Będziesz cierpiał... cierpiał jak wiele innych.
  — Springtrap w Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery 

Springtrap - główny antagonista w grze Five Nights at Freddy's 3, oraz postać z cutscenki Five Nights at Freddy's: Sister Location, jeden z 50 animatroników które można wybrać w Ultimate Custom Night.Pojawia się także w poziomach z FNaF 3 w Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted oraz jako jeden z przeciwników we Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery.

Jest zgniłym animatronikiem z uwięzionymi w swoim ciele zwłokami seryjnego mordercy, Williama Aftona. Dawniej Springtrap był zwykłym kostiumem sprężynowym Springbonniego.

Wygląd

Springtrap to animatronik sprężynowy o otyłej sylwetce i ciemnozielonym kostiumie. Został znaleziony 30 lat po zamknięciu Freddy Fazbear's Pizza i został przeniesiony do Fazbear's Fright: The Horror Attraction. Z powodu wypadku z Williamem Aftonem i starości jest bardzo zniszczony. Ze stóp jest zdarty kostium, który zakrywał endoszkielet i resztki nóg Wlliama Aftona. Wyżej są łydki składające się z postrzępionego materiału, z którego zwisają kable. Wyżej, nad kolanami oraz na udach są dwie większe dziury przez, które widać parę sztywnych kabli oraz endoszkielet kolan. Część brzucha jest rozerwana, a nad nią jest ciemniejsza elipsa na której jest dziura przez którą możemy dostrzec serce Williama Aftona. Nad ową dziurą jest mały guzik. Na obu barkach są dwie szerokie odstępy, przez które widać zniszczone mięśnie oraz endoszkielet, zastępujący kości. Springtrap jako jedyny animatronik we FNaF'ie 3 ma pięć palców. Posiada okrągłą głowę z dwiema króliczymi uszami, w tym jeden przełamany na pół. Ma szczękę z zepsutymi zębami oraz lekko przekrzywiony nos. Jego szare lub ciemnozielone oczy są bardzo wysuszone.

Zachowanie

Podczas dnia od 2 do 6, Springtrap jest główną atrakcją w domu strachów, ale nie wiadomo co robi konkretnie. Jednak począwszy od nocy 2, ożywa i stara się dostać do lokacji z ochroniarzem. Żeby się do nas dostał musi przejść przez kilka pomieszczeń zaczynając zwykle od pokoju 10, czasami też od pokoju 9, pokoju 8 lub w rzadkich przypadkach - pokoju 7. W trakcie swojej wędrówki w kierunku biura może wejść do wentylacji, słyszymy wtedy dźwięk podobny do buczenia lub tukotu.

Aby kontrolować jego ruch i uniemożliwić mu dotarcie do nas, musimy przyciskiem "Play Audio" puszczać dźwięki wydawane przez Balloon Boya. Polega na prostej zasadzie - Jeśli Springtrap wyjdzie z pokoju i przejdzie do następnego (np. Z pokoju 6 do pokoju 5), możemy za pomocą tego przycisku sprawić, że z powrotem wróci do po poprzedniego. Ta mechanika przedłuża jego drogę. Dzięki temu jest szansa, że w ogóle nie wejdzie do biura i stróż nocny przetrwa aż do końca nocy Począwszy od kiedy dotrze do Pokoju 5 można usłyszeć jego głuche jęki lub ciężkie oddychanie.

Wraz z następnymi nocami, będzie poruszał się coraz szybciej i będzie coraz trudniejszy do kontrolowania. Na dodatek sprzęt audio, który jest jedyną obroną przed tym animatronikiem będzie się psuł szybciej z każdą nocą. Może on również wejść do wentylacji. W takim przypadku należy zablokować wentylacje przez podwójne kliknięcie, w której się znajduje nim wejdzie do biura przez wentylacje 15. Jeśli uda mu się dotrzeć do biura, pojawi się jego jumpscare i przegramy grę.

Ultimate Custom Night

Jego zadaniem jest dostać się do ciebie wentylacją. Można to sprawdzać przez kamery, ale będzie to dla ciebie prawdziwą stratą energii. Na szczęście twarz Springtrapa pojawią się w szybie w biurze, kiedy będzie blisko wyjścia. Wtedy należy zamknąć szyb przyciskiem "strzałka w górę".

Historia

Dawniej kostium był atrakcją, znaną jako Spring Bonnie. Miał on dwa tryby: Może być używany na scenie jako animatronik, lub zamienić się w kostium dla człowieka. Spring Bonnie znajdował się wraz z Fredbearem w Fredbear's Family Diner. Niestety po kilku incydentach gdzie to pracownicy zatrzasnęli się w kostiumie, pizzerię zamknięto, a Spring Bonnie został przetransportowany do Freddy Fazbear's Pizza z 1991 roku. Po pozostałych wydarzeniach, w tym morderstwach Williama Aftona, morderca próbuje uwolnić dusze niszcząc Animatroniki, lecz dusze się wydostają i zaczynają straszyć zabójcę. Ucieka on ze strachu do pokoju bezpieczeństwa, gdzie postanawia schować się w Spring Bonniem. Afton się w nim chowa, lecz przeciekające krople sprawiają że kostium się zatrzaskuje, a William umiera.

Po 30 latach, kiedy to zostaje założona atrakcja horrorowa Fazbear's Fright: The Horror Attraction stworzona z starej Freddy Fazbear's Pizza, Springtrap zostaje tam znaleziony, i używany jako atrakcja, lecz z dziwnego powodu chce on zabić strażnika, lecz przyciąga go śmiech dziecka wydawany przez strażnika. Strażnik, który według teorii jest Henry'm, założycielem restauracji, postanawia to wykorzystać i używa go do walki z nim. Po 5 nocach, pizzeria zostaje spalona, a Springtrap ucieka, przez resztę historii znamy go jako Scraptrap, ale większość nazywa go po prostu "Afton".

Afton zostaje znaleziony za nieprawdziwą Freddy Fazbear's Pizza, gdzie zostaje umieszczony do labiryntu wraz z innymi duszami, w tym jego córką, Elizabeth Afton, córką Henry'ego oraz duszami dziećmi, uwięzionymi w Molten Freddy'm. Z nieznanych powodów chcą one zabić strażnika, będącego synem Aftona, Mike'a Schmidta. Tak czy siak pod koniec wszystko zostaje spalone, a dusze się uwalniają. Wszystkie dusze odchodzą do zaświatów, wraz z Aftonem który został zesłany do piekła, które widzimy w grze Ultimate Custom Night. Tam Cassidy pod postacią Fredbeara mści się na nim z wszystkimi duszami, a kiedy Wiliam Afton (pod postacią człowieka) przechodzi 50/20, Cassidy zostaje zmuszona przez Old Man Consequences do zostawienia w spokoju duszy mordercy, ponieważ sama go nie zazna.

I tak w Five Nights at Freddy's: Help Wanted William Afton powraca przy pomocy Vanny pod postacią Glitchtrapa. Później przybiera postać zielonego, zglitchowanego misia, i Vanny próbuje go wydostać z gry.

Występowanie

Five Nights at Freddy's 3

Springtrap jest główną postacią w grze, i głównym antagonistą. Pomagają mu Phantom Animatroniki które są halucynacjami.

Five Nights at Freddy's: Sister Location

Springtrap ukazuje się tylko w Sister Location w cutscence po ukończeniu wyzwania Golden Freddy w Custom Night.

Ultimate Custom Night

W Ultimate Custom Night Springtrap pojawia się pod dwoma postaciami, Scraptrap oraz Springtrap. Jest on także protagonistą gry.

Five Nights at Freddy's: Help Wanted

FNaF 3

W Five Nights at Freddy's: Help Wanted Springtrap działa tak samo jak jego odpowiednik z Five Nights at Freddy's 3.

Vent Repair

Pojawia się pod postacią "Virtualtrapa" gdzie to przeszkadza nam w naprawie wentylacji. Może nas zjumpscarować.

Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery

Springtrap ma bardzo unikalną mechanikę, podczas Haywiring, jeżeli jego oczy staną się czerwone, gracz musi spojrzeć w drugą stronę. Gdy staną się białe, gracz musi wpatrywać się w nie, dopóki nie staną się czerwone, a potem odwrócić wzrok od animatronika. Jak u większości animatroników po pokonaniu jest możliwość zdobycia jego kostiumu i CPU.

Dialogi

W budowie..

Ciekawostki

  • Zanim poznano jego prawdziwe imię (Springtrap), był przez fanów nazywany Golden Bonnie.
  • Czasami gracze nazywali go Salvage, co znaczy "złom" lub "odzysk".
  • Ze słów Phone Guya możemy wnioskować, że pierwotnie nazywał się Springbonnie.
  • W Five Nights at Freddy's 2 na CAM 04 (party room nr 4) widnieje prawdopodobnie jego portret zrobiony z papierowych talerzy oraz serpentyn.
  • W Zachodnim Korytarzu we FNaF1 widnieje rysunek, który może przedstawiać Springtrapa. Jednak postać na obrazku jest niebieska, a Springtrap zielony. Najprawdopodobniej to po prostu brzydko narysowany Bonnie.
  • Sprężyny Springtrapa były pułapką dla Purple Guy'a. Stąd jego imię, które w dosłownym tłumaczeniu brzmi sprężynowa (spring) pułapka (trap).
  • Springtrap jest 3 najbardziej zniszczonym animatronikiem (po Mangle i Ennard ).
  • Jest jedynym animatronikiem, który nie ma w grze żadnego odpowiednika. Ewentualnie może nim być Bonnie.
  • Podczas nocy bardzo rzadko mogą pojawić się sceny z Springtrapem (patrz - Galeria).
  • Phone Guy podczas nocy 1 wspomina o sekretnych pokojach. Dowiedział się o nich od osoby, która projektowała jeden z budynków. Kamery w nich były wyłączone, a same pokoje były zabite deskami. To w jednym z nich znaleziono Springtrapa.
  • Kiedy podświetlimy gazetę po nocy 6, zobaczymy tam zniekształconą twarz Springtrapa. Jest to dowód na to, że Springtrap przeżył pożar.
  • Springtrap jest drugim animatronikiem, który ma dwa jumpscare'y. Jeden z nich pojawia się, gdy wejdzie on do biura ościeżnicą z lewej strony. Zaś drugi, gdy wejdzie do biura przez wentylacje. Pierwszym animatronikiem posiadającym dwa jumpscare'y jest New Freddy z FNaF 1. Kolejne animatroniki po Springtrapie to: Nightmare Freddy, Nightmare Bonnie, Nightmare Chica (Drugi wykonuje N. Cupcake), Nightmare Foxy (drugi to mini-jumpscare), Jack-O-Bonnie, Jack-O-Chica (To samo co z N. Chicą tylko tutaj to Dynia nie Cupcake), Nightmare Mangle (To samo co Foxy) z FNaF'a 4, Ballora, Funtime Foxy, Bidybab i Ennard (Tylko on ma aż 4 jumpscare'y co jest obecnie rekordem) z FNaF'a SL, i Scrap Baby, Molten Freddy, ScrapTrap i Lefty z FFPS'a.
  • Sprężyny w Springtrap'ie zatrzaskiwały się stopniowo, inaczej śmierć Purple Guy'a nastąpiłaby natychmiast i scena jego śmierci z minigry nie byłaby możliwa, spowodowane to było przez kapiącą z sufitu budynku wodę.
  • Springtrap jest pierwszym animatronikiem którego możemy zaobserwować na każdej z kamer.
  • Ma on dwie pozycje na każdej kamerze (nie licząc wentylacji) i oprócz kamery numer 1.
  • Na jednym z jego jumpscare'ów widać głowę Purple Guy'a.
  • Niektórzy sądzą że w kostiumie cały czas jest Purple Guy, lecz jest w nim endoszkielet pokryty jego szczątkami (inaczej by się nie ruszał).
  • Springtrap przeżył pożar, wiemy to z kilku dowodów, są nimi: gazeta po nocy 6. oraz cutscenka kończąca Five Nights at Freddy's: Sister Location.
  • Według niektórych teorii, to nie William Afton jest w Springtrapie, ale jego syn - Michael Afton, o czym początkowo świadczyła ostatnia cutscenka za FNaF SL, lecz ostatecznie Scott potwierdził, że był to jednak William Afton.
    • Mimo tego, i tak mamy ludzi wierzących w "Miketrapa".
  • W cutscence z FNaF SL można zobaczyć, że nie posiada kostiumu prawego ucha i bioder, a we FNaF 6 jest niemal kompletny. Prawdopodobnie zmienił strój.
  • Jeśli dotrze do biura i będzie stał w drzwiach i gracz nie będzie odrywał od niego wzroku wcześniej czy później zjumpscare'uje nas Phantom Freddy co skończy się ,,multi jumpscare'm".

Galeria

Pobrane (2).jpg Galeria dla artykuł:
Springtrap - Galeria
Animatroniki
FNaF 1: Freddy FazbearBonnie The BunnyChica The Chicken (Cupcake)Foxy The Pirate FoxGolden FreddyEndo-01
FNaF 2: Toy FreddyToy BonnieToy ChicaMangleBBJJMarionetkaWithered Old FreddyWithered Old BonnieWithered Old ChicaWithered Old FoxyEndo-02Shadow FreddyShadow Bonnie
FNaF 3: Springtrap (Spring Bonnie)Phantom FreddyPhantom ChicaPhantom FoxyPhantom Balloon Boy] • Phantom ManglePhantom PuppetPhantom Golden FreddyPapierowy FreddyPapierowy Bonnie
FNaF 4 Nightmare Freddy (Fredziaki)Nightmare BonnieNightmare Chica (Nightmare Cupcake)Nightmare FoxyNightmare Fredbear (Fredbear)NightmarePlushtrapNightmare Balloon BoyNightmarionneJack-O-BonnieJack-O-Chica
FNaF SL: Circus BabyBidybabElectrobabBalloraMinireenaFuntime FreddyBon-BonBonnetYenndoFuntime FoxyLolbit
FFPS HelpyMr. HugsPan StanNo. 1 CrateBucket BobMr. Can-DoPigpatchMr. HippoNedd BearHappy FrogOrville ElephantRockstar FreddyRockstar BonnieRockstar ChicaRockstar FoxyLeftyEl ChipFuntime ChicaMusic Man
Ultimate Custom Night Dee DeeXORFredbear
FNaF HW GlitchtrapPlushbabyScrap PlushbabyBlacklight animatroniki (Dark FreddyNeon BonnieNeon ChicaBurnt FoxyBeacon BonnieShadow MangleVirtualtrapParty Freddy)DreadbearGrimm Foxy
Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery Freddy Frostbear8-Bit BabyBare Endo
Security Breach Glamrock FreddyGlamrock ChicaMontgomery GatorRoxanne WolfKsiężycowy AnimatronikAnimatronik Słońce