Advertisement
Uwaga!
Ten artykuł zawiera spoilery. Czytasz go na własną odpowiedzialność!

Michael Afton, zwany także Mike, Fritz i Eggs Benedict - główny protagonista kilku serii Five Nights at Freddy's. Jest głównym protagonistą części pierwszej, czwartej, piątej i szóstej (bez FNaFa Worlda). Pełni rolę deutragonisty w Five Nights at Freddy's 2, gdzie gramy nim jako Fritz Smith.

Wygląd

Michael Afton jest reprezentowany jako biały mężczyzna z brązowymi włosami, noszący fioletową koszulkę i niebieskie spodnie. Jednakże, po tym jak Ennard wszedł do jego ciała, całe jego ciało zgniło. Piątego dnia, kiedy Ennard przebywał w Mike'u, uciekł z jego ciała, pozostawiając go żywego za pomocą remnantu jako fioletowy zombiak.

Historia

Five Nights at Freddy's 4

Michael jest reprezentowany jako nastolatek w szarym t-shercie, krótkich niebieskich spodenkach i szarych butach z brązowymi włosami. Mike w tamtych czasach dręczył swojego młodszego braciszka, gdyż ten bał się animatroników. Przez całe 5 dni, Mike dręczył swojego brata, aż piątego dnia, razem ze swoimi kolegami wsadził go do szczęki Fredbear'a. Mike nie wiedział, że animatronik źle reaguje na wodę, więc gdy jego brat płakał, woda podrażniła zatrzaski w jego szczęce i zmiażdżyła mu głowę. Po tym Michael, by nie dostać konsekwencji za swój czyn okłamał swojego ojca, że to Fredbear zaatakował jego młodszego brata. Po tym, William zerwał znajomości z jego współpracownikiem, z którym razem prowadził Fredbear's Family Dinner oskarżając go o śmierć syna, gdyż Fredbear był robotem stworzoym przez Henrego. Po tym, niedługi czas później młodszy brat Mike'a zmarł w szpitalu. Mike później prawdopodobnie zaczął mieć koszmary z "Nightmare animatronikami", przez poczucie winy. Zaczął również uciekać z domu przez sytuację rodzinną.

Five Nights at Freddy's: Sister Location

Mike jako nocny technik w "Circus Baby Entertainment and Rental" poszukuje swojej siostry zamordowanej przez Circus Baby. Pod koniec wydarzeń przedstawionych w Sister Location Elizabeth pod postacią Ennarda za pomocą Scoopera używa jego ciała aby uciec z podziemnej placówki.

Po wydarzeniach z Sister Location

W Listopadzie 1987, kiedy William dopuścił się kolejnych morderstw(najprawdopodobniej), Mike postanowił naprawić wszystkie jego błędy by nikt więcej już nie ucierpiał, ale przede wszystkim skupił się na celu odnalezieniu brata. 13 Listopada, 1987 roku kiedy kolejna Freddy Fazbear's Pizza została zmuszona do zamknięcia, Mike sfałszował papiery i jako Fritz Smith poddał się nocnej zmianie. Mike musiał wiedzieć, jak funkcjonują animatrony i zaczął przy nich majstrować by zwiększyć ich agresję. Przeżył swoją zmianę, lecz został wywalony z pracy za "majstrowanie przy robotach oraz cuchnięcie".

Five Nights at Freddy's

Sześć lat po wydarzeniach z drugiej części gry, Mike zatrudnił się raz jeszcze w kolejnej, odświeżonej Freddy Fazbears Pizza. Pomimo małego budżetu i wielkości lokalizacji, Mike wiedział, że w animatronikach wciąż są dusze dzieci. Sfałszował papiery kolejny raz i tym razem jako Mike Schmidt, podjął się cało tygodniowej zmianie, gdzie poznał Phone Guy'a, który dawał mu wskazówki do nocy czwartej, kiedy został zamordowany przez animatroniki. Przeżył wszystkie siedem nocy, lecz postanowił porozmawiać z William'em i wyjawnił mu, że animatroniki wciąż się ruszają. William postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i zniszczyć animatrony. Udało mu się to bez problemu, lecz został zagoniony przez dusze dzieci do kostiumu Spring Bonnie'go. Ukrył się w nim, lecz przeciekająca woda z dachu sprawiła, że zatrzaski w kostiumie puściły, a William został zmiażdżony przez nie i wykrwawił się na śmierć.

Five Nights at Freddy's 3

Trzydzieści lat, po wydarzeniach z pierwszej części gry, Mike dowiedział się, że jego ojciec żyje i zatrudnił się ponownie jako nocny stróż w przerobionym domu strachów o nazwie "Fazbear's Fright: The Horror Attraction". Mike dostawał wskazówki jak działają urządzenia w biurze od Phone Dude'a który rozmawiał z nim do nocy drugiej i od jej połowy puszczał kasety dla pracowników Fazbear Entertainment jak obsługiwać się ze sprężynowymi strojami. Mike miał halucynacje związane z tym miejscem oraz widział animatroniki jakich bał się najbardziej. Jednakże, odnalazł swojego ojca. Wiedział, że i on jest pod wpływem remnantu, więc pod koniec nocy szóstej podpalił lokację. Na jego nieszczęście nie udało mu się zabić ojca, który teraz pragnął zemsty oraz jego krwi jeszcze bardziej niż kiedykolwiek.

Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator

Jakiś czas po incydentach w trzeciej grze, Michael przejmuje posadę menedżera w nowej Freddy Fazbear's Pizza. Oprócz pracy w samej pizzerii, Michaelowi powierzono również zadanie ratowania animatroniki znalezionej w zaułku, podobno w częściach.

W ostatnią noc gry szef Mike'a ujawnił, że pizzeria była pułapką dla wszystkich pozostałych animatroników, a Mike wabił ich wokół otworów wentylacyjnych w kółko. Henry chwali Michaela jako swojego „odważnego wolontariusza”, mówiąc mu, że chociaż istnieje wyjście, wiedział, że Michael tego nie chce. Henry następnie spalił pizzerię, aby uwolnić dusze, w tym Michaela.

Osobowość

Na początku niewiele było wiadomo o Michaelu, podobnie jak o wszystkich innych ludzkich postaciach z serii, z wyjątkiem faktu, że był technikiem zatrudnionym do opieki nad placówką Circus Baby's Entertainment & Rental.

Mike codziennie chodził do pracy, mimo że HandUnit mówił mu o niebezpieczeństwie, w jakim się tam znalazł, sugerując, że jest odważny, a przynajmniej wytrwały.

Mike wydawał się również lubić oglądać opery mydlane, takie jak „The Inmortal and the Restless”, a nawet przygotowywać popcorn do jedzenia podczas oglądania go w telewizji. W Five Nights At Freddy's: Sister Location można również założyć, że był osobą przyjazną i popularną, ponieważ sąsiedzi radośnie witali go, gdy go zobaczyli.

Monolog

Ojcze. To ja Michael. Zrobiłem to. Znalazłem to. Było dokładnie tam gdzie powiedziałeś, że jest. Oni wszyscy tam byli. Na początku mnie nie rozpoznali, ale potem myśleli że jestem tobą. I w końcu ją znalazłem. Złożyłem ją z powrotem, tak jak mnie prosiłeś. Teraz jest wolna. Ale coś jest ze mną nie tak. Powinienem być martwy, ale nie jestem. Przez cały czas żyłem w cieniu. Pozostała mi tylko jedna rzecz do zrobienia. Zamierzam cię odnaleźć. Zamierzam cię odnaleźć.
  — Ostatnia cutscenka FNaF SL po ukończeniu trybu "Golden Freddy". 

Ciekawostki

  • Aktorem głosowym Mike'a jest PJ Heywood, który również jest aktorem głosowym Williama, ojca Mike'a.
  • We wcześniejszych latach wśród pewnej części fanów istaniało przekonanie, że Michael jest Springtrapem. Jednym z powodów był powyższy monolog przypominający wypowiedź Springtrapa, a nie wiadomość skierowaną do niego. Sam Scott jednak potwierdził, że ta teoria jest nieprawdziwa.
  • Michael został pomylony z Williamem z powodu głosu, jakim wypowiada monolog. Scott przyznał, że bawił się programem do edycji dźwięku, przez co głos brzmi, jakby należał do Springtrapa.
  • Kolejną popularną przez pewien czas teorią było to, że to właśnie on był dzieckiem ugryzionym przez Fredbeara w minigrze. Jak się później okazało, był to jego młodszy brat. Ta teoria jest fałszywa również ze względu, gdyż gdyby nim był, nie mógłby stróżować w '85 roku, skoro ugryzione dziecko zmarło wcześniej.
    • Freddy Files tym bardziej to potwierdza. Na jednej stronie jest napisane "Michael Afton A.K.A Starszy Syn A.K.A Ty".
  • Scott Cawthon ogłosił że film będzie opowiadał o jego historii.
  • Z Dziennika Przetrwania dowiadujemy się, że jest on uzależniony od gumy.

Galeria

Postacie z gier
Advertisement