aport Grim przeniósł się do szopy na drugim końcu miasta. Trzeciego dnia zauważył Stitchwraitha i podążył za nim, docierając do starej fabryki zapełnionej częściami animatroników i kwiatami. Po zobaczeniu jak Stitchwraith niesie w worku części lalki Elli, Grim ucieka przerażony.

Jake był świadomy, że jest obserwowany, ale nie przejmował się tym, ponieważ mógł wyczuć duszę i charakter obserwującej osoby, czyli Grima. Zbierał zainfekowane przedmioty, chociaż był tym wyczerpany. Przypomina sobie, że był na meczu baseballowym ze swoim ojcem i czuje się, jakby tam naprawdę był, chociaż było to tylko wspomnienie. Andrew wypytywał go o kwiaty, ale Jake go ignorował. Jake poczuł, że opuszcza Stitchwraitha i zapada w pamięć, ale Andrew woła do niego. Jake powstrzymuje się przed wejściem w pamięć, aby pomóc Andrew i zebrać zainfekowane obiekty.

Fazbear Frights 6: Blackbird

Stitchwraith zostaje napotkany przez Everetta Larsona, detektywa, który badał o nim sprawę. Mężczyzna wyciąga w obronie pistolet. Andrew przejmuje częściową kontrolę nad animatronikiem, próbując zabić detektywa i usunąć go z drogi, podczas gdy Jake próbuje go powstrzymać. Walka powoduje, że Stitchwraith rzuca się do zagęszczarki.

Gdy są zgniatani, niewidzialna siła rośnie, atakując Jake'a i Andrew. Jest to William Afton, który łączy się z endoszkieletem. Andrew znika w jasnym świetle, podczas gdy Jake chwilowo pogrąża się w ciemności. Po zakończeniu sproszkowania poobijane ciało Stitchwraitha zostało wyrzucone z zagęszczarki. Z drugiej strony William Afton zaczyna łączyć swoje spalone szkieletowe ciało z zainfekowanymi przedmiotami Andrew, tworząc nowego potwora; Miscreation.

Fazbear Frights 7: Cliffs

Okazuje się, że Stitchwraith przeżył spotkanie z zagęszczarką, jednak Andrew zniknął, a Jake został jedynie przy kontroli animatronika. Stitchwraith zostaje złapany przez Miscreation, ale nagle zostaje zaatakowany przez Eleanor. Jakoś w fabryce Eleanor przenika do duszy Jake'a, który czuje, że William Afton zaraził go podczas ich walki wcześniej. Eleanor usuwa go z niego i wkłada w siebie. Humanoidalna dziewczyna odrzuca od siebie wolnego od infekcji Stitchwraitha, pozwalając Williamowi Aftonowi ją wchłonąć.

Stitchwraith pozostaje na uboczu, gdy dochodzi do bitwy między Larsonem, Williamem Aftonem i kilkoma innymi osobami. Jest świadkiem, jak Afton dźga Larsona stopą, powodując infekcję, a Larson rzuca się z powrotem, przebijając Aftona zębami wózka widłowego. Widzi również, jak części Marionetki są wchłaniane przez Miscreation, a także Eleanor uciekająca przed nim. Patrzy, jak Marionetka przejmuje kontrolę nad odłączonymi animatronicznymi kończynami, zmuszając nową postać Aftona do rozerwania się na strzępy. Afton, Marionetka i reszta zainfekowanych przedmiotów opadają na dno jeziora. Tym samym Afton zostaje pokonany.

Jake, kontrolujący Stitchwraitha, przychodzi z pomocą Larsonowi, używając energii z akumulatora Fetcha, aby spalić zarówno ranę, jak i infekcję wewnątrz Larsona po tym, jak został zadźgany. Animatronik ucieka, gdy przybywa policja, doskonale zdając sobie sprawę, że Afton był słaby i że coś innego pozwala mu trzymać się życia.

Fazbear Frights 8: Gumdrop Angel

Dziewięć dni później po spotkaniu z Larsonem, Stitchwraith wraca do wędrowania po ulicach i ukrywania się przed wszystkimi. Jake nadal jest jedyną osobą, która ma kontrolę nad animatronikiem. Po odejściu Andrew i Aftona Stitchwraith nie ma już swojego charakterystycznego zabójczego dotyku i nie może bezpośrednio zabić nikogo innego. Jest to udowodnione, gdy Jake przypadkowo dotyka głowy śpiącego Grima, nie zabijając go. Zamiast tego przegląda wspomnienia Grima i jest w stanie bezpośrednio nimi manipulować, kładąc większy nacisk na szczęśliwsze wspomnienie, aby Grim poczuł się lepiej w swoim żalu.

Stitchwraith wpada do budynku i napotyka nieprzytomną nastolatkę, która prawdopodobnie zażyła narkotyki. Wchodzi dwóch zbirów i kopie ją, prosząc ją o spłatę długu. Jake zdaje sobie sprawę, że ci faceci to handlarze narkotyków i używa swojego animatronicznego ciała, aby ich obezwładnić, wyrzucając jednego przez okno i wykorzystując swoją gorącą energię z akumulatora Fetcha, aby spalić czoło drugiego mężczyzny. Następnie zabiera nieprzytomną dziewczynę do starej szopy Grima w pobliżu torów kolejowych, próbując ją pocieszyć i obudzić. Nagle słyszy, jak coś wypełza z szopy, próbując dostać się do środka.

Fazbear Frights 9: The Puppet Carver

Stitchwraith i ocalona przez niego dziewczyna dalej ukrywają się w szopie Grima. Gdy Jake przychodzi z jedzeniem, odkrywa, że dziewczyna się wybudziła; jest teraz zdrowsza niż wcześniej i przedstawia się jako "Renelle". Jake wyjaśnia jej, że ją uratował, a nastolatka mu dziękuje. Jest Wyrzuca z siebie, że jest zaskoczony, że się go nie boi, a Renelle wyjaśnia, że ​​bycie bezdomnym przez tak długi czas nauczyło ją, że rzeczy, które wyglądały jak on, nie zawsze są potworami, a prawdziwymi potworami są ci, którzy krzywdzą i wykorzystują innych. Następnie dziewczyna opowiada mu o swojej przeszłości i roni łzy, gdy je jedzenie, które przyniósł Jake kontrolując Stitchwraitha. Chłopak zdaje sobie sprawę, że nastolatka tęskni za ojcem i postanawia pomóc jej się z nim zjednoczyć. Gdy na Renelle pada promień słońca, zauważa, że dziewczyna ​​ma na sobie srebrny wisiorek w kształcie serca. Uśmiecha się, wierząc, że to znak nadchodzącego szczęścia.

Umiejętności

  • Śmiertelny dotyk: Dzięki gniewowi Andrew i Williama, Stitchwraith potrafił zabić wszystko co dotknął; jego ręce przepalały ofiary elektrycznością, powodując bladość skóry i krwawienie z oczu czarnymi płynami. Ta umiejętność zniknęła, po tym jak Andrew i William zostali usunięci z animatronika.
  • Wykrywacz duszy: Dzięki Jake'owi, Stitchwraith ma zdolność wykrywania duszy i ogólnych intencji osoby oraz określania, czy jest ona dobra, czy zła, lub czy coś się z nią dzieje. Ta umiejętność była używana w epilogach do wykrycia postaci takich jak Grim i Larson.
  • Manipulacja egzotermiczna: Stitchwraith jest zasilany akumulatorem Fetcha, którego Jake może używać do rozgrzania rąk. Energia zmienia się w temperaturze, ale w najlepszym razie jest wystarczająco silna, aby wypalić infekcje w ciele człowieka, jak pokazano w Epilogu 7. Ta umiejętność ma również połączenie z podświadomością Jake'a i tym, co myśli, ponieważ był w stanie wypalić wiadomość w czyimś czole w Epilogu 8.
  • Manipulacja pamięcią: Stitchwraith potrafi manipulować swoje, lub czyjeś wspomnienia.
  • Transfer pamięci/wizje: Ta umiejętność jest wynikiem zarówno manipulacji egzotermicznej, jak i manipulacji pamięcią. Można ją przekazać tylko komuś innemu, co pokazano na przykładzie Larsona w Epilogu 5.

Cytaty

Maska miała ciemne oczy - jedno wyglądało na podbite - i okropne usta, w których na przedzie brakowało jednego zęba, a pomiędzy pozostałymi coś utknęło. Czyżby te plamy wokół warg były z krwi?

Ciekawostki

  • Stitchwraith jest bardzo podobny do Ennarda, ze względu na to, iż oboje są endoszkieletami i noszą białe maski. Nie są jednak tą samą postacią.
  • Stitchwraith jest pierwszym animatronikiem w serii, w którym znajduje się więcej niż jedna dusza.
  • Przydomek Stitchwraitha jest prawdopodobnie oparty na rzeczywistej definicji słowa "wraith", czyli "widma", podobnego do ducha obrazu osoby po jej śmierci.[6]

Przypisy

  1. Wyjawione w epilogu Fazbear Frights 3: 1:35 w nocy
  2. Wyjawione w epilogu Fazbear Frights 6: Blackbird
  3. Wyjawione w epilogu Fazbear Frights 1: W pułapce
  4. Wyjawione w epilogu Fazbear Frights 7: Cliffs
  5. Wyjawione w epilogu Fazbear Frights 8: Gumdrop Angel
  6. Definicja słowa "widmo"
Postacie z książek
Advertisement