Advertisement

Michael Afton, także nazywany Mike, Fritz i Eggs Benedict - główny protagonista serii Five Nights at Freddy's. Jest głównym prontagonistą części pierwszej, trzeciej, czwartej do szóstej(bez FNaFa Worlda). Pełni rolę dopełniającego bohatera we Five Nights at Freddy's 2, gdzie gramy nim tam jako Fritz Smith.

Wygląd

Michael Afton jest reprezentowany jako biały mężczyzna z brązowymi włosami, noszący fioletową koszulkę i niebieskie spodnie. Jednakże, po tym jak Ennard wszedł do jego ciała, całe jego ciało zgniło. Piątego dnia, kiedy Ennard przebywał w Mike'u, uciekł z jego ciała, pozostawiając go żywego za pomocą remnantu jako fioletowy zombiak.

Historia

Five Nights at Freddy's 4

Michael jest reprezentowany jako nastolatek w szarym t-shercie, krótkich niebieskich spodenkach i szarych butach z brązowymi włosami. Mike w tamtych czasach dręczył swojego młodszego braciszka, gdyż ten bał się animatroników. Przez całe 5 dni, Mike dręczył swojego brata, aż piątego dnia, razem ze swoimi kolegami wsadził go do szczęki Fredbear'a. Mike nie wiedział, że animatronik jego klasy źle reaguje na wodę, więc gdy jego brat płakał, woda podrażniła zatrzaski w jego szczęce i zmiażdżyła mu głowę. Po tym Michael, by nie dostać konsekwencji za swój czyn okłamał swojego ojca, że to Fredbear zaatakował jego młodszego brata. Po tym, William zerwał znajomości z jego współpracownikiem, z którym razem prowadził Fredbear's Family Diner oskarżając go o śmierć syna, gdyż Fredbear był robotem stworzoym przez Henrego. Po tym, kilka dnia później młodszy brat Mike'a zmarł w szpitalu. Mike później zaczął mieć koszmary z "Nightmare animatronikami", przez poczucie winy. Zaczął również uciekać z domu przez sytuację rodzinną.

Five Nights at Freddy's: Sister Location

Najprawdopodobniej, trzy lata po brata oraz jego młodszej siostry Elizabeth Afton oraz rok po zamordowaniu dzieci przez William'a, wysłał go by ten odnalazł swoją siostrę w podziemnej lokacji o nazwie "Circus Baby's Pizza World" stworzonej przez niego, w której Elizabeth zostałą zabita przez jego własnoręcznie zrobionego robota. Mike zatrudnił się tam jako technik i odnalazł swoją siostrę("złożył ją z powrotem"), lecz kosztem tego, było zostanie wyrolowanym przez swoją siostrę, będącą w ciele Circus Baby i zostanie scoopniętym. Mike miał nie żyć, lecz przeżył, za pomocą remnantu, który utrzymał się w jego ciele.

Po wydarzeniach z Sister Location

W Listopadzie 1987, kiedy William dopuścił się kolejnych morderstw(najprawdopodobniej), Mike postanowił naprawić wszystkie jego błędy by nikt więcej już nie ucierpiał, ale przede wszystkim skupił się na celu odnalezieniu brata. 13 Listopada, 1987 roku kiedy kolejna Freddy Fazbear's Pizza została zmuszona do zamknięcia, Mike sałszował papiery i jako Fritz Smith poddał się nocnej zmianie. Mike musiał wiedzieć, jak funkcjonują animatrony i zaczął przy nich majstrować by zwiększyć ich agresję. Przeżył swoją zmianę, lecz został wywalony z pracy za "majstrowanie przy robotach oraz cuchnięcie".

Five Nights at Freddy's

Sześć lat po wydarzeniach z drugiej części gry, Mike zatrudnił się raz jeszcze w kolejnej, odświeżonej Freddy Fazbears Pizza. Pomimo małego budżetu i wielkości lokalizacji, Mike wiedział, że w animatronikach wciąż są dusze dzieci. Sfałszował papiery kolejny raz i tym razem jako Mike Schmidt, podjął się cało tygodniowej zmianie, gdzie poznał Phone Guy'a, który dawał mu wskazówki do nocy czwartej, kiedy został zamordowany przez animatroniki. Przeżył wszystkie siedem nocy, lecz postanowił porozmawiać z William'em i wyjawnił mu, że animatroniki wciąż się ruszają. William postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i zniszczyć animatrony. Udało mu się to bez problemu, lecz został zagoniony przez dusze dzieci do kostiumu Spring Bonnie'go. Ukrył się w nim, lecz przeciekająca woda z dachu sprawiła, że zatrzaski w kostiumie puściły, a William został zmiażdżony przez nie i wykrwawił się na śmierć.

Five Nights at Freddy's 3

Trzydzieści lat, po wydarzeniach z pierwszej części gry, Mike dowiedział się, że jego ojciec żyje i zatrudnił się ponownie jako nocny stróż w przerobionym domu strachów o nazwie "Fazbear's Fright: The Horror Attraction". Mike dostawał wskazówki jak działają urządzenia w biurze od Phone Dude'a który rozmawiał z nim do nocy drugiej i od jej połowy puszczał kasety dla pracowników Fazbear Entertainment jak obsługiwać się ze sprężynowymi strojami. Mike miał halucynacje związane z tym miejscem oraz widział animatroniki jakich bał się najbardziej. Jednakże, odnalazł swojego ojca. Wiedział, że i on jest pod wpływem remnantu, więc pod koniec nocy szóstej podpalił lokację. Na jego nieszczęście nie udało mu się zabić ojca, który teraz pragnął zemsty oraz jego krwi jeszcze bardziej niż kiedykolwiek.

Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator

[W budowie]

Osobowość

Bardzo angażuje się w plan stworzenia fałszywej pizzerii, do której mają zostać zwabione i spalone animatroniki. W ten sposób otrzymuje miano postaci pozytywnej. [Nadal w budowie]

Monolog

Ojcze. To ja Michael. Zrobiłem to. Znalazłem to. Było dokładnie tam gdzie powiedziałeś, że jest. Oni wszyscy tam byli. Na początku mnie nie rozpoznali, ale potem myśleli że jestem tobą. I w końcu ją znalazłem. Złożyłem ją z powrotem, tak jak mnie prosiłeś. Teraz jest wolna. Ale coś jest ze mną nie tak. Powinienem być martwy, ale nie jestem. Przez cały czas żyłem w cieniu. Pozostała mi tylko jedna rzecz do zrobienia. Zamierzam cię odnaleźć. Zamierzam cię odnaleźć.
  — Ostatnia cutscenka FNaF SL po ukończeniu trybu "Golden Freddy". 

Ciekawostki

  • Aktorem głosowym Mike'a jest PJ Heywood który również jest aktorem głosowym Williama, ojca Mike'a.
  • Kiedyś prawie cała społeczność FNaF'a myślała że Michael to Springtrap. Jednym z dowodów był powyższy monolog wyglądający jakby był wypowiadany przez Springtrapa, a nie do niego. Jednak Scott potwierdził że ta teoria jest niekanoniczna. Mimo to i tak mamy ludzi wierzących w "Miketrap'a".
  • Został pomylony z Williamem z powodu głosu, jakim wypowiada monolog. Scott przyznał, że bawił się programem do edycji dźwięku, przez co głos brzmi jakby należał do Springtrapa.
  • Była teoria że on jest ugryzionym dzieciakiem (swoim bratem), lecz ta teoria jest fałszywa gdyż gdyby nim był, nie mógł by stróżować w '85 roku, a ugryzione dziecko zmarło.
    • Freddy Files tym bardziej to potwierdza. Na jednej stronie jest napisane "Michael Afton A.K.A Starszy Syn A.K.A Ty".
  • Scott Cawthon ogłosił że film będzie opowiadał o jego historii.
  • Z "Dziennika Przetrwania" dowiadujemy się, że jest on uzależniony od gumy.

Galeria

Postacie z gier
Advertisement