Advertisement

Spooky Mansion to drugi tryb gry w DLC do Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted o nazwie Curse of Dreadbear składający się z czterech nowych poziomów.

Gameplay

Każdy z poziomów ma swoją własną mechanikę, jeden wymaga od gracza przejścia przez pokój, jeden wymaga od gracza zbudowania animatronika podobnego do Mangle, a jeszcze inny wymaga od gracza zapukania do drzwi w domu wypełnionym Animatronikami. Wszystkie mają miejsce w rezydencji (z wyjątkiem Build-a-Mangle, który odbywa się w centrum Fazbear Entertainment).

Poziomy

Hallway

Poziom Hallway przypomina poziom Funtime Foxy w Dark Rooms. Gracz ma za zadanie przejść ciemnym korytarzem, aby uciec przed Koszmarnymi animatronikami, korytarz jest oświetlany tylko przez błyskawice z zewnątrz.

Gdy gracz idzie korytarzem, od czasu do czasu napotyka drzwi po obu stronach, z których mogą wyjść Nightmare Chica i Nightmare Bonnie. Jeśli gracz znajduje się w ich zasięgu wzroku, zostanie zaatakowany i przegra. Nightmare Foxy jest następnym zagrożeniem, ponieważ losowo pojawi się przed graczem. Jeśli gracz porusza się, gdy Nightmare Foxy znajduje się w korytarzu, a z zewnątrz miga błyskawica, zostanie zaatakowany. Wreszcie, po pewnym momencie, gracz nie będzie mógł się zatrzymać, ponieważ Nightmare Freddy zacznie zbliżać się od tyłu, co oznacza, że ​​gracz musi nieustannie robić postępy w korytarzu, zatrzymując się tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne.

Poziom kończy się, gdy gracz dotrze do białych drzwi na końcu korytarza, które prowadzą do sypialni z czwartej części gry.

Build-A-Mangle

Gracz ma za zadanie zbudować zniszczonego animatronika podobnego do Mangle. Taśmy po obu stronach gracza przenoszą części do budowy do pieców umieszczonych za graczem. Pojemnik pośrodku to miejsce, w którym gracz umieszcza części do budowy, a cztery monitory przed graczem pokazują potrzebne części. Przyciski znajdujące się po obu stronach gracza są po to aby porazić Freddlesa, który od czasu do czasu będzie się pojawiał na taśmie. Chwytanie ich lub nieudane porażenie spowoduje jumpscare, przez co gracz nie będzie mógł nic zrobić przez kilka sekund.

Części potrzebne zawsze są są losowane i są pokazywane na poczwórnym monitorze przed graczem. Jeśli w pojemniku zostanie umieszczony prawidłowy element, ekrany pokazujące element będą migać na zielono i element nie będzie już wyświetlany. Jeśli zostanie użyty niewłaściwy element, na ekranach pojawią się duże czerwone X-y. Jeśli gracz umieści wystarczającą liczbę nieprawidłowych elementów w pojemniku, Mangle wyjdzie z kanału powietrznego na ścianie umieszczonego za monitorem, uważnie obserwując gracza. Ma to służyć jako ostrzeżenie dla gracza. Trzy kolejne niepoprawne części sprawią że Mangle zaatakuje gracza. Celem jest, aby gracz ukończył minimum 70% animatronika. Kiedy skończy się czas, HandUnit oceni gracza na podstawie jego wydajności. Jeśli gracz zgromadzi mniej niż 7 części, zostanie zaatakowany przez Mangle. Jeśli gracz zdobędzie 7 lub więcej części, wygra wyzwanie, chociaż HandUnit ma różne odpowiedzi w zależności od tego, ile części zostało zgromadzonych.

Trick or Treat

Gracz staje przed drzwiami do domu z maskami Mangle, Chici i Bonniego po lewej stronie oraz Foxy'ego, Freddy'ego i Balloon Boya po prawej. Przycisk po prawej stronie zadzwoni do drzwi do domu, aktywując Animatroniki w środku.

Animatroniki w środku to Withered Old Freddy, Withered Old Chica, Withered Old Bonnie, Withered Old Foxy, Mangle i Balloon Boy. Kiedy zadzwoni dzwonek do drzwi, będą chodzić do czasu aż któryś z nich nie zatrzyma się przy drzwiach. Gracz będzie musiał śledzić animatroniki w środku, aby dowiedzieć się, kto będzie za drzwiami, gdy się otworzą. Gracz musi założyć maskę odpowiedniego animatronika. Brak odpowiedniej maski spowoduje Jumpscare animatronika przy drzwiach.

Czasami Mangle może zasłonić okna po obu stronach drzwi. Gracz musi nosić maskę Mangle, aby zmusić ją do ich odsłonięcia.

Jeśli gracz trzykrotnie założy odpowiednią maskę, wygra grę, a animatroniki wyrzuci cukierki przez drzwi.

Dreadbear

Poziom Dreadbear odbywa się w stylu podobnym do Parts & Services, ponieważ gracz pracuje nad Dreadbearem. Dopasowując motyw potwora Frankensteina, gracz pracuje nad modułem kontrolnym Dreadbeara czyli jego mózgiem. Gracz musi wprowadzić zmiany w mózgu, aby pasowały do ​​schematów wokół niego.

Aby skomplikować sytuację, czasami moc gaśnie. Wtedy gracz musi użyć przełącznika tuż za mózgiem, aby przywrócić moc.

Galeria

SpookyMansion-Icon.png
Spooky Mansion

Advertisement