FANDOM

Funtime Foxy (określany też jako Mangle) - jest drugorzędnym antagonistą w książce Five Nights at Freddy's: Czwarty Schowek. Animatronik jest alternatywną wersją Funtime Foxy'ego z FNaF SL i Mangle z FNaF 2.

Historia (może być parę spoilerów)

The Fourth Closet

Mangle/Funtime Foxy po raz pierwszy pojawia się w Czwartym Schowku, kiedy Jessica szuka czegoś w pizzerii. Animatronik goni dziewczynę parę razy, przed odejściem. Jessica zostaje zwolniona z ataku, ale wkrótce ponownie zostaje skonfrontowana przez Funtime Foxy z założonym ciałem. Mangle otwiera swoją pierś i wysuwa się z kostiumu, co pozwala endoszkieletowi wydostać się na zewnątrz. Goni z powrotem Jessicę wszędzie aż przypadkowo wpada w sieć i znika w basenie z kulkami.

Innym razem Funtime Foxy jest widziany gdy William Afton rani Carltona. Pojawia się, wyglądając jeszcze bardziej zniekształcony niż przedtem, i mówi William'owi żeby przyniósł mu dziecko. Mangle wpatruje się w dzieciaka ale nie dotyka go. Gdy William operuję masę stopionych endoszkieletów, Funtime Foxy z Funtime Freddy'm oraz Bidybaby biorą go i wrzucają do gorącego pieca, zabijając go przy tym i uwalniając niewinne dusze znajdujące się w Amalgamacji.

Wygląd

W standardowej formie, Funtime Foxy wygląda jak standardowa forma Foxy'ego z białymi i różowymi elementami, czerwoną muszką (na bonusowym plakacie, różową) i bez opaski na oko. Posiada dwoje oczy, ale jako Mangle nie.

Jak poznajemy w książce, Funtime Foxy może się ''zmangle'ować/przekształcić'', a wtedy wygląda jak pająk. Może to robić kiedy chce, otwierając swoje normalnie ciało i pozwalając endoszkieletowi wydostać się na zewnątrz. Mangle (Funtime Foxy) jak w grach, posiada dwie głowy, pierwsza to ''naga'' głowa endoszkieletu, a druga to pokolorowana na różowo i biało, głowa lisa.

Uyusj16w44k41

Rysunek Funtime Freddy'ego, Mangle i Springtrapa z Five Nights at Freddy's: Czwartego Schowka.

Ciekawostki

  • Na bonusowym plakacie nie widać przecięć na twarzy Mangle, co jest ważną cechą Funtime'ów. Przecięcie jednak pojawia się na rysunku Funtime Foxy'ego, Funtime Freddy'ego i Springtrapa.
  • Rola Funtime Foxy w powieści wydaje się jeszcze bardziej potwierdzać powszechne założenie, że „Mangle” to jakaś wersja Funtime Foxy'ego. Jest to jednak niepewne gdyż FNaF 2 dzieje się przed SL, a jedynym sensownym założeniem jest to, że William Afton mógł się zainspirować wyglądem Mangle przy tworzeniu F. Foxy'ego. Jednak to nie jest potwierdzone.
Animatroniki
FNaF 1: FreddyBonnieChicaFoxyGolden FreddyEndoszkielet 01
Książki: Twisted FreddyTwisted BonnieTwisted ChicaTwisted FoxyTwisted WolfFuntime FreddyFuntime FoxySpring BonnieBabyStitchwraithFetch