Będziesz cierpiał... cierpiał jak wiele innych.
  — Springtrap w Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery 

Springtrap - główny antagonista w grze Five Nights at Freddy's 3, oraz postać z cutscenki Five Nights at Freddy's: Sister Location, jeden z 50 animatroników które można wybrać w Ultimate Custom Night. Pojawia się także w poziomach z FNaF 3 w Five Nights at Freddy's: Help Wanted oraz jako jeden z przeciwników we Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery.

Jest zgniłym animatronikiem z uwięzionymi w swoim ciele zwłokami seryjnego mordercy, Williama Aftona. Dawniej Springtrap był zwykłym kostiumem sprężynowym Springbonniego. Aktorem głosowym animatronika jest PJ Heywood.

Wygląd

Springtrap to animatronik sprężynowy o otyłej sylwetce i ciemnozielonym kostiumie. Został znaleziony 30 lat po zamknięciu Freddy Fazbear's Pizza i został przeniesiony do Fazbear's Fright: The Horror Attraction. Z powodu wypadku z Williamem Aftonem i starości jest bardzo zniszczony. Ze stóp jest zdarty kostium, który zakrywał endoszkielet i resztki nóg Wlliama Aftona. Wyżej są łydki składające się z postrzępionego materiału, z którego zwisają kable. Wyżej, nad kolanami oraz na udach są dwie większe dziury przez, które widać parę sztywnych kabli oraz endoszkielet kolan. Część brzucha jest rozerwana, a nad nią jest ciemniejsza elipsa na której jest dziura przez którą możemy dostrzec serce Williama Aftona. Nad ową dziurą jest mały guzik. Na obu barkach są dwie szerokie odstępy, przez które widać zniszczone mięśnie oraz endoszkielet, zastępujący kości. Springtrap jako jedyny animatronik we FNaF'ie 3 ma pięć palców. Posiada okrągłą głowę z dwiema króliczymi uszami, w tym jeden przełamany na pół. Ma szczękę z zepsutymi zębami oraz lekko przekrzywiony nos. Jego szare lub ciemnozielone oczy są bardzo wysuszone.

Zachowanie

Podczas dnia od 2 do 6, Springtrap jest główną atrakcją w domu strachów, ale nie wiadomo co robi konkretnie. Jednak począwszy od nocy 2, ożywa i stara się dostać do lokacji z ochroniarzem. Żeby się do nas dostał musi przejść przez kilka pomieszczeń zaczynając zwykle od pokoju 10, czasami też od pokoju 9, pokoju 8 lub w rzadkich przypadkach - pokoju 7. W trakcie swojej wędrówki w kierunku biura może wejść do wentylacji, słyszymy wtedy dźwięk podobny do buczenia lub tukotu.
Aby kontrolować jego ruch i uniemożliwić mu dotarcie do nas, musimy przyciskiem "Play Audio" puszczać dźwięki wydawane przez Balloon Boya. Polega na prostej zasadzie - Jeśli Springtrap wyjdzie z pokoju i przejdzie do następnego (np. Z pokoju 6 do pokoju 5), możemy za pomocą tego przycisku sprawić, że z powrotem wróci do po poprzedniego. Ta mechanika przedłuża jego drogę. Dzięki temu jest szansa, że w ogóle nie wejdzie do biura i stróż nocny przetrwa aż do końca nocy Począwszy od kiedy dotrze do Pokoju 5 można usłyszeć jego głuche jęki lub ciężkie oddychanie.
Wraz z następnymi nocami, będzie poruszał się coraz szybciej i będzie coraz trudniejszy do kontrolowania. Na dodatek sprzęt audio, który jest jedyną obroną przed tym animatronikiem będzie się psuł szybciej z każdą nocą. Może on również wejść do wentylacji. W takim przypadku należy zablokować wentylacje przez podwójne kliknięcie, w której się znajduje nim wejdzie do biura przez wentylacje 15. Jeśli uda mu się dotrzeć do biura, pojawi się jego jumpscare i przegramy grę.

Ultimate Custom Night

Jego zadaniem jest dostać się do ciebie wentylacją. Można to sprawdzać przez kamery, ale będzie to dla ciebie prawdziwą stratą energii. Na szczęście twarz Springtrapa pojawią się w szybie w biurze, kiedy będzie blisko wyjścia. Wtedy należy zamknąć szyb przyciskiem "strzałka w górę".

Historia

Dawniej kostium był atrakcją, znaną jako Spring Bonnie. Miał on dwa tryby: Może być używany na scenie jako animatronik, lub zamienić się w kostium dla człowieka. Spring Bonnie znajdował się wraz z Fredbearem w Fredbear's Family Diner. Niestety po kilku incydentach gdzie to pracownicy zatrzasnęli się w kostiumie, pizzerię zamknięto, a Spring Bonnie został przetransportowany do Freddy Fazbear's Pizza z 1991 roku. Po pozostałych wydarzeniach, w tym morderstwach Williama Aftona, morderca próbuje uwolnić dusze niszcząc Animatroniki, lecz dusze się wydostają i zaczynają straszyć zabójcę. Ucieka on ze strachu do pokoju bezpieczeństwa, gdzie postanawia schować się w Spring Bonniem. Afton się w nim chowa, lecz przeciekające krople sprawiają że kostium się zatrzaskuje, a William umiera.

Po 30 latach, kiedy to zostaje założona atrakcja horrorowa Fazbear's Fright: The Horror Attraction stworzona z starej Freddy Fazbear's Pizza, Springtrap zostaje tam znaleziony, i używany jako atrakcja, lecz z dziwnego powodu chce on zabić strażnika, lecz przyciąga go śmiech dziecka wydawany przez strażnika. Strażnik, który według teorii jest Henry'm, założycielem restauracji, postanawia to wykorzystać i używa go do walki z nim. Po 5 nocach, pizzeria zostaje spalona, a Springtrap ucieka, przez resztę historii znamy go jako Scraptrap, ale większość nazywa go po prostu "Afton".

Afton zostaje znaleziony za nieprawdziwą Freddy Fazbear's Pizza, gdzie zostaje umieszczony do labiryntu wraz z innymi duszami, w tym jego córką, Elizabeth Afton, córką Henry'ego oraz duszami dziećmi, uwięzionymi w Molten Freddy'm. Z nieznanych powodów chcą one zabić strażnika, będącego synem Aftona, Mike'a Schmidta. Tak czy siak pod koniec wszystko zostaje spalone, a dusze się uwalniają. Wszystkie dusze odchodzą do zaświatów, wraz z Aftonem który został zesłany do piekła, które widzimy w grze Ultimate Custom Night. Tam Cassidy pod postacią Fredbeara mści się na nim z wszystkimi duszami, a kiedy Wiliam Afton (pod postacią człowieka) przechodzi 50/20, Cassidy zostaje zmuszona przez Old Man Consequences do zostawienia w spokoju duszy mordercy, ponieważ sama go nie zazna.

I tak w Five Nights at Freddy's: Help Wanted William Afton powraca przy pomocy Vanny pod postacią Glitchtrapa. Później przybiera postać zielonego, zglitchowanego misia, i Vanny próbuje go wydostać z gry.

Występowanie

Five Nights at Freddy's 3

Springtrap debiutuje w tej części i jest w niej głównym antagonistą.

Five Nights at Freddy's: Sister Location

Springtrap ukazuje się tylko w tej grze w cutscence po ukończeniu wyzwania "Golden Freddy" w Custom Night. Pojawia się na końcu w spalonej Fazbear's Fright: The Horror Attraction po tym jak Micheal Afton kończy swój monolog..

Ultimate Custom Night

W tej grze Springtrap powraca jako jeden z 50 animatroników gotowych nas zabić.

Five Nights at Freddy's: Help Wanted

FNaF 3

Springtrap pojawia się w poziomach z FNaF 3. Zachowuje się podobnie jak w oryginalnej części.

Vent Repair

Pojawia się pod postacią "Virtualtrapa" gdzie to przeszkadza nam w naprawie wentylacji. Może nas zjumpscarować.

Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery

Springtrap ma bardzo unikalną mechanikę, podczas Haywiring, jeżeli jego oczy staną się czerwone, gracz musi spojrzeć w drugą stronę. Gdy staną się białe, gracz musi wpatrywać się w nie, dopóki nie staną się czerwone, a potem odwrócić wzrok od animatronika. Jak u większości animatroników po pokonaniu jest możliwość zdobycia jego kostiumu i CPU.

Galeria

Pobrane (2).jpg Galeria dla artykuł:
Springtrap - Galeria

Cytaty

Cierp teraz, jak wszyscy przede mną!
  — Springtrap, FNaF AR 

To nie twoje mięso, które mnie wypełnia. To twój STRACH.
  — Springtrap, FNaF AR 

Jestem tutaj, aby wziąć wszystko co zostało po tobie.
  — Springtrap, FNaF AR 

Ukryj się, jeśli chcesz. To nie uratowało innych. To też cię nie uratuje.
  — Springtrap, FNaF AR 

Nie zostaniesz oszczędzony. Nie zostaniesz uratowany.
  — Springtrap, FNaF AR 

Zobaczmy, ile razy możesz zostać rozłączony... i ponownie złożony.
  — Springtrap, FNaF AR 

Twój strach... cię pochłonie.
  — Springtrap, FNaF AR 

Mam cię!
  — Springtrap, FNaF AR 

To... Już... Czas!
  — Springtrap, FNaF AR 

Twój czas już się kończy!
  — Springtrap, FNaF AR 

Odczuwam strach w twoim oddechu.
  — Springtrap, FNaF AR 

  — Springtrap, FNaF AR 

Będziesz... się... mnie... bał!
  — Springtrap, FNaF AR 

A teraz jesteś mój!
  — Springtrap, FNaF AR 

Wróciłem...
  — Springtrap, FNaF AR 
W budowie..

  • Pozornie można stwierdzić, że to Springtrap powoduje, że w Fazbear's Fright pojawiają się Phantomy.
  • Jęczenie Springtrapa to tak naprawdę dźwięki alpaki, lecz przerobione w programie komputerowym.
    • Niegdyś fani uważali, że gdy William jęczy to tak jakby prosi nas o pomoc.
  • Dźwięk jumpscare'a Springtrapa został z grubsza i/lub niejasno odszyfrowany, gdzie można założyć, że Springtrap mówi wtedy "Help me". Nie wiadomo, czy jest to zamierzone, czy nie.
  • W ogłoszeniu o udanym beta-teście na stronie Steam Greenlight, nazwa Springtrap została po raz pierwszy ujawniona przez kilka liter, które są podwojone w całym tekście. Te litery, po zestawieniu razem, łączą się w "My Name is Springtrap", czyli "Nazywam się Springtrap"[1].
  • W Copyright Catalogu Scotta z Five Nights at Freddy's: Sister Location Springtrap jest nazywany "Springtrap 2", co prawdopodobnie odnosi się to do nieznacznej zmiany jego wyglądu z kilkoma brakującymi i uszkodzonymi cechami[2].
  • Po ujrzeniu cutscenki z Five Nights at Freddy's: Sister Location po ukończeniu wyzwania "Golden Freddy" w Custom Night gdzie Springtrap pojawił się na końcu monologu Michaela, fani stworzyli teorie, że to Micheal przebywa w Springtrapie, a nie William i zaczęli nazywać go "Miketrap". Ta teoria została później obalona przez Scotta[3].
    • Mimo tego, i tak mamy ludzi wierzących w "Miketrapa".
  • Springtrap ma pięć palców na każdej dłoni, w przeciwieństwie do kreskówkowych czteropalczastych dłoni innych animatroników. Dzieje się tak, ponieważ Springtrap został zaprojektowany tak, aby pasował do wnętrza człowieka, choć raczej kiepsko.
  • Cytat, który po raz pierwszy pojawił się w pierwszym teaserze Springtrapa, "Im still here", stał się powtarzającym się zwrotem w całej serii Five Nights at Freddy's.
  • W Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery parę z jego cytatów po śmierci gracza to cytaty Nightmare'a i Nightmare Fredbeara z Ultimate Custom Night. Może to być dowód na to, że William Afton i Nightmare animatroniki mają coś ze sobą wspólnego.
  • Zanim poznano jego prawdziwe imię fani nazywali go przeróżnie.
    • Najpopularniejszym przezwiskiem Springtrapa był wtedy "Golden Bonnie", a także "Salvage".
    • Niektórzy też mylili go z Golden Freddym, który w teorii jest Fredbearem.
  • W Five Nights at Freddy's 2 na CAM 04 (party room nr 4) widnieje prawdopodobnie jego portret zrobiony z papierowych talerzy oraz serpentyn.
  • W Zachodnim Korytarzu we FNaF1 widnieje rysunek, który może przedstawiać Springtrapa. Jednak postać na obrazku jest niebieska, a Springtrap zielony. Najprawdopodobniej to po prostu brzydko narysowany Bonnie.
  • Springtrap oznacza dosłownie "sprężynową pułapkę".
  • Jest on trzecim najbardziej zniszczonym animatronikiem w serii.
  • Springtrap jest pierwszym animatronikiem którego możemy zaobserwować na każdej z kamer.
  • Ma on dwie pozycje na każdej kamerze (nie licząc wentylacji) i oprócz kamery numer 1.
  • Jeśli dotrze do biura i będzie stał w drzwiach i gracz nie będzie odrywał od niego wzroku wcześniej czy później zjumpscare'uje nas Phantom Freddy co skończy się "multi jumpscare'm".

Przypisy

Animatroniki
FNaF 1: Freddy FazbearBonnie The BunnyChica The Chicken (Cupcake)Foxy The Pirate FoxGolden FreddyEndo-01
FNaF 2: Toy FreddyToy BonnieToy ChicaMangleBBJJMarionetkaWithered Old FreddyWithered Old BonnieWithered Old ChicaWithered Old FoxyEndo-02Shadow FreddyShadow Bonnie
FNaF 3: Springtrap (Spring Bonnie)Phantom FreddyPhantom ChicaPhantom FoxyPhantom Balloon BoyPhantom ManglePhantom PuppetPhantom Golden Freddy
FNaF 4 Nightmare Freddy (Fredziaki)Nightmare BonnieNightmare Chica (Nightmare Cupcake)Nightmare FoxyNightmare Fredbear (Fredbear)NightmarePlushtrapNightmare Balloon BoyNightmarionneJack-O-BonnieJack-O-ChicaNightmare Mangle
FNaF SL Circus BabyBidybabElectrobabBalloraMinireenaFuntime FreddyBon-BonBonnetYenndoFuntime FoxyLolbit
FFPS Scrap BabyLeftyMolten FreddyScarptrapHelpyMr. HugsPan StanNo. 1 CrateBucket BobMr. Can-DoPigpatchMr. HippoNedd BearHappy FrogOrville ElephantRockstar FreddyRockstar BonnieRockstar ChicaRockstar FoxyEl ChipFuntime ChicaMusic Man
Ultimate Custom Night Dee DeeXORFredbearStary Człowiek KonsekwencjaPostacie z Cutscenek (Freddy FazbearFoxyMangleToy Chica)
Help Wanted GlitchtrapPlushbabyBlacklight animatroniki (Dark FreddyNeon BonnieNeon ChicaBurnt FoxyBeacon BonnieShadow MangleVirtualtrapParty Freddy)DreadbearGrimm Foxy
Special Delivery Freddy Frostbear8-Bit BabyBare Endo
Security Breach Glamrock FreddyGlamrock ChicaMontgomery GatorRoxanne WolfKsiężycowy AnimatronikAnimatronik Słońce