FANDOM

Funtime Freddy lub New Freddy albo inaczej Freddy Fazbear (Wersja Funtime) - to główny antagonista w książce Five Nights at Freddy's: Czwarty Schowek. Jest on alternatywną wersją Funtime Freddy'ego z FNaF'a SL oraz drugorzędną ważną postacią w Circus Baby's Pizza World.

Pojawia się też w książce Fazbear Frights #1: W pułapce, w jednej z trzech opowieści, ''Wybór''.

Wygląd

Wygląd animatronika jest prawdopodobnie kombinacją designów Withered Freddy'ego i Classic Freddy'ego z białym kolorem i z fiołkoworóżowymi akcentami.

Jego głowa jest przedstawiona jako bardziej kwadratowa i mniej masywna od głowy W. Freddy'ego. Ma fiołkoworóżowy fioletowy kolor na brzuchu, ramionach, łokciach, kolanach, w środkach uszu, policzkach, udach i na kostkach na prawej ręce, i na wierzchu obu stóp. Jak inne Funtime animatroniki, jego faceplate'y potrafią się otwierać. Z nieznanych powodów, F. Freddy posiada podwójne faceplate'y. Jest prawdopodobnie jedynym Funtime'm który tak ma.

W lewej dłoni, trzyma mikrofon. Inaczej od innych wersji Freddy'ego, i podobnie jak Baby. Nie posiada pacynki Bon-Bona na prawej dłoni, co sprawia że bardziej różni się od swojego kanonicznego odpowiednika.

Uyusj16w44k41

Rysunek Funtime Freddy'ego wraz Funtime Foxy'm i Springtrap'em, FNaF: The Fourth Closet.

Tak samo jak Funtime Foxy, Funtime Freddy posiada mały, okrągły głośnik na środku piersi. Ma czarną muszkę pod podbródkiem, czarne kółko na jednej z dłoni oraz czarne guziki ma brzuchu.

Funtime Freddy ma 182 cm wysokości, a waży 158 kg, tak samo jak w grach.

W pułapce

Endoszkielet Funtime Freddy'ego przedstawia ten sam jak ten w grze. Jego kostium jest opisany jako zniszczony, a jego białe i różowe kolory wyblakły i są już szarawe. Nosi kapelusz i muszkę, a jego kończyny mają zawiasy.

Historia

The Fourth Closet/Czwarty Schowek

Animatronik jest widziany w Rozdziale 12, goni on wtedy John'a przez labirynt luster i przy tym rozmawia z nim. John ucieka z labiryntu i biegnie pod karuzelę. John wchodzi pod nią a Funtime Freddy podąża za nim. Chłopak postanawia oszukać animatronika i każe mu pójść pod nią do niego, a gdy animatronik to robi, John włącza karuzelę. Funtime Freddy zostaję zmiażdżony i zniszczony przez maszynę. Zaraz po tym, części animatronika zostają połączone z remnantem pochodzącym od endoszkieletów oryginalnych animatroników, nawiedzony przez duszę dzieci. Pozostałości Funtime Freddy'ego pomagają Amalgamacji wraz z Mangle i Bidybab'ami wrzucić William'a do pieca, zabijając go przy tym i uwalniając niewinne dusze.

Fazbear Frights

Wybór

Funtime Freddy jest głównym antagonistą w trzeciej opowieści w W pułapce, Wybór. Mówi się tam że kiedyś był różowy i biały, ale teraz jest zardzewiały, co jest aluzją do Molten Freddy'ego z gry. Millie znajduje go w garażu swojego dziadka i decyduje schować się w nim, ponieważ nienawidzi swojego życia i nie chcę obchodzić Bożego Narodzenia. Funtime Freddy przetrzymuję ją jako więźnia, i pyta jak dziewczyna chce umrzeć, po długim czasie Millie postanawia na ścięcie głowy, myśląc że potrafiłaby uniknąć wtedy ostrza i wydostać się. Nie wiadomo co się stało potem, gdyż książka kończy się z zawieszeniem akcji.

1: 35AM

Funtimefreddy

Funtime Freddy z nieużytego rysunku do ostatniej opowieści, Count The Ways w Into The Pit.

Funtime Freddy powraca w kolejnej części Fazbear Frights, 1:35AM jako poboczny antagonista. W śnie, Stanley traci całą moc w podziemnej fabryce, i podczas poszukiwania światła, spotyka się z animatronikiem.

Ciekawostki

  • Na okładce Czwartego Schowka jest przedstawiony z dziwnie szarymi i czarnymi elementami, chociaż naprawdę jest fioletowy i biały.
    • Książka również potwierdza to że jest fioletowy i biały.
    • Dziwniejsze jest również to, że czarnobiały Funtime Freddy nie pojawia się w książce, tak samo jak Koszmar w Zwyrodniałych.
  • Dziwne jest to, że kiedy w jednym z rozdziałów zostaje zniszczony przez karuzelę, mówi się że wypada mu żółte oko. Jednak, na plakacie, Funtime Freddy jest widoczny z niebieskim kolorem oczu.
    • Z powodu braku Bon-Bona, a także z powodu żółtych oczu, możliwe że jest powiązany z Yenndo z Sister Location.
  • Na nieużytym rysunku do Wyboru, Funtime Freddy przypomina Yenndo.
  • W Wyborze zostało wspomniane że był kiedyś różowo-biały, a nie fioletowo-biały. Być może w tej opowieści, Funtime Freddy wygląda jak ten z pierwszych planów Scotta.
Animatroniki
FNaF 1: FreddyBonnieChicaFoxyGolden FreddyEndoszkielet 01
Książki: Twisted FreddyTwisted BonnieTwisted ChicaTwisted FoxyTwisted WolfFuntime FreddyFuntime FoxySpring BonnieBabyStitchwraithFetch