FANDOM

Five Nights at Freddys World - tak jakby ''piąta'' odsłona serii gier FNaF. Została wydana 2016 roku. Nie jest to tak jakby nasz znany horror ale RPG z naszymi ulubionymi animatronikami, znacząco wyglądającyh przytulnie.

Można ją pobrać na Gamejolt i Steam'ie.

Gameplay

We FNaF World'cie wcielamy się w Adventure Freddy'ego, czyli osłodzoną wersję znanego nam głównego bohatera pierwszej części FNaF - Freddy'ego Fazbear'a. Jako Adventure Freddy podążamy za Adventurem Fredbear'em, jednak czasami przerywają nam w tym spotykani wrogowie (np. Boxbyte). Wtedy musimy z nimi zawalczyć lub Uciec dzięki przyciskowi ''Run''. Nie kiedy możemy dostać Challenge, w którym musimy pokonać jakąś postać by dołączyła do naszego ''Party''.

Podążając za A. Fredbear'em możemy napotkać wiele lokacji, między innymi: główną czyli Fazbear's Hills, Choppy's Woods, Dusting Fields, Lilygear Lake, Blacktomb Yar, Pinwheel Circus, Pinwheel Funhouse, Deep-Metal Mine oraz Misterious Mine. Również możemy się dostać do świata - Easter Egg'a czyli &*___TWRE. Żeby dostać się do różnych lokacji niż Fazbear's Hill, musimy przechodzić ''między światem między światami'', ''dwóch światach niżej'' i ''trzech światach niżej''.

We FNaF World mamy 6 zakończeń, i wiele Bossów. Nie których możemy spotkać na Hard Mode. Jeżeli chodzi o zakończenia, jedno z nich mówi o nowym animatroniku - Baby, który później pojawia się w FNaF SL czyli piątej odsłonie serii FNaF.

Ciekawostki

  • Przed Update 2, świat we FNaF World był pikselowy, a A. Fredbear nie był postacią 3D ale zglichtowaną postacią. (Był on ''pluszakiem'' Fredbear'a który pojawiał się w minigierkach z FNaF 4).
  • Jedno z sześciu zakończeń możemy odblokować mając A. Fredbear'a w drużynie pierwszej w okienku z numerem 1. Jeśli wtedy podejdziemy do A. Fredbear'a chcąc z nim porozmawiać, wyświetli się wiadomość "Dwa Fredbear'y nie mogą być w tym samym miejscu w tym samym czasie."  po czym Fredbear'y wybuchną, pojawi się napis "Koniec wszechświata."  A w menu gry pojawią się srebrne nogi Fredbear'a, czyli jedno z ośmiu trofeów.
  • Jeden z bossów - Chipper - jest nawiązaniem do gry ''Chipper & Sons" stworzonej także przez Scotta.
  • W FNaF World pojawia się tak zwany ''Animdude'' czyli tak jakby Scott. Jest on bossem, którego później można mieć w ''Party''.