Advertisement
Ta strona zawiera teorie i różne informacje sprzeczne, z którymi można się nie zgadzać, które nie są do końca potwierdzone przez twórcę.

Freddy Fazbear's Pizza - sieć pizzeri stworzona przez Fazbear Entertainment. Pracujemy tam jako stróż nocny i musimy przeżyć 5 nocy (Mamy jeszcze 6 i 7 ale one są dodatkowe. Ostatnią nocą "fabularną" jest noc 5.). W FNaF'ie 1 jesteśmy Mike'm Schmidt'em, a w FNaF'ie 2 - Jeremy'm Fitzergaldem oraz Fritz'em (podczas 7 nocy). W pizzerii występują animatroniki (Roboty-Zwierzęta), których zadaniem jest zapewnianie rozrywki dzieciom.

Występowanie

Oryginalne Freddy Fazbear's Pizza

Freddy Fazbear's Pizza 1

Akcja rozgrywa się w 1985 roku dwa lata po Fredbear's Family Diner. Występują tu niezniszczone wersje Withered Animatroników. Pizzeria zostaje zamknięta prawdopodobnie z powodu morderstw, które miały w niej miejsce oraz z powodu wspomnianego przez Williamia Aftona odoru i strasznego wyglądu robotów. Nie ma wydanej oficjalnej gry z tej lokacji. O jej istnieniu i o wydarzeniach w niej zaistniałych dowiadujemy się z rozgrywek z oficjalnych części gry FNaF, które w większości są teoriami.

Freddy Fazbear's Pizza 2 - FNaF 2

Akcja dzieje się w 1987 roku, Freddy Fazbear's Pizza 2 to Freddy Fazbear's Pizza 1 lecz ponownie otwarta. Fabuła FNaF'a 2 dzieje się wcześniej niż FNaF 1. Spółka Fazbear Entertainment zastąpiła Freddy'ego, Bonnie'go, Chicę i Foxy'ego nowymi animatronikami - Toy Freddy'm, Toy Bonnie'm, Toy Chicą, Mangle (Toy Foxy'im), Balloon Boy'em i Marionetką. Stare animatroniki służą jako zapasowe części dla nowszych modeli. Gracz wciela się w Jeremy'ego Fitzgeralda, który jest nocnym stróżem. Zostaje prawdopodobnie przeniesiony na dzienną zmianę po 6 nocy. Jego miejsce zastąpił inny stróż (prawdopodobnie Phone Guy) - Fritz Smith, który już po nocy 7 dostaje wypowiedzenie. Pizzeria zostaje zamknięta po The Bite of '87.

Freddy Fazbear's Pizza Place - Nieprawdziwa Pizzeria z FFPS

Akcja dzieje się w 2023 roku, 30 lat po FFP 3. Jest to fałszywa lokacja założona przez Henry'ego żeby spalić pozostałe animatroniki. Wszystko co jest w środku zależy od tego co tam postawi gracz pod postacią Michael'a Aftona który jest także stróżem. Michael bierze do piwnicy lokacji 4 animatroniki - Molten Freddy'ego który jest Ennard'em bez Baby, połączeniem Ballory, Funtime Foxy'ego i Funtime Freddy'ego z Circus Baby's Pizza World, Williama Aftona który jest mordercą zamkniętym w kostiumie Springbonnie'go, Scrap Baby, kolejnego animatrona z Circus Baby's Pizza World i Lefty'ego czyli Marionetkę. Pod koniec Henry spala lokacje, wszystkie dusze idą do nieba, a William prawdopodobnie trafia do piekła czyli Ultimate Custom Night.

Podrobione Freddy Fazbear's Pizza

Circus Baby Pizza World

Cyrk stworzony przez Williama Aftona po to by zabijać dzieci. Mordował je po to by pogorszyć reputację Henry'ego. Stworzył do tego dużą liczbę animatroników mających przypominać ludzi i cyrkowców. Animatroniki miały w sobie groźne narzędzia tortur zdolne zabić dorosłego człowieka jednym ruchem. Jednym z znanych nam takich wydarzeń jest zabicie Elizabeth Afton, córki Williama Aftona, przez Baby. Nie wiadomo czy Baby bezpośrednio umarła czy była tam przetrzymywana i umarła z głodu i pragnienia. William nie zaplanował tego ataku, nie przypuszczał także że coś takiego się stanie, więc zamknął pizzerię z tutejszymi animatronikami. Co jakiś czas mieli przychodzić tam technicy by sprawdzać stan pizzerii ukrytej wtedy pod ziemią. Najbardziej wyjątkowym z nich jest Michael Afton, pierworodne dziecko Williama Aftona. Baby opętana przez jego córkę kierowała go i pomagała mu wykonywaniu swojej pracy. Po kilku dniach pracy Michaela Baby się zescoopowała wraz z innymi animatronikami, i zmieniła się w Ennarda. Ennard wyjął organy z ciała Michaela, wszedł do jego ciała i uciekł z podziemi.

Fazbear Frights: The Horror Attraction

30 lat po zamknięciu się zamków zatrzaskowych i śmierci mordercy dzieci, znaleziono opustoszałą pizzerię. Znaleziono tam Springtrapa który przez jakiś czas był atrakcją, a potem zmienił się w krwiożerczego zombie. Stróż nocny (prawdopodobnie Henry) zostaje zatrudniony w atrakcji i służy jako stróż oraz dodatkowa atrakcja. Po jakimś czasie budynek spłonął, i nie zostało z niego nic poza mordercą.

Fredbear's Family Diner

Znajdował się tam Fredbear i Spring Bonnie. Doszło tam do The Bite of 83'. Jest to najstarsza pizzeria z cyklu.

Incydenty

Pizzeria przeżyła wiele okropnych tragedii np:

  • Incydent w sprawie zaginionych dzieci - Piątka dzieci zaginęła w tajemniczych okolicznościach. Zostały zabite przez Williama i schowane w znanej każdemu grupce animatroników, poza jednym - Golden Freddym znanym także jako Freadbear.
  • The Bite of 83 - Ugryzienie z 83 w Freadbear's Family Dinner, spowodowane przez Freadbeara. Grupa dzieci w tym Michael Afton (pierworodny syn Aftona), włożyła młodszego brata Michaela do paszczy Freadbeara. Freadbear jako że śpiewał, zmiażdżył głowę dziecka i spowodował zwrot akcji który wydarzył się w FNaF 4.
  • The Bite of 87 - Ugryzienie wykonane prawdopodobnie przez Toy Chicę lub Mangle. Ofiarą był prawdopodobnie Jeremy Fritzergald, stróż nocny w FNaF 2, a cała akcja działa się w Freddy Fazbear's Pizza 2.
  • Zatrzaśnięcie się Purple Guy'a - William Afton niszczył po kolei animatroniki uwalniając dzieci w nich. Dzieci zapędziły go do Save Roomu gdzie Afton ze strachu wszedł do kostiumu Spring Bonniego, gdzie tam sprężyny puściły i zgniotły Aftona.

Animatroniki i ich rola

Freddy Fazbear's Pizza 1

  • Freddy - Piosenkarz
  • Bonnie - Gitarzysta
  • Chica - Albo stoi na scenie i się nie rusza, albo rozdaje jedzenie gościom
  • Foxy - Prawdopodobnie dostępny na prywatnych występach lub urodzinach. Może też nie, lecz jego zajęcie to zabawianie dzieci

Freddy Fazbear's Pizza 2

  • Toy Freddy - Piosenkarz
  • Toy Bonnie - Gitarzysta
  • Toy Chica - Rozdaje jedzenie lub dekoracja na scenie
  • Mangle - Zabawka typu "Rozłóż i złóż"
  • Marionetka - Rozdaje prezenty

Fazbear Frights: Horror Atraction

  • Springtrap - Straszydło

Circus Baby Pizza World

  • Baby - Zabawia dzieci
  • Bidybab i Electrobab - Zabawiają dzieci
  • Ballora - Tancerka
  • Minireeny - Tancerki
  • Funtime Foxy - Zabawia dzieci
  • Funtime Freddy - Zabawia dzieci
  • Bon-Bon i Bonnet - Zabawiają dzieci

Fredbear's Family Diner

  • Spring Bonnie - Piosenkarz
  • Fredbear - Piosenkarz

Ciekawostki

  • Wydarzenia z serii FNaF są najprawdopodobniej wzorowane na wydarzeniach z roku 1993 w Pizzerii Chuck E. Cheese's, w której także działają animatroniki. Na jej terenie dokonano zabójstwa 5 osób z czego jedna przeżyła.
  • Pizzerię z FNaF 1 zamknięto z nieznanych powodów, prawdopodobnie poprzez zbyt wielkie ginięcie stróżów nocnych.
  • Pizzerię z FNaF 2 zamknięto z powodu The Bite of '87.
  • Phone Guy we FNaF 2 wspominał, że pierwotnie chciano odnowić stare animatroniki, nawet zaczęto dodawać im nowoczesne technologie, ale zaprzestano to robić, ponieważ były po prostu brzydkie i produkowały przykry zapach, prawdopodobnie wydawany przez rozkładające się wewnątrz animatroników ciała zamordowanych dzieci.
  • Toy Animatroniki miały system rozpoznawania twarzy i były połączone z kryminalną bazą danych, przez co mogły zidentyfikować przestępcę na kilometr, mimo tych technologii atakowały stróża nocnego.
  • Freddy Fazbear's Pizza 3 i działka, na której znajdowała się pizzeria została sprzedana. Na miejscu pizzerii powstał w 2023 roku Dom strachów. Właścicielem stał się Phone Dude.

Galeria

Lokacje
Advertisement