Eee, najciekawsze jest to, że Freddy nie schodzi ze sceny zbyt często. Słyszałem, że staje się bardziej aktywny w ciemności...
 Phone Guy w nocy drugiej 

Freddy Fazbear - tytułowa i charakterystyczna dla serii Five Nights at Freddy's postać, jest on wokalistą na scenie wraz z Bonniem i Chicą oraz postacią z największą liczbą swoich wersji (np. Phantom Freddy).

Słynie on z bycia pierwszym poznanym animatronikiem, jest on także postacią reprezentującą serię, o czym wspomniano wcześniej. Co ciekawe Freddy bywał również odkładany na bok, a głównymi antagonistami w następnych grach byli np. Circus Baby, Springtrap albo Withered Freddy.

Pojawił się on w FNaF 1, FNaF 2 jako Withered Freddy, FNaF 3 jako dekoracja w tle, FNaF 4 jako pluszak, UCN, FNaF VR oraz FNaF AR.

Wygląd

Five Nights at Freddy's

Freddy Fazbear jest brązowym animatronikiem reprezentującym niedźwiedzia, z gdzie nigdzie jaśniejszymi akcentami na niektórych miejscach jego ciała. Ma on kwadratowe, kanciaste zęby, pysk, wklęsłe na środku uszy oraz trzy palce na stopach.

Freddy ma niebieskie tęczówki z czarnymi źrenicami, duże czarne brwi i sześć piegów na pysku, po trzy z każdej strony. Piegi te, ułożone są w trójkątny wzór. Jasnobrązowy brzuch Freddy'ego można otworzyć, odsłaniając skomplikowany, ale dający się naprawić wewnątrz szkielet wewnętrzny ze światłami i tarczami. Mogliśmy się o tym dowiedzieć w Five Nights at Freddy's: Help Wanted.

Five Nights at Freddy's: Help Wanted

Ten model ma zauważalną różnicę w stosunku do oryginalnego modelu Fazbeara z oryginalnej serii. W przeciwieństwie do oryginalnego modelu, ma on wypukły rowek po wewnętrznej stronie uszu, podczas gdy oryginalny model miał wklęsłe uszy.

Model posiada znacznie ulepszony model endoszkieletu, w porównaniu do oryginału, który jest stosunkowo prosty. Innym drobnym szczegółem, którego brakuje modelowi, są podniesione poduszki na wewnętrznej stronie dłoni, które teraz mają gładką powierzchnię, a jasne części modelu są bardziej beżowe, nie jasnobrązowe.

Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery

Model Freddy'ego w grze ma różniącą się od oryginału, błyszczącą plastikową teksturę, zamiast klasycznej futrzanej. Ma również zadrapania i plamy na swojej powierzchni, przez co wygląda na znacznie starszego i bardziej zniszczonego (w zwiastunie zapowiadającym ma również plamy krwi na całym ciele). Jego oczy będą świecić na niebiesko podczas ataku na gracza.

Historia

Freddy Fazbear został skonstruowany dla nowej pizzerii Freddy Fazbear's Pizza w FNaF 1 po zamknięciu starszej pizzerii o tej samej nazwie z FNaF 2. Jest główną maskotką restauracji,wokalistą i liderem animatronicznego zespołu.

Jak widać w Minigrach we FNaF 2, po tym, jak pięcioro dzieci zostało zabitych przez Williama Aftona, ich dusze zostały umieszczone w animatronikach przez Marionetkę. W tym jedna z dusz została włożona do Freddy'ego. A jako że zaginięcie zostało zgłoszone, sąd zamknął pizzerię.

Jak można się dowiedzieć z Minigier z Five Nights at Freddy's 3, Afton dowiedział się o uwięzionych duszach wewnątrz animatroników, i postanowił wrócić do pizzeri i zniszczyć je po kolei, nie wiedząć że dusze i tak się nie uwolnią. Freddy wraz z innymi animatronikami zostaje zdemontowany, co powoduje, że dusze się uwalniają. Przerażony widokiem duchów , William pobiegł do Save Room'u w restauracji, i założył kostium Spring Bonniego aby się przed nimi ukryć. Jednak sprężynowe zamki w kombinezonie nagle przestały działać (prawdopodobnie z powodu przenikania deszczu do budynku), powodując poluzowanie zamków, co doprowadziło do jego brutalnej śmierci.

FNaF3 - Stage 01 (Spring Bonnie).gif Więcej informacji w artykułach Spring Bonnie i William Afton (człowiek)

W ramach Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery, powstaje wiele kopi Freddy'ego ktore zostają rozesłane po domach subskrybentów Fazbear Funtime Service Fazbear Entertainment. Na dodatek dostaje on swoje skiny np. Shamrock Freddy

Pojawia się również w The Freddy Fazbear Virtual Experience.

Gameplay

FNaF 1

Jumpscare Freddy'ego w FNaF 1

Począwszy od nocy 3, Freddy zaczyna się poruszać jako trzeci po Bonnie'm i Chice. Kiedy zejdzie ze sceny to pojawi się w odległym punkcie od kamery w Jadalni. Druga lokacja, do której wchodzi to Toalety, gdzie wystaje zza damskiej ubikacji (Pomimo tego, że jest płci męskiej). Później idzie do Kuchni, gdzie pozostaje niewidoczny, lecz wydaje tam tą samą melodyjkę co wtedy, kiedy energia spadnie do zera. Przed ostatnim miejscem, gdzie go widzimy jest Wschodni Korytarz, a ostatecznie pojawia się w jego rogu.

Ostatnia lokacja jest decydująca, ponieważ nigdy nie pojawia się w prawych drzwiach, lecz przez nie wchodzi do biura, a to miejsce jest ostatnia jego pozycja zanim wejdzie do siedziby gracza. W przypadku napotkania przeszkody, cofnie się do korytarza, lecz nie podda się i będzie starał się nas dopaść. Z każdą nocą będzie coraz to niebezpieczniejszy. Nie porusza się, jeśli kamery są otwarte. Gdy zmieni swoje położenie uprzedzi nas o tym jego śmiech i inny "rodzaj" kroków.

FNaF World

Wraz z Bonnie'm, Chicą, Foxy'm oraz Toy Freddy'm, Toy Bonnie'm, Toy Chicą i Mangle należy do pierwszych grywalnych postaci. Poza tym, to właśnie z nim rozmawia Adventure Fredbear i jego "zbugowaną" wersją, a także właśnie jemu powierza zadanie uratowania wioski przed "zbugowanymi" animatronikami, co pozwala stwierdzić, że jest główną postacią.

Ultimate Custom Night

Ikona Freddy'ego w Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery

Freddy w Ultimate Custom Night pojawia się na kamerze 01 w Zachodnim Korytarzu. Ma on 3 fazy decudujące o jego nadejściu. Pierwsza faza - ukazuje nam Freddy'ego stojącego w odległej części korytarza. Ma on uniesioną prawą rękę z mikrofonem w górę (na wysokości brzucha). Druga faza ukazuje nam Freddy'ego stojącego bliżej naszych drzwi, jednak nie tak blisko by je zamknąć. Dopiero trzecia faza - trzecia i ostatnia ukazuje nam Freddy'ego stojącego przy drzwiach. Wtedy należy je szybko zamknąć, a przetrwamy ten atak. Jeśli usłyszymy uderzenie - oznacza to że i tak się stało.

Five Nights at Freddy's: Help Wanted

W FNaF VR, Freddy występuje na dwóch poziomach - FNaF 1 oraz Parts & Service. W FNaF 1 Freddy pojawia się dopiero w drugiej nocy, lecz nie zdąży dojść do naszych drzwi. W następnej nocy, schodzi ze sceny tuż po 2 AM, gdzie to idzie powoli w naszym kierunku. Każdy jego śmiech, oznacza to że animatronik przechodzi do innego pokoju. Aby go zatrzymać, należy patrzeć na niego jak najdłużej. Co do Foxy'ego, jego wystarczy obserwować co 20 sekund, a wolny czas można spędzić na obserwowaniu niedźwiedzia. Jeżeli słyszymy kroki, podświetlamy widok w drzwiach, i je zamykamy. W Parts & Service, Freddy ma określoną strategię. Informacje jak go pokonać, znajdziesz tutaj!

Freddy In Space 2

Jest on pierwszą postacią jaką gramy w FIS2. Zadaje ona średnie obrażenia, ma średni pasek życia, i skacze na średnia wysokość.

W FNaF AR Freddy Fazbear jest pierwszym animatronem, który atakuje gracza, i jednym z najczęściej spotykanych w grze. Gracz musi go zlokalizować, wykrywając zakłócenia i słuchając jego ruchu i dźwięków. Jego statyczność jest silnie skoncentrowana na małym obszarze. Kiedy szarżuje, gracz musi go porazić shockerem, gdy jest widoczny. Gracz musi również odwrócić wzrok, gdy znajduje się w „trybie Haywire”, gdzie stoi tuż przed graczem. Dzieje się tak często, gdy atakuje gracza, wymagając szybkich reakcji. Możliwe jest również zdobycie jego kostiumu i CPU po pokonaniu go.

Five Nights at Freddy's: Security Breach

Freddy w Security Breach jest widziany w zwiastunie gry - podczas ujęcia w którym protagonista zjeżdża po zjeżdżalni, możemy zauważyć na ostatnim kadrze jego pluszaka znajdującego się poza basenikiem z kuleczkami.

Dialogi

Mam nadzieję, że cieszysz się z mojej wizyty! Mam specjalną przesyłkę s-specjalnie dla ciebie.
  — Freddy Fazbear do gracza 

I hope you enjoyed my visit. I've got a special delivery-y, j-just for you.
  — Freddy Fazbear do gracza 

To z pewnością było za-abawne
  — Freddy Fazbear do gracza 

That sure was fu-un!
  — Freddy Fazbear do gracza 

Założę się że nie spodziewałeś się że pojawię się tak wcześnie, gdzie teraz jesteś?
  — Freddy Fazbear do gracza 

Bet you weren't expecting me to show up early, were you now?
  — Freddy Fazbear do gracza 

Przygotowałem coś specjalnego, w-wyłącznie dla ciebie
  — Freddy Fazbear do gracza 

I've planned something special, j-just for you.
  — Freddy Fazbear do gracza 

To dobry mo-oment, by wstrzymać oddech.
  — Freddy Fazbear do gracza 

Now would be a good ti-ime to hold your breath.
  — Freddy Fazbear do gracza 

Lepszego sz-zczęścia, następnym razem
  — Freddy Fazbear do gracza 

Better lu-uck next time.
  — Freddy Fazbear do gracza 

Kiedy się obudzisz, zapamiętaj: przyjaciele są na za-awsze
  — Freddy Fazbear do gracza 

When you wake up, j-just remember: Friends are fore-ever.
  — Freddy Fazbear do gracza 

Wygląda na to że ktoś nie był gotowy na Freddy'ego na przyjęciu
  — Freddy Fazbear do gracza 

It looks like someone wasn't ready for Fr-freddy to come to the party!
  — Freddy Fazbear do gracza 

Większość osób lu-ubi moje przytulasy!
  — Freddy Fazbear do gracza 

Most people li-ike my hugs!
  — Freddy Fazbear do gracza 

Co tam mówisz? Nie zaprosiłeś mnie? Niedobrze
  — Freddy Fazbear do gracza 

What's that you say-y? You didn't invite me-e? Too bad.
  — Freddy Fazbear do gracza 

Chodzimy w kółko, i w kółko... gdzie dążymy? Nikt nie wie
  — Freddy Fazbear do gracza 

Round and round we go...w-where we're going, no-obody knows!
  — Freddy Fazbear do gracza 

Cały ten strach nie pomaga żadnemu z nas.
  — Freddy Fazbear do gracza 

Now, now, all that fear there isn't helping e-either of us.
  — Freddy Fazbear do gracza 

Ciekawostki

FNaF 1

  • Jest on najbardziej hałaśliwym animatronikiem w grze.
  • Na niektórych kamerach, bywa najmniej zauważalny.
  • Jako jedyny w FNaF 1 potrafi wejść do Biura przez obydwoje Drzwi.
  • Jest ostatnim animatronikiem schodzącym ze sceny. Nie ruszy się, dopóki pozostałe animatroniki jej nie opuszczą. Nawet jeżeli w nocy 7 A.I. Freddy'ego ustawimy na 20, a Bonnie'go i Chici na 0, nie ruszy się dopóki oni nie zejdą ze sceny.
  • Na początku miał atakować gracza tylko wtedy, kiedy wyczerpie mu się energia.
  • Dżingiel Freddy'ego możemy usłyszeć podczas nocy 4 w nagranej wiadomości od Phone Guy'a.
  • Powodem braku jego aktywności w trakcie pierwszej i drugiej może być fakt, iż stara się poznać zachowanie gracza, by ułatwić sobie drogę do wpakowania go do zapasowego stroju.
  • Po naciśnięciu na nos Freddy'ego na plakacie CELEBRATE!, zostanie odegrany krótki dźwięk, przypominający piszczenie zabawki. Ta sama sytuacja występuje we wszystkich grach z tej serii, poza Five Nights at Freddy's: Help Wanted.
  • Jego "Dżingiel" jest coverem "Marszu Torreadora" z opery "Carmen" Georga Bizeta.
  • Freddy ma najwięcej odpowiedników, począwszy od swojej klasycznej wersji, po takie postacie jak Nedd Bear lub Shamrock Freddy.
  • Najprawdopodobniej jako dziecko (zanim został zamordowany) był nieśmiały, gdyż zawsze kryje się w cieniu, lecz jest to tylko teoria.
  • Czasami w Zachodnim Korytarzu ukazuje się plakat, na którym Freddy wyrywa sobie głowę. Ma to prawdopodobnie oznaczać, że próbuje się uwolnić jako dziecko uwięzione w jego kostiumie.
  • Jego śmiech w przyśpieszeniu brzmi jak śmiech dziewczynki i śmiech Golden Freddy'ego.
  • Jako jedyny z oryginalnych animatroników ma dwa jumpscare'y.
  • Posiada niemal taką samą budowę ciała, co Bonnie.
  • Na początku miał się nazywać Freddybear.
  • Czasami na nas patrzy swoimi źrenicami kiedy jest na scenie.
  • Ma on na twarzy odciśnięte ręce.
  • Jest jedną z niewielu postaci która posiada 2 jumpscare'y.
  • Chowa się "strasznie" na kamerach.

Ultimate Custom Night

  • W Ultimate Custom Night jego model się trochę zmienił: jest bardziej pomarańczowy, kolor oczu jest pełniejszy, cylinder trochę większy, ręce węższe i ciało chudsze.
  • Ma on w tej grze 3 fazy.

Five Nights at Freddy's: Help Wanted

  • W oryginalnej grze, Freddy zaczynał atakować w Nocy 3, za to we FNaF VR zaczyna w Nocy 2.
  • W przeciwieństwie do oryginalnej gry, w Nocy 1 we FNaf 1 Freddy będzie stał bezpośrednio w drzwiach, zamiast stać w kącie.
  • Kellen Goff miał być jego aktorem głosowym Freddy'ego w Five Nights at Freddy's: Help Wanted, kiedy odtwarzany jest motyw Freddy Fazbear's Pizza. Jednak piosenka przewodnia została usunięta, a jego wersy odrzucone.

  • W trailerze Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery, oczy Freddy'ego świecą na czerwono, za to podczas gry można zauważyć że zostało to zmienione na kolor niebieski.
  • Jest to pierwsza gra, w której Freddy posiada jakieś cytaty.
    • Co ciekawe, pierwszym animatronikiem z FNaF 1 który mógł oficjalnie przemówić, był Foxy.
      • Jednak aktor głosowy Freddy'ego jest i tak nam nieznany
  • Co ciekawe, na ikonie aplikacji kostium Freddy'ego jest bardziej nasycony kolorami niż normalnie, nadając jego pyskowi bardziej pomarańczowy wygląd zamiast zwyczajnego koloru "opalenizny".
  • Freddy to pierwsza postać która otrzymała skin w FNaF AR.

Freddy in Space 2

  • Freddy jest jedynym animatronikiem w grze, który nosi strój astronauty.

Galeria

Pobrane (2).jpg Galeria dla artykuł:
Freddy Fazbear - Galeria
Animatroniki
FNaF 1: Freddy FazbearBonnie The BunnyChica The Chicken (Cupcake)Foxy The Pirate FoxGolden FreddyEndo-01
FNaF 2: Toy FreddyToy BonnieToy ChicaMangleBBJJMarionetkaWithered Old FreddyWithered Old BonnieWithered Old ChicaWithered Old FoxyEndo-02Shadow FreddyShadow Bonnie
FNaF 3: Springtrap (Spring Bonnie)Phantom FreddyPhantom ChicaPhantom FoxyPhantom Balloon BoyPhantom ManglePhantom PuppetPhantom Golden Freddy
FNaF 4 Nightmare Freddy (Fredziaki)Nightmare BonnieNightmare Chica (Nightmare Cupcake)Nightmare FoxyNightmare Fredbear (Fredbear)NightmarePlushtrapNightmare Balloon BoyNightmarionneJack-O-BonnieJack-O-ChicaNightmare Mangle
FNaF SL Circus BabyBidybabElectrobabBalloraMinireenaFuntime FreddyBon-BonBonnetYenndoFuntime FoxyLolbit
FFPS Scrap BabyLeftyMolten FreddyScarptrapHelpyMr. HugsPan StanNo. 1 CrateBucket BobMr. Can-DoPigpatchMr. HippoNedd BearHappy FrogOrville ElephantRockstar FreddyRockstar BonnieRockstar ChicaRockstar FoxyEl ChipFuntime ChicaMusic Man
Ultimate Custom Night Dee DeeXORFredbearStary Człowiek KonsekwencjaPostacie z Cutscenek (Freddy FazbearFoxyMangleToy Chica)
Help Wanted GlitchtrapPlushbabyBlacklight animatroniki (Dark FreddyNeon BonnieNeon ChicaBurnt FoxyBeacon BonnieShadow MangleVirtualtrapParty Freddy)DreadbearGrimm Foxy
Special Delivery Freddy Frostbear8-Bit BabyBare Endo
Security Breach Glamrock FreddyGlamrock ChicaMontgomery GatorRoxanne WolfKsiężycowy AnimatronikAnimatronik Słońce

Przypisy