Advertisement
Otrzerzenie.png
Uwaga! Na tej stronie mogą znajdować się BARDZO głośne pliki dźwiękowe!

Pierwsza osoba -

Proszę pana, należy żałować, że masowe rolnictwo korzysta należycie z pańskich cudownych instrumentów i nie przyspiesza swego rozwoju. Czyż nie można, by z łatwością zastosować niektórych z nich do przeprowadzenia szybkich eksperymentów laboratoryjnych, które by wykazały wpływ rozmaitych nawozów na wzrost rośliny?

Odpowiada druga osoba - Masz rację.

Przyszłe pokolenia dokonają niezliczonych zastosowań instrumentów, rzadko jednak wiedzą jednocześnie o radości z tworzenia.
  — Odwrócone i wyczyszczone z zakłóceń demoniczne dźwięki Golden Freddy'ego, gdy jest w biurze (nieoficjalne tłumaczenie) 

Czy nie szukałeś/aś Freddy'ego z pierwszej części albo Starszej wersji? A może: Shadow Freddy'ego, Toy Freddy'ego, Withered Golden Freddy'ego, Phantom Freddy'ego, Phantom Złotego Freddy'ego albo Nightmare Freddy'ego.

Golden Freddy - animatronik, czyli robot wystylizowany na zwierzę, w tym wypadku niedźwiedzia. Jest tajemniczą zjawą pojawiającą się pierwszej części gry w pewnych okolicznościach.

Jego celem podobnie jak Freddy'ego, Bonnie'go, Chici i Foxy'ego jest wejście do naszego biura i zaatakowanie nocnego stróża. W odróżnieniu od reszty teoretycznie nie zabija, a crash'uje grę, przez co nie wiemy, co się dzieje z protagonistą.

Od dłuższego czasu wiadomo, że za agresywne zachowanie jego jak i reszty animatroników są odpowiedzialne dusze zamordowanych dzieci. Zmuszają one go i całą kapele Freddy'ego do wrogich zachowań w celu zemsty na teoretycznym mordercy, którym najprawdopodobniej jesteśmy my. Nie jest lecz to do końca pewne.

W FNaF 2 i UCN pojawia się jego dawna, zniszczona wersja Withered Golden Freddy, a FNaF 3 występuje w minigrze Stage01 jako jego poprzednia wersja, Fredbear.

Wygląd

Golden Freddy to animatronik reprezentujący niedźwiedzia o typowym w FNaF modelu. Jego kostium jest niemal całkowicie w złotym kolorze. Mówi o tym pierwszy element jego pseudonimu - Golden. Drugi element pseudonimu - Freddy mówi nam, że przypomina nam on zwykłego Freddy'ego. Główną różnicą miedzy nim, a Freddy'm jest zmieniona kolorystyka nie tylko kostiumu, ponieważ czarny cylinder został zamieniony na niebieski tak samo jak kolory w muszce. Mikrofon nie przeszedł zmiany kolorystycznej ani żadnej innej. Niekiedy widzimy go w całości, a czasami tylko jego twarz, którą można dostrzec czasami w Rogu Zachodniego Korytarza zamiast plakatu głównego bohatera gry oraz podczas jego ataku, lub po aktywacji kodu 1/9/8/7 w nocy niestandardowej. Kiedy lepiej się mu przyjrzy, to widać połączenia poszczególnych segmentów ciała, piegi oraz z pozoru puste oczodoły, ale mimo wszystko posiada tzw. oczy endoszkieletu, lecz bardzo małe. Jego ciało zostało przedstawione w takiej pozycji jakby było sparaliżowane. Świadczy o tym min. szczęka, która jest bezwładnie otwarta - nie zamyka się. Cechą wyróżniającą Golden Freddy'ego są trzy palce u stóp.

Zachowanie

Five Nights at Freddy's

Golden Freddy pojawia się na wskutek różnych wydarzeń. Czasami plakat Freddy'ego w Rogu Zachodniego Korytarza zmienia się na podobiznę jego twarzy. Po wyłączeniu monitoringu pojawi się w biurze. Jest to zdarzenie niezależne od gracza, a jedynie za sprawą przypadku. Gdy ustawi się inteligencje Freddy'ego na 1, Bonnie'go na 9, Chici na 8, a Foxy'ego na 7 w nocy niestandardowej na ekranie wyskoczy właśnie jego twarz. Ten sposób przywołania jest możliwy od aktualizacji 1.13. Uniemożliwia on granie na tym trybie, aby potępić plotki o niestandardowym zakończeniu nocy. Golden Freddy nie jest pozytywnie nastawiony do Mike'a. Będzie nasyłał na niego różne halucynacje wizualne tj: biały napis IT'S ME, głowę Bonnie'go pozbawioną oczu, twarz Freddy'ego z przekrwionymi gałkami ocznymi lub dziwne, demoniczne dźwięki. Nie wiadomo dlaczego tak jest, ale włączenie kamer sprawia, że Golden Freddy w tajemniczych okolicznościach znika, tak samo jak się pojawił.

Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery

W Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery Golden Freddy jest połączeniem prawie wszystkich postaci które są obecnie w grze. Na początku gry zobaczymy napis "It's me" oraz jego twarz. W czasie walki Golden Freddy ma 3 różne fazy. Przy zmianie fazy zobaczymy napis "It's me". Jego kroki są bardzo ciche. Bardzo często jest w trybie Haywire. Kiedy już jest w tym trybie musimy założyć maskę i wpatrywać się niego jeśli ma białe oczy, a jeśli jego oczy są czerwone musimy się odwrócić, gdyż może nas szybko zjumpscare'ować. Podczas walki gracz ma dostęp do tabletu w którym może przełączać się między mechanikami (takimi jak latarka, maska, stoper itd.).

Faza 1

Podczas pierwszej fazy będzie on chodził dookoła nas i w pewnym momencie zaatakuje. Kiedy będzie atakował należy porazić go Shocker'em. Po porażeniu go przejdziemy do drugiej fazy.

Faza 2

W 2 fazie będzie zachowywał się on podobnie jak w pierwszej ale co jakiś czas podczas walki z nim będzie nam szybko ubywała bateria, wtedy musimy szybko założyć maskę aby to zatrzymać. Kiedy będzie atakował należy porazić go Shocker'em. Po porażeniu go przejdziemy do trzeciej fazy.

Faza 3

W trzeciej fazie musimy znaleźć kapelusz Golden Freddy'ego możemy to zrobić na dwa sposoby:

  1. Mechanika Mangle - Będziemy mieli 10 sekund na znalezienie kapelusza jeśli się nam nie uda - przegramy jeśli jednak uda się nam znaleźć ten kapelusz pokonamy Golden Freddy'ego.
  2. Mechanika Ballory - Zaczniemy słyszeć music box Ballory. Kiedy ucichnie musimy szybko znaleźć kapelusz jeśli nam się nie uda - przegramy jeśli jednak uda nam się go znaleźć musimy tylko spojrzeć na biegnącego na nas Golden Freddy'ego, a wygramy.

Dźwięki

Śmiech Zamordowanego 5 dziecka

Demoniczne odgłosy

Jumpscare

Golden Freddy, na ogół halucynacja, Easter Egg potrafi atakować. Jednak przebiega to trochę inaczej. Gdy pojawi się w biurze nie atakuje od razu, a po dłuższej chwili. Nie ma on animowanego Jumpscare'a, tylko pojedynczą klatkę z jego twarzą zajmującą cały ekran. Dalszy ciąg akcji przebiega w zupełnie inaczej niż u Freddy'ego, Bonnie'go, Chici czy też Foxy'ego. Zamiast standardowego teleportowania gracza do pośmiertnego ekranu "Game Over", gra ulega crashu i trzeba ją na nowo włączyć, aby ponownie zagrać.

Ciekawostki

  • W plikach gry nazwany jest Yellow Bear, czyli Żółty Miś, ale fani zdecydowanie częściej używali nazwy Golden Freddy, aż w końcu została do niego na stale przypisana.
  • Jeśli wyczyści się z zakłóceń oraz odwróci się dźwięk, który wydaje Golden Freddy, gdy jest w biurze, można usłyszeć fragment Autobiografii Yogina stworzonej przez Paramahansa Yogananda.
  • Możliwe, że występował z Springtrapem na scenie w Fredbear's Family Diner, o czym świadczy minigra Stage 01.
    • Jest możliwe gdyż Golden Freddy to tak naprawdę Fredbear, pierwsza wersja Freddy'ego w fabule FNaF.
  • Jest 5 zabitym dzieckiem, o czym świadczy minigra "Give Gifts, Give Life" ze względu na pojawiające się na środku piąte martwe ciało.
  • Niektórzy sądzą, że w nim jest uwięziona dusza dziewczynki, ponieważ gdy zobaczymy jego plakat to usłyszymy dziewczęcy śmiech.
  • W pierwszej części gry nie możemy ustawić sztucznej inteligencji podczas nocy 7, lecz zmieniono to w następnej części.
  • Są plotki, że Golden Freddy z pierwszej części i z drugiej to inne animatroniki.
  • Niektórzy sądzą, że jest on halucynacją z powodu jego nietypowego pojawiania się i jumpscare'u. Jednak gdyby rzeczywiście był halucynacją to dziwny byłby fakt, że może nas zabić.
  • Są spekulacje, że Marionetka jest jego matką. Nie jest to jednak prawda, ponieważ minigra "Take Cake to the Children" pokazuje jej śmierć.
  • Są pogłoski, że znajduje on w kuchni lub magazynie, kiedy tam nie patrzymy.
    • Po sieci krążył film, w którym na chwile pojawiał się w kuchni. Jest to fake, ponieważ w plikach gry nie ma plików wyglądu kuchni.
  • Istnieje teoria, że to on zabił Phone Guy'a, gdyż tuż przed zabójstwem słyszymy właśnie jego Jumpscare.
    • Ta teoria łączy się z drugą teorią, która mówi że po zabiciu Phone Guy'a jego ciało włożono do kostiumu Golden Freddy'ego.
  • Podczas Jumpscare słychać inny dźwięk, niż w przypadku innych animatroników.
    • Pewien gracz jednak odkrył, że to spowolniony dźwięk zwykłego Jumpscare.
  • Wbrew powszechnej opinii, Golden Freddy pojawia się w mobilnej wersji, ale ma mniejszą szansę na ukazanie się.
  • Nie wiadomo, jak wywołuje halucynację IT'S ME.
  • Gdy inteligencję animatronów ustawimy w taki sposób: Freddy - 1, Bonnie - 9, Chica - 8, Foxy - 7 pojawi się Jumpscare Golden Freddy'ego. Jest to Easter Egg, który Scott dodał do gry, aby uciszyć plotki o sekretnym zakończeniu.
  • Kiedy jest w biurze słyszymy robotyczne dźwięki z nocy 4/5.
  • Kiedy przyjrzymy się Golden Freddy'emu na teaserze "Thank You!", można zobaczyć, że może mieć czerwone oczy z ciemniejszymi tęczówkami lub oryginalne oczy endoszkieletu.
  • Najprawdopodobniej strój Golden Freddy'ego nawiedziła dziewczynka o imieniu Cassidy którą możemy poznać dzięki Survival Logbook'owi.
  • Tekst wiadomości Golden Freddy'ego to fragment z Autobiografii Jogina autorstwa Paramhansa Yogananda. Również słychać go w wiadomości Phone Guy'a z Nocy 5.
  • W minigierkach FNAF 3 kolor jego akcesorii jest brązowy a nie czarny tak jak w gameplay'u.
  • W książkach również miał on brązowe akcesoria co widzimy w ilustrowanej wersji The Silver Eyes.

Galeria

Animdude.png Galeria dla artykuł:
Golden Freddy - Galeria
Animatroniki
Advertisement