Advertisement

Five Nights at Freddy's: Zwyrodniali (ANG: The Twisted Ones) to druga część trylogii książkowej osadzonej w uniwersum Five Nights at Freddy's napisana przez Scotta Cawthona i Kirę Breed-Wrisley. Powieść graficzna na jej podstawie została wydana 2 lutego 2021 (w polsce 24 luty 2021).

W tej historii te same postacie co w pierwszej części powracają aby zmierzyć się z nowym zagrożeniem.

Opis

Od strasznych wydarzeń w Pizzerii Freddy'ego Fazbeara minął rok. Charlie próbuje zapomnieć o tamtych przeżyciach; teraz jest studentką i chce zacząć wszystko od nowa, żyjąc jak normalna, wesoła nastolatka. Wciąż jednak dręczą ją koszmary o zamaskowanym mordercy i czterech makabrycznych lalkach. Mimo to ma nadzieję, że nic złego jej już nie spotka. Zmienia zdanie, gdy niedaleko jej college'u zaczynają się pojawiać ciała, na których widnieją tak dobrze znane jej ślady. Świat przerażających tworów jej ojca znowu ją dopadł... i tym razem nie pozwoli jej tak łatwo się wymknąć.

(Oficjalne polskie tłumaczenie)

Fabuła

W książce znajduje się 13 rozdziałów. Oto ich pełna lista:

  • Rozdział 1.
  • Rozdział 2.
  • Rozdział 3.
  • Rozdział 4.
  • Rozdział 5.
  • Rozdział 6.
  • Rozdział 7
  • Rozdział 8.
  • Rozdział 9.
  • Rozdział 10.
  • Rozdział 11.
  • Rozdział 12.
  • Rozdział 13.

Postacie

Ludzie

  • Rodzina Emily
  • William Afton (wspomniany)
    • Dave Miller (wspomniany)
  • Arty
  • Dr. Treadwell
  • John
  • Jessica
  • Rodzina Burke
  • Marla
  • Tracy Horton
  • Bezimienny mężczyzna
  • Mężczyzna na stacji paliw
  • Zaginione Dzieci
    • Michael Brooks (jako Golden Freddy)

Animatroniki

Inne animatroniki

Twisted animatroniki

Ciekawostki

  • Na okładce widnieje zdjęcie Nightmare'a z FNaF 4, jednakże ten animatronik nie pojawia się w tej książce.
  • Zwyrodniali to pierwsza książka z serii Five Nights at Freddy's⁣, w której pojawia się pies.
    • Później została wydana książka, w którek występuje Aport, drugi animatronik-pies, szczególnie podobny do tego ze Zwyrodniałych.
  • Zwyrodniali przedstawiło nam nową generację animatroników czyli Zwyrodniałe animatroniki. Jest to także pierwszy raz, w której nowa generacja nie pojawiła się w grze, tylko w innej produkcji.
  • Jeden z animatroników, Twisted Chica pojawia się tylko na produktach od firmy Funko.

Galeria

Książki
Advertisement