Advertisement

Scott Cawthon - deweloper gier, znany najbardziej z popularnej serii Five Nights at Freddy's, a także autor paru książek. Jest także częścią Hope Animation, która jest "projektem chrześcijańskich animatorów" mającym na celu szerzenie nauk Jezusa Chrystusa. Opracował również inne gry niezależne, chociaż większości z nich nie można już znaleźć na jego stronie internetowej. Mieszka obecnie z szóstką dzieci[1] (choć jedno z nich nadal jeszcze się nie urodziło) i żoną w Teksasie.

16 czerwca 2021 Scott ogłosił, że przechodzi na emeryturę.[2] Nie oznacza to jednak, że seria FNaF się kończy, a przejmie ją ktoś inny.[3]

Gry

Książki

Wkrótce

Ciekawostki

  • W jednym z wywiadów, Scott stwierdził, że czasami gra w The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
  • Ze względu na występ Scotta w intro w Five Nights at Freddy's: Help Wanted, wiele fanów zaczęło uważać, że jest on częścią fabuły. W końcu jednak Scott wyjaśnił, że nie.[4]
  • W przeciwieństwie do wszystkich innych kont społecznościowych Scotta Cawthona, które są albo stale aktywne, wcześniej aktywne, albo zawierają pojedynczy znak aktywności, jedynymi jego kontami, które nie zawierają żadnej aktywności, są na serwisach Twitch i Tumblr.
  • 12 czerwca 2021 r. jego nazwisko zyskało popularność na Twitterze, gdy jego darowizny polityczne zostały zidentyfikowane w publicznych bazach danych i omówione na tym portalu społecznościowym. Cawthon potwierdził następnie w poście na Reddit, że jest członkiem Partii Republikańskiej, przekazał tysiące dolarów na wsparcie konserwatywnych kandydatów politycznych (chociaż przekazał także jednorazową darowiznę na rzecz kampanii prezydenckiej w 2020 r., reprezentant Demokratów Tulsi Gabbard), oraz jest pro-life, wywołując zarówno poważne reakcje, jak i wiadomości wsparcia od Five Nights at Freddy's. Stwierdził, że jego dane osobowe i adres zostały sfałszowane. Twierdzi, że kocha wszystkich swoich fanów bez względu na orientację, religię, płeć czy rasę, a jego darowizny na rzecz kandydatów politycznych nie wynikają z uprzedzeń.[5]

Przypisy

Postacie z życia
Advertisement