Advertisement

Phone Guy - tajemnicza osoba, która dzwoni do nas prawie każdej nocy w prawie wszystkich wersjach gry i przekazuje wskazówki. Można go wyciszyć przyciskiem MUTE CALL.

FNaF 1

Phone Guy jest zaufanym pracownikiem Pizzerii, który ma nam dostarczać wskazówki do przetrwania nocy. Dzwoni do nas od pierwszej do czwartej nocy. Podczas nocy czwartej zostaje złapany przez wszystkie lub prawie wszystkie animatroniki. Często wzdycha i powtarza słowo "Uch". Być może wie, że w końcu zostanie złapany i jest zdenerwowany.

Rozmowy telefoniczne

Halo? Halo? Eee, chciałem ci nagrać wiadomość, żebyś mógł się zaaklimatyzować podczas swojej pierwszej nocy. Emm, w zasadzie to pracowałem w tym biurze przed tobą. Kończę swój ostatni tydzień, prawdę mówiąc, więc... Wiem, że to może być troche przytłaczające, ale jestem tu, by powiedzieć ci, że nie musisz się o nic martwić. Wszystko będzie dobrze! Skupmy się po prostu na tym, żebyś przetrwał ten pierwszy tydzień, dobra? Eee, zobaczmy. Po pierwsze, jest tutaj wstępne przywitanie od firmy, które powinienem przeczytać. Taka rutyna, wiesz. Emm, witamy w Freddy's Fazbear Pizza. Magicznym miejscu dla dzieciaków i dorastających, gdzie marzenia i zabawa stają się prawdą. Fazbear Entertainment nie ponosi żadnej żadnej odpowiedzialności za wyrządzone szkody czy krzywdy. Jeśli takowe szkody lub śmierć się pojawią, raport o zaginięciu osoby zostanie sporządzony w ciągu 90 dni lub tak szybko jak budynek zostanie wysprzątany, a dywany zostaną zamiecione. Bla, bla, bla. To naprawdę może brzmieć źle, wiem, ale naprawdę nie musisz się o nic martwić. Eee, roboty są nieco dziwne w nocy, ale czy ja mam im to za złe? Nie! Jeśli ja byłbym zmuszany do śpiewania tych samych głupich piosenek przez dwadzieścia lat i nie brał kąpieli, pewnie też byłbym w nocy poirytowany. Pamiętaj, te zwierzaki mają specjalne miejsce w serach dzieci i musimy im okazywać trochę szacunku, tak? Dobrze. Miej świadomość że, postacie mają skłonność do włóczenia się po lokacji. Eee, w nocy są zostawiane w jakimś trybie wędrowania. Coś tam się blokuje, gdy są wyłączone zbyt długo. Eee, niegdyś poruszały się także za dnia, dopóki nie ugryzły kogoś w 1987. Taa... to niesamowite, że człowiek może żyć bez płatu czołowego, no nie? W sprawie twojego bezpieczeństwa, jedynym prawdziwym zagrożeniem jest to że jeśli roboty zobaczą cię po godzinach urzędowania, prawdopodobnie nie rozpoznają ciebie jako człowieka. Będą cię bardziej postrzegać jako endoszkielet bez kostiumu. Odkąd jest to wbrew zasadą Pizzerii Freddy'ego, prawdopodobnie będą ciebie chciały siłą wcisnąć w kostium Freddy'ego Fazbear'a. Emm nie było by w tym nic złego, gdyby strój nie był pełen sprężyn, kabli i innych animatronicznych urządzeń, szczególnie w okolicach twarzy. Możesz sobie wyobrazić swoją głowę wciśniętą w to, co mogło by wywołać lekki dyskomfort... i śmierć. Tak, nie mówią takich rzeczy gdy się zapisujesz... Ale hej! Pierwszy dzien powinien być sielanką Pogadamy jutro. Eee... sprawdzaj kamery i pamiętaj by zamykać drzwi tylko wtedy gdy będzie to absolutnie konieczne. Trzeba oszczędzać energię! To tyle, dobrej nocy!
  — Phone Guy, Noc 1 

Eee... Halo? Halo? Emm, jeśli tego słuchasz, znaczy, że dotrwałeś do dnia drugiego. Gratulacje! Nie będę dzisiaj mówił zbyt dużo odkąd Freddy i jego gromadka mają w zwyczaju być bardziej aktywni w ciągu tygodnia. Eee, dobrym pomysłem byłoby oglądanie kamer, gdy do ciebie mówię, żeby się upewnić że wszyscy są na swoich miejscach, wiesz... Eee, najciekawsze jest to że Freddy nie schodzi ze sceny zbyt często. Słyszałem, że staje się bardziej aktywny w ciemności, więc, hej! Jest kolejny powód, by oszczędzać energię, no nie? Heh. Chce też podkreślić jak ważne jest zapalanie świateł przy drzwiach. Na twoim widoku kamery niektóre obszary są niewidoczne i są to właśnie te przy twoich drzwiach. Więc jeśli nie możesz znaleźć czegoś... albo kogoś, na kamerach, pamiętaj, by sprawdzać światła. Eee, możeć mieć zaledwie kilka sekund, by zareagować... Eee, nie, żeby czychało na ciebie jakieś niebezpieczeństwo, oczywiście. Nic nie sugeruję. Eee, oprócz tego, eee, sprawdzaj od czasu do czasu kurtynę w pirackiej zatoce. Postać ta różni się od pozostałych, bo staje się bardziej aktywna, gdy kamery są wyłączone zbyt długo. Chyba nie lubi być obserwowanym, nie wiem. W każdym razie jestem pewny, że wszystko masz pod kontrolą... Eee, do zobaczenia!
  — Phone Guy, Noc 2 

Halo, halo? Hej, świetnie ci idzie! Większość ludzi nie wytrwałą tak długo. To znaczy, wiesz, zwykle zaczynali się zajmować czymś innym. Eee, nie sugeruję że umarli. Nie to miałem na myśli. Eee, w każdym razie, lepiej nie będę zajmował twojego czasu. Eee, dzisiejszej nocy wszystko staje się poważne. Eee, hej, posłuchaj, mam pomysł! Jeśli zdarzy się, że ciebie złapią i będziesz chciał wymigać się od bycia wepchanym w strój Freddy'ego, eee, spróbuj udawać martwego! Rozluźnij się, wiesz. jest szansa, że, eee, pomyślą, że jesteś pustym kostiumem. Emm, a jeśli pomyślą że jesteś kostiumem, mogą spróbować... wepchnąć w ciebie metalowy szkielet. Ciekawe jak by to wyglądało. Nieważne, olać to. Najlepiej nie być złapanym w ogóle. Emm, dobrze. pozostawiam to tobie. Do następnego razu.
  — Phone Guy, Noc 3 

Halo, halo? Hej! Hej, łał, dzień czwarty. Wiedziałem, że ci się uda. Eee, hej, posłuchaj. Jutro może mi się nie udać wysłać wiadomości. [Ktoś puka w drzwi] To była dla mnie nieciekawa noc. Emm, cieszę się w sumie, że nagrałem dla ciebie te wiadomości... gdy miałem ku temu okazje. Hej, wyświadcz mi przysługę. Mógłbyś kiedyś zajrzeć do tych kostiumów na tyłach? Chce się powstrzymać, dopóki ktoś sam tego nie sprawdzi. Eee, zawsze mnie zastanawiało, co jest w tych pustych głowach z tyłu. Wiesz... [Freddy gra swoją pozytywkę (jest w kuchni)] [Chica lub Bonnie jęczy] O nie... [Golden Freddy zabija Phone Guya]
  — Phone Guy, Noc 4 

FNaF 2

Phone Guy jest zaufanym pracownikiem Pizzerii, który ma nam dostarczać wskazówki do przetrwania nocy. Dzwoni do nas od pierwszej do szóstej nocy. Phone Guy z FNaF 2 mimo że jest tą samą osobą co Phone Guy w FNaF 1 nie okazuje jakichkolwiek uczuć. Nie boi się animatroników i jest trochę wszystkiemu obojętny, jakby chodziło mu jedynie o pieniądze za pomoc Jeremy'emu co nie jest zupełnie podobne do tego z 1. Jego ulubionym animatronikiem jest Foxy, a znienawidzonym - Marionetka.

Rozmowy telefoniczne

Halo? Halo, halo? Eee, witaj w swojej letniej pracy w nowej i ulepszonej pizzeri Freddy'ego Fazbeara. Eee, jestem tu, by dać ci znać o paru rzeczach, których możesz się spodziewać w trakcie pierwszego tygodnia tutaj oraz pomóc ci na twojej nowej ścieżce kariery. Eee, teraz, chciałbym, żebyś zapomniał o wszystkim, co słyszałeś o starym miejscu. Uch, niektórzy ludzie wciąż mają negatywne skojarzenia z firmą. Eee, ta stara pizzeria była trochę opuszczona, ale zapewniam cię, że Fazbear Entertainment jest przyjazne rodzinie i przede wszystkim, bezpieczne. Wydali trochę pieniędzy na te roboty, eee, rozpoznawanie twarzy, zaawansowana sprawność ruchowa, pozwalają im nawet chodzić w ciągu dnia. Czy to nie fajne? Najważniejsze jest jednak to, że są związane z jakąś kryminalną bazą danych, więc będą w stanie zidentyfikować przestępcę na kilometr. Kurczę, powinniśmy im płacić za chronienie cię. Mimo tego, co powiedziałem, nie ma nowych systemów bez... problemów. Eee, jesteś drugim ochroniarzem, który tu pracuje. Eee, pierwszy gość ukończył swój tydzień, ale narzekał na... warunki. Eee, przenieśliśmy go na dzienną zmianę, więc hej! Poszczęściło ci się, nie? Eee, głównie narzekał na to, że niektóre postacie chodziły w ciągu nocy, a nawet wchodziły do jego biura. Z tego, co wiemy, to powinno być niemożliwe. Ta restaturacja powinna być najbezpieczniejszym miejscem na Ziemi. Póki nasi inżynierowie nie mają na to wytłumaczenia, teoria jest taka, że... roboty nigdy nie miały konkretnego "trybu nocnego". Gdy jest cicho, wydaje im się, że są w złym pomieszczeniu, więc szukają miejsca, gdzie są ludzie, w tym przypadku to twoje biuro. Nasze tymczasowe rozwiązanie to pozytywka w pokoju nagród, trzeba ją nakręcać ręcznie. Krótko mówiąc, zajrzyj tam raz na jakiś czas i nakręcaj ją przez kilka sekund. Niestety nie wpływa ona na wszystkie roboty, ale na.... jednego. Eee, dla pozostałych mamy łatwiejsze rozwiązanie. Widzisz, może być taki problem, że roboty będą ciebie widzieć jako szkielet bez założonego kostiumu i będą chciały cię w niego ubrać... Więc hej! Daliśmy ci pustą maskę Freddy'ego Fazbeara, problem rozwiązany! Możesz ją założyć w każdej chwili i nosić ją tak długo jak ci się podoba. Jeśli coś ciebie przyjdzie, prędzej czy później pójdzie. Eee, kolejna rzecz warta uwagi to nowoczesny wygląd budynku. Mogłeś zauważyć, że nie da się zamknąć drzwi, heh. Ale hej! Masz światło. A nawet jak wyczerpie ci się latarka, to w budynku nie. Nie martw się więc o to, że będzie ciemno. Cóż, to chyba tyle. Eee, powinieneś już wszystko wiedzieć. Eee, sprawdzaj światła, zakładaj maskę, jeśli zajdzie taka potrzeba, eee, nakręcaj pozytywkę, bułka z masłem. Dobrej nocy, zadzwonię do ciebie jutro.
  — Phone Guy, Noc 1 

Eee, halo, halo! Eee, widzisz, mówiłem ci że pierwsza noc nie będzie problemem. Jesteś do tego stworzony! Eee, jestem pewny, że zauważyłeś starsze modele siedzące na tyłach. Eee, są one z poprzedniego miejsca. Teraz wykorzystujemy je tylko jako części. Z początku pomysłem było naprawienie ich. Eee, nawet zaczęli wyposażać je w nową technologię, ale były po prostu brzydkie. I ten zapach... Eee, firma zdecydowała się pójść w zupełnie innym kierunku i zrobić je zupełnie przyjazne dzieciom. Eee, te starsze modele nie powinny w ogóle chodzić chodzić, ale jeśli tak się zdarzy, to ta sztuczka z maską powinna zadziałać też na nie, więc nieważne. Eee, heh. Uwielbiam te postacie. Eee, widziałeś pirata Foxy'ego? Czekaj, Foxy.... No tak! Foxy! Eee, posłuchaj! Eee, on zawsze był nieco nerwowy. Eee, wydaje mi się, że sztuczka z maską Freddy'ego na niego nie zadziała. Eee, jeśli z jakiegoś powodu aktywuje się w nocy i zauważysz go w korytarzu, to poświeć na niego latarką od czasu do czasu. Starsze modele powinny się dekoncentrować przy mocnym świetle. To resetuje system, czy coś. Eee, gdy o tym myślę, wydaje mi się że możesz to wykorzystać w każdym pokoju, gdzie dzieje się coś niefajnego. To może je zatrzymać na kilka sekund. Ten błąd może się pojawiać również przy nowszych modelach. Jeszcze jedna rzecz! Nie zapominaj o pozytywce. Powiem ci wprost, nigdy nie lubiłem tej kukiełki. To zawsze... myślało... i mogło iść wszędzie. Eee, nie sądzę, by dała się nabrać na tą sztuczkę z maską, więc nie zapominaj o pozytywce. Eee, w każdym razie, jestem pewny, że nie będziesz miał z tym problemów. Eee, miłej nocy i do jutra!
  — Phone Guy, Noc 2 

Eee, halo, halo! Widzisz? Mówiłem ci, że nie będzie żadnych problemów. Czy... eee... Foxy pojawił się w korytarzu? Prawdopodobnie nie. Byłem po prostu ciekaw. Jak już mówiłem, zawsze był moim ulubieńcem. Wiesz, że próbowali zrobić go na nowo? Eee, użali, że pierwszy projekt był zbyt straszny, więc go przeprojektowali, by był bardziej przyjazny dzieciom i dali go do pirackiej zatoczki. Eee, wiesz, żeby zabawiał dzieciaki. Ale dzieci w dzisiejszych czasach nie potrafią trzymać rąk przy sobie. Pracownicy musieli go dosłownie odnosić po każdej zmianie. Koniec końców przestali próbować i zostawili go jako atrakcję "rozłóż i odnieś". Teraz to tylko kupa części. Pracownicy nazywają go "Mangle". Eee, o, hej! zanim się rozłączę, eee, chciałem cię uspokoić, co do plotek, jakie mogłeś słyszeć. Eee, wiesz, że te lokalne historie przychodzą i odchodzą i rzadko coś znaczą. Mogę cię osobiście zapewnić. Cokolwiek się tutaj dzieje i jak tragiczne by to nie było, nie ma to związku z naszą firmą. To wszostko plotki i domysły. Ludzie próbują zarobić, wiesz. Eee, nasz dzienny ochroniarz nie zgłaszał niczego dziwnego, a pracował od otwarcia do zamknięcia. Okej, w każdym razie, trzymaj się. Zadzwonię jutro.
  — Phone Guy, Noc 3 

Halo, halo? Eee, cześć, noc czwarta! Mówiłem, że dasz sobie radę! Okej, eee, chciałem ci dać znać, że było prowadzone coś w rodzaju śledztwa . Eee, być może będziemy zmuszeni zamknąć restaurację na kilka dni, nie wiem. Eee, chcę podkreślić, że to naprawdę w ramach bezpieczeństwa. Fazbear Entertainment zaprzecza wszystkim nieprzyjemnym wydarzeniom. Takie rzeczy dzieją się czasami. Emm, wszystko się poukłada za parę dni. Miej się na baczności, będę cię na bieżąco informował. Eee, a tak na marginesie. Spróbuj dzisiaj unikać kontaktu wzrokowego z robotami. Eee, ktoś mógł majstrować przy ich systemie rozpoznawania twarzy, ale nie jesteśmy tego pewni. Roboty zachowywały się niecodziennie, niemalże agresywnie, wobec obsługi. Ich interakcja z dziećmi jest w porządku, ale gdy mają do czynienia z dorosłymi, po prostu... Patrzą. Eee, w każdym razie, trzymaj się. Wszystko się ułoży. Dobranoc!
  — Phone Guy, Noc 4 

Halo, halo! Hej, dobra robota, noc piąta! Emm, hej, eee, miej oczy otwarte dzisiejszej nocy, okej? Eee, z tego, co zrozumiałem, budynek jest zamknięty. Nikt nie może ani wejść ani wyjść, wiesz... Szczególnie tyczy się to... poprzednich pracowników. Eee, gdy wszystko wróci do normy, będziemy mogli cię przenieść na dzienną zmianę. To stanowisko jest już... wolne. Eee, nie mamy, póki co, zastępstwa na twoją zmianę, ale pracujemy nad tym. Eee, będziemy próbować skontaktować się z rzeczywistym właścicielem restauracji. Eee, z tego, co wiem, nazwą tego miejsca było... "Freddbear's Family Diner", czy coś takiego. Została zamknięta lata temu, więc wątpię, żebyśmy mogli kogoś znaleźć. Eee, po prostu przebrnij przez jeszcze jedną noc. Eee, trzymaj się, dobranoc!
  — Phone Guy, Noc 5 

Halo, halo! Eee... co ty tu, u licha, robisz? Nie dostałeś wiadomości? Eee... miejsce jest zamknięte, przynajmniej tymczasowo. Ktoś używał jednego z kostiumów. Mieliśmy ich kilka na tyłach, taki żółty... Ktoś go używał... Teraz żaden z nich nie zachowuje się w porządku. Słuchaj, po prostu dokończ swoją zmianę, to bezpieczniejsze niż gdybyś miał wyjść w środku nocy. Eee... na jutro mamy zaplanowane przyjęcie urodzinowe. Będziesz wtedy na dziennej zmianie. Ubierz swój uniform. Trzymaj się robotów i upewnij się, że nikomu nie zrobią krzywdy, okej?. Eee, póki co, po prostu przebrnij przez tę noc. Eee, kiedy restauracja będzie ewentualnie znowu otwarta, prawdopodobnie ja wezmę nocną zmianę. No dobra, dobranoc i powodzenia.
  — Phone Guy, Noc 6 

Ultimate Custom Night

Phone Guy w końcu powraca jako jeden z 50 (59 jeśli liczymy Sekretne Animatroniki) antagonistów w Ultimate Custom Night.

Mechanika

Phone Guy randomowo zadzwoni w ciągu nocy. Musisz kliknąć na przycisk "WYCISZ" żebyś go nie słyszał. Problemem jest to, że przycisk "WYCISZ" pojawia się w różnych miejscach w tym samym czasie. Jeśli go nie klikniesz, Phone Guy będzie gadał przez jakiś czas, denerwując Ciebie, Lefty'ego i Music Man'a i przez to może zepsuć noc.

Wszystkie wiadomości Phone Guy'a są użyte z poprzednich gier.

Rozmowy telefoniczne

Ciekawostki

  • Ultimate Custom Night to pierwsza gra w której Phone Guy jest antagonistą.
  • Phone Guy to jedyny człowiek w Ultimate Custom Night i jeden z 4 przeciwników którzy nie są animatronikami (Inni to Helpy, Trash and the Gang i Old Man Consequences).
  • Gdy w FNaFie 2 damy wszystkie animatroniki na 0 to o 5 am będzie dzwonił i wydawał odgłosy uch uch uch.
  • Czasami podczas grania w FNaF 4, możemy usłyszeć nie wyraźne wiadomości Phone Guy'a w oddali.
  • W wiadomości z Nocy 4 we FNaF 1, Phone Guy mówi nam czy moglibyśmy sprawdzić potem Parts & Services. Jest to prawdopodobnie znak, że Phone Guy wiedział, że umrze i może się znaleźć w stroju Freddy'ego, więc chciał żeby ktoś go znalazł i wybrał nas.

Podejrzenia i spekulacje

Zabójstwo Phone Guy'a

Na początku nocy 4 przekazuje nam ostatnią wiadomość. Potem słyszymy dobijanie się do drzwi (typowe dla Foxy'ego), dżingiel Freddy'ego, jęczenie (typowe dla Bonnie'go/Chicki) i Jumpscare Golden Freddy'ego.

Najprawdopodobniej działo się to w taki sposób:

  1. Foxy dobijał się do lewych drzwi.
  2. Kamera ustawiona na kuchnię -> dżingiel Freddy'ego albo po prostu się zbliżył do drzwi.
  3. Wejście Bonnie'go/Chicki, przez prawe drzwi -> jęczenie.
  4. Pojawienie się Golden Freddy'ego, Jumpscare, śmierć Phone Guy'a.

Kim jest Phone Guy?

Phone Guy nie zdradza nam swojej tożsamości w żaden sposób. Istnieje jednak popularna teoria, że to właśnie on jest William Afton'em, czyli Purple Guy'em i Springtrap'em. Prawdopodobnie nie jest Fritz'em bo nim jest według innej teorii Michael.

Galeria

Pobrane (2).jpg Galeria dla artykuł:
Phone Guy - Galeria
Postacie z gier
Advertisement