Advertisement

Uh, myśleli że ten pierwszy był zbyt straszny, więc ponownie zajęli się kostiumem i wrzucili do Kącika Zabaw. By brzydalstwo było szczęśliwe, wiesz o co chodzi... Ale dzisiejsze dzieci nie potrafią trzymać rąk przy sobie. Pracownicy po każdej zmianie musieli wysyłać Foxy'ego do Kącika Zabaw. W końcu pracownicy pozostawili Foxy'ego jako atrakcję w stylu "rozłóż i złóż". Teraz to jest po prostu bałagan części. Pracownicy mówili o nim jakoś w stylu "Mangle".
 Phone Guy Noc 3 

Czy nie szkukałeś/szukałaś Foxy'ego z pierwszej części gry? Albo Foxy'ego z drugiej? A może Phantom Foxy'ego i Phantom Mangle z trzeciej? Nie wykluczone też, że Koszmarnego Foxy'ego z czwartej?

Mangle - jeden z animatroników w grze Five Nights at Freddy's 2, pojawia się również w UCN, jako jeden z przeciwników których możemy wybrać. Jest to zniekształcona wersja Toy Foxy'ego, czyli zabawkowej wersji Foxy'ego. Był on animatronikiem który służył do rozkładania i składania przez dzieci.

Powraca w Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted w poziomach z FNaF 2 oraz jako jeden z animatroników do pokonania i zdobycia w Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery.

 Wygląd

Mangle to animatronik-lis o nieokreślonej sylwetce z śnieżno-białym kostiumem. Jego/Jej płeć oraz wygląd większej części ciała jest nie znany ze względu na częste rozkładanie przez dzieci z powodu bycia atrakcją do składania i rozkładania, więc z Mangle pozostał prawie goły endoszkielet. Zachowały się jedynie dłonie i twarz. Cechą charakterystyczną Mangle i innych toy animatroników są czerwone rumieńce (Wyjątek stanowi Toy Chica, które ma różowe). Lewe oko zostało wydłubane, ale prawe się uchowało i jest złote, jak również na plakacie w Zakątku Nagród. Pod twarzą zwisa jego czerwona muszka. Podczas, gdy jest zlokalizowany w Kąciku Zabaw widać, że ma pomalowane na różowo paznokcie stóp, a gdy jest w Prawej Wentylacji, rąk. Ma usta pomalowane pomadką na czerwono na różowym pysku.

 Zachowanie

W dzień jest atrakcją do składania i rozkładania (chociaż prawdopodobnie już nie jest, gdyż już jest całkowicie zniekształcony i nie można go już potem od nowa złożyć z powrotem). Jednak począwszy od nocy 2 lub rzadko od 1, ożywa i stara się dostać do lokacji z nocnym stróżem, by go wpakować w kostium Freddy'ego i tym samym zabić. Zaczyna w Kąciku Zabaw. Żeby dostać się do gracza, musi pokonać tą trasę:

Kącik Zabaw --> Zakątek Nagród --> Sala Gier --> Główna Hala --> Korytarz --> Pokój Imprez 1 --> Pokój Imprez 2 --> Prawa Wentylacja --> Biuro

Podczas przemieszczania wydaje dźwięki podobne do przesuwania czegoś. Kiedy dojdzie do Prawej wentylacji, to będzie słychać głuche odgłosy. Kiedy gracz je usłyszy, powinien założyć maskę Freddy'ego i chwilę poczekać. Jeśli te kryteria zostaną spełnione, to po pewnym czasie zniknie i zacznie trasę od nowa. Jeśli nie to Mangle wyjdzie z prawej wentylacji i zacznie zwisać z sufitu. Zacznie wtedy wydawać dziwne dźwięki i zaatakuje gracza za którymś razem, gdy ten włączy lub wyłączy monitoring, co skutkuje przegraniem gry.

Ultimate Custom Night

Jest widoczny/a na panelu Vent System. Należy jego/jej pilnować, inaczej pojawi się w biurze i zacznie hałasować. W najgorszym przypadku nas zabije.

FNaF: Czwarty Schowek

Zobacz > Funtime Foxy

Mangle po raz pierwszy pojawia się w rozdziale 13 gdzie poluje na Jessicę i porwane dzieci w Pizzerii Cyrkowego Maleństwa po czym znika, gdy przegrywa z Jessicą i Lisą. Pod koniec powieści Mangle chwycił/a Jacoba dla Williama Aftona. Mężczyzna chciał by Mangle położył/a dziecko na stole by mógł je zabić.

Zamiast tego Mangle i Funtime Freddy zaatakowali Williama Aftona, ciągnąc go do pieca, w którym William Afton został spalony na śmierć, zabijając go i uwalniając Michaela i dusze innych dzieci.

Dialogi

Ultimate Custom Night

Chciałam/chciałem poczekać, aż nadejdzie właściwa chwila!
  — Jeden z dialogów Mangle gdy nas zabije UCN 

Z tobą jest o wiele więcej zabawy!

Nie bój się! Wkrótce będziesz wyglądać tak jak ja... Pięknie!

Teraz ja mogę się pobawić w zabawę "Rozłóż i złóż"!. Nic nie poczujesz.

Jest tutaj i zawsze patrzy... Ten, którego nie powinieneś był zabijać.
  — Jeden z dialogów który wypowiada Mangle w UCN (gdy nas zabije) 

Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery

Ups! Chyba coś upuściłam...
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Mam nadzieję że ta część nie była ważna...
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Czy to naprawdę najlepsza rzecz jaką potrafisz zrobić?
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Naprawdę dałeś się pociąć na małe części?
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Musimy być teraz bardzo cicho... shhhhh...
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Ciągle, czuję się taka pusta...
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Jesteśmy doskonałym przykładem zadowolenia! Za to ty, jesteś doskonałym przykładem niebezpieczeństwa!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Teraz, mam cię całego, tylko dla mnie!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Słyszymy cię! Wyczuwamy cię!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Przyszłam na te przyjęcie, ponieważ wiedziałam że poczuję się o wiele lepiej!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Muszę być w całości!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Nigdy więcej!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Teraz moja kolej pograć w grę "rozłóż i złóż z powrotem"!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

To zaginęło!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Czym jest to, co teraz ze mnie odpadło?!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Ja wiem, że gdzieś tu musi być ta część!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Shhhh... po prostu bądź cicho
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Widzisz? Jednak mogę być złożona z powrotem!
  — Mangle do gracza w FNaF AR 

Występowanie

Five Nights at Freddy's 2

Mangle pojawił/a się po raz pierwszy w drugiej odsłonie serii Five Nights at Freddy's. Jego/jej lokacją startową jest Kącik Zabaw.

Five Nights at Freddy's: Help Wanted

Mangle powraca w Help Wanted, jako jedni z antagonistów. Mają swoją Blacklight edycję - Shadow Mangle.

Pojawia się w poziomie Vent Repair, gdzie to HandUnit powiadamia nas co robić w tej sytuacji. Mangle próbuje nam przeszkodzić na tym poziomie, idąc do ciebie wentylacją, gdy na niego/nią nie patrzysz. Pojawiają się także w:

FNaF 2

Gdy się pojawi twoim biurze, załóż maskę by ją zmylić.

Night Terrors (Bad Ending)

Gdy zaświeci się latarką na korytarz w FNaF 2, Mangle stamtąd wyjdzie, i gdy nie zareagujemy, zjumpscare'uje nas.

Build a Mangle (CoD)

Mangle pojawia się w otworze wentylacyjnym ostrzegając gracza że jeśli dalsze części zostaną źle wybrane, zabije go.

Trick or Treat (CoD)

Mangle co jakiś czas pojawia się w oknie, zasłaniając je. By tego uniknąć, załóż jego/jej maskę.

Gracz musi ubrać maskę i spojrzeć w inną stronę, kiedy animatronik jest w trybie Haywire. Bez Shockera, gracz musi nałożyć maskę kiedy zniekształcony animatronik szarżuje w jego kierunku. Żeby go pokonać, gracz musi znaleźć ich części w ograniczonym czasie.

Jumpscare

Jeżeli Mangle będzie w prawej wentylacji, należy nałożyć maskę i poczekać aż pójdzie. Jeżeli tego nie zrobimy Mangle będzie zwisać z sufitu i jak włączymy monitoring, przystąpi do Jumpscare'u. Ich Jumpscare działa na mechanice wahadła. Spuszcza się z góry, przybliża się i otwiera "paszczę" na wysokości czoła, przez co został/a oskarżony/a o The Bite of 87'.

Ten w Ultimate Custom Night jest inny. Mangle będą siedzieć w przedniej wentylacji razem ze Springtrapem, Ennardem, Molten Freddym i Withered Chicą. Trzeba będzie włączyć lasery ze strony z której idzie. Jeśli tego nie wykonamy to Mangle tak jak we FNaF'ie 2 będzie zwisać z sufitu. Mangle się czasami nie śpieszy i poczeka do okazji. Podczas jumpscare'a schodzi na dół żeby potem kłapać szczęką przed nami.

 Ciekawostki

  • W plikach gry FNaF 2 istnieje plik przedstawiający Mangle z minigierek o nazwie "He was here". Najprawdopodobniej oznacza to, że Purple Guy schował jedno z dzieci do pokoju w którym była Mangle, niestety nie wiadomo jakiej to dziecko było płci.
  • Mangle pierwotnie nazywał/a się Toy Foxy. Kiedy dzieci zaczęły rozkładać Mangle, pracownicy zaczęli nazywać ją "Mangle".
  • "Mangle" jest skrótem od "Mangled", co oznacza "zniekształcony".
  • Występuje także we FNaF 3 pod postacią "Phantom Mangle".
  • Kiedy Mangle jest w biurze, wydaje dziwne dźwięki. Angielski użytkownik Youtube o nicku "AwesomeFriends56 Gaming" oczyścił dźwięk Mangle z zakłóceń i odtworzył od tyłu. Usłyszał dźwięk, podobny do ludzkiego LINK. Znacznie później, polski Youtuber o nicku "Mandzio" także oczyścił dźwięk z zakłóceń i odtworzył go od tyłu. On też usłyszał ludzki dźwięk LINK. Dźwięk ten przypomina słowo "How are you?" (Jak się masz?) lub "Who are you?" (Kim jesteś?). Na końcu można usłyszeć wzdychanie. Powstała teoria, że Mangle chciał skontaktować się z policją.
    • Nie zgadza się to do końca, ponieważ Mangle ma uszkodzony głos i możliwe jest, że animatronik mówi to do nas - Jak się masz? Kim jesteś? My ze strachu jemu nie odpowiadamy a Mangle wzdycha, bo jest zawiedziony tym, że nie usłyszał/usłyszała odpowiedzi.
  • Kiedy jest w wentylacji i w biurze, widać, że ma pomalowane paznokcie.
  • Istnieje teoria, że jest klaunem.
  • Być może Mangle była nowością w "Freddy Fazbear's Pizza", o czym świadczy plakat w Kąciku Zabaw "The new face of Freddy Fazbear's Pizza" (z pol. Nowe oblicze Freddy Fazbear's Pizza).
  • Jest najbardziej zniszczonym animatronikiem.
  • Występuje w "Ladies Night" (Damska Noc).
    • Istnieją pogłoski, że Scott powiedział, iż umieścił Mangle w "Ladies Night" tylko jako "dodatkową" atrakcję. Dowodem na to jest fakt, że w nocy Bonnie'ch jest również Foxy. A we "Freddy's Circus" jest Foxy i Balloon Boy. Więc ten fakt jest jak najbardziej właściwy.
  • Mangle ma dwie głowy, jedna to głowa Mangle, a druga "wychodzi" z jej szyi.
    • Powstała teoria, że jest to głowa endoszkieletu prawie doszczętnie zniszczonej papugi. Ta teza bierze się z tego, że piraci są przedstawiani z tym ptakiem na ramieniu. Mangle miał być nowszą/ym odpowiedniczką/ikiem Foxy'ego, który był właśnie piratem.
  • Gdy wchodzi do Prawej wentylacji, druga głowa Mangle przenika przez ścianę wentylacji. To jedynie błąd Scott'a.
  • Mangle jest jednym z dwóch Toy animatroników, które mają dwie pozycje w korytarzu. Drugim jest Toy Freddy. Oraz 4 ze wszystkich - Withered Bonnie i Withered Foxy.
  • Mangle krąży wokół jednego z ciał dzieci w jednej z minigier co nasuwa teorię, że jest nawiedzona duszą kolejnego zamordowanego dziecka.
  • Mangle przypomina nieco pieśca (Lisa polarnego).
  • Mangle może być jedynym animatronikiem o odmiennej płci od oryginału.
  • Mangle przechodzi przez najwięcej lokacji.
  • Gdy jest w korytarzu wygląda jakby się witał/a.
  • Prawdopodobnie Mangle początkowo nazywał/a się Funtime Foxy, ale po zamknięciu lokacji z FNaF SL, Funtime Foxy stał się prototypem Toy Foxy'ego, a potem po zniszczeniu Toy Foxy'ego powstała Mangle. Jednak jest to teoria już nie mająca sensu, gdyż jak wiemy SL dzieje się po FNaF 2 i być może Funtime Foxy został stworzony na podstawie Mangle. To nie jest jednak potwierdzone.
  • Obrazek Thank you ma wiele błędów - Mangle jest w niektórych miejscach "obrócony w poziomie" np.: oko z żółtą tęczówką nie w tym miejscu, noga z kostiumem nie w tym miejscu, głowa endoszkieletu nie w tym miejscu, a na dodatek UCN to dowód na trolle Scotta, jeśli to można nazwać trollem, raczej lenistwem, bo zmienił położenie szyi głowy kostiumu Mangle ze stawu barkowego na bark, na dodatek pozbawił jej szczęki endoszkieletu, którą miał we FNaF 2 lub to dowód na to, że jednak ta głowa to jej oryginalna głowa wyciągnięta z kostiumu.
  • Scott kiedyś zażartował na Steam'ie że płeć Mangle to tak. To później stało się memem.
  • W grze Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted, po skończeniu całej gry, pojawia nam się przycisk Go to gallery. Po jego kliknięciu mamy listę wszystkich animatroników, i gdy wybierzemy Mangle i ją obrócimy, możemy zauważyć że ma ogonek.
  • Według pewnej teorii w Mangle znajduje się dusza pieska dziewczynki która nawiedziła Chicę. Również mówi się że jest animatronikiem-psem a nie lisem, ze względu na to gdyż w Intermisjach z ''Bear of Vengeance'' Mangle został/a wspomniany/a jako ''dog'' czyli pies.
  • Możliwie że Mangle posiadał/a w coś rodzaju nagrywarki/radia w swoim kostiumie, tak samo jak Funtime Foxy ma modulator głosu. Toteż również odgłosy radia które wydaje, mogą być po prostu nagranymi rozmowami pracowników w pizzerii.
  • Mangle może trochę przypominać Funtime Foxy.
  • Mangle w Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery posiada dwa głosy, prawdopodobnie jeden nich to głos Mangle, a drugi to głos endoszkieletowej głowy.
  • Podczas jej jumpscara w FNAF 2 widać jego/jej szczękę endoszkieletu, tymczasem w UCN podczas jumpscara tej szczęki już niema.
  • W Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery Mangle posiada obecnie dwa skiny - Magician Mangle, Serpent Mangle.

Galeria

Animdude.png Galeria dla artykuł:
Mangle - Galeria
Animatroniki
Advertisement