FANDOM

Michael Afton - (znany również jako Eggs Benedict, Mike Schmidt oraz Fritz Smith - według teorii) jest głównym bohaterem serii Five Nights at Freddy's. Jest synem Williama Aftona i bratem Elizabeth Afton, oraz ugryzionego przez Fredbear'a dziecka (prawdopodobnie).

Wygląd

Michael Afton pojawia się po raz pierwszy w Five Nights at Freddy's 1 jako protagonista. Po tym, jak nie został pokazany jego wygląd w grach, Michael pojawił w czterech tajnych minigierkach w Sister Location. Jest reprezentowany jako człowiek rasy białej z fioletową koszulą, jasnoniebieskimi oczami.

Michael Afton został użyty do ucieczki Ennardowi (swojej siostry, i dusz zabitych przez Funtime animatroniki dzieci). Ennard wyrwał mu wnętrzności za pomocą scoopera, i w jego ciele opuścił lokację.

Historia

Po uwolnieniu się Ennarda z jego ciała, Michael za pomocą Henry'ego tworzy fałszywą pizzerię Freddy Fazbear's Pizza Place gdzie przywołuje inne animatroniki (Ennarda jako Molten Freddy'ego, swoją siostrę jako Scrap Baby, swojego ojca, William'a Afton'a i jedną z ofiar niego ojca, Marionetkę jako Lefty'ego) aby wykonać paragraf 4 i wszystkie spalić. Pod koniec Henry podpala to miejsce przez co cała fałszywa pizzeria zostaje spalona. Wszystkie mordercze animatroniki zostają spalone wraz z Mike'em który mógł uciec ale tego nie zrobił. Elizabeth (Baby), dusza w Marionetce, wszystkie dusze które były w M.Freddy'm i Mike idą do nieba. Jednak William do piekła - Ultimate Custom Night stworzonego przez duszę w Golden Freddy'm. Nie powinien jego/jej (nie wiadomo jakiej płci jest dusza w Golden Freddy'm jest) zabijać. Kiedy Mike idzie do nieba, jego historia się kończy.

Osobowość

Bardzo angażuje się w plan stworzenia fałszywej pizzerii, do której mają zostać zwabione i spalone animatroniki. W ten sposób otrzymuje miano postaci pozytywnej.

Monolog

Ojcze. To ja Michael. Zrobiłem to. Znalazłem to. Było dokładnie tam gdzie powiedziałeś, że jest. Oni wszyscy tam byli. Na początku mnie nie rozpoznali, ale potem myśleli że jestem tobą. I w końcu ją znalazłem. Złożyłem ją z powrotem, tak jak mnie prosiłeś. Teraz jest wolna. Ale coś jest ze mną nie tak. Powinienem być martwy, ale nie jestem. Przez cały czas żyłem w cieniu. Pozostała mi tylko jedna rzecz do zrobienia. Zamierzam cię odnaleźć. Zamierzam cię odnaleźć.
  — Ostatnia cutscenka FNaF SL po ukończeniu trybu "Golden Freddy". 

Ciekawostki

  • Aktorem głosowym Mike'a jest PJ Heywood który również jest aktorem głosowym Williama, ojca Mike'a.
  • Kiedyś prawie cała społeczność FNaF'a myślała że Michael to Springtrap. Jednym z dowodów był powyższy monolog wyglądający jakby był wypowiadany przez Springtrapa, a nie do niego. Jednak Scott potwierdził że ta teoria jest niekanoniczna. Mimo to i tak mamy ludzi wierzących w "Miketrap'a".
  • Został pomylony z Williamem z powodu głosu, jakim wypowiada monolog. Scott przyznał, że bawił się programem do edycji dźwięku, przez co głos brzmi jakby należał do Springtrapa.
  • Była teoria że on jest ugryzionym dzieciakiem (swoim bratem), lecz ta teoria jest fałszywa gdyż gdyby nim był, nie mógł by stróżować w '87 roku, a ugryzione dziecko zmarło.
  • Freddy Files tym bardziej to potwierdza. Na jednej stronie jest napisane "Michael Afton A.K.A Starszy Syn A.K.A Ty".

Galeria

Postacie
Z gry Mike SchmidtJeremy FitzgeraldFritz SmithPhone GuyPhone DudePink GuyPurple GuyMichael AftonWillam AftonDzieciElizabeth AftonMłodszy Syn AftonaEggs BenedictClaraVladHenry
Z życia Zehra Jane NaqviAmber Lee ConnorsHeather MastersMichella MossJulie ShieldsKellen GoffBecky ShrimptonAndy FieldChristopher McCulloughPJ HeywoodBob BarnesJesse AdamJason KappusLeon RiskinThe Living TombstoneScott Cawthon