"Witamy w Circus Baby Pizza World, gdzie rodzinna zabawa i interaktywność wykraczają poza cokolwiek co widziałeś w tych (Innych) pizzeriach! Z najnowocześniejszymi animatronikami, które zwalą wasze dzieci z nóg, a także dostosowane do pizzerii, żadna impreza nie jest kompletna bez Circus Baby i jej gangu.Teraz szukamy: nocnego technika. Musi dobrze się czuć w ciasnych pomieszczeniach i wokół aktywnych maszyn. Nie ponosimy odpowiedzialności za śmierć lub rozczłonkowanie".
  — Nieoficjalne polskie tłumaczenie opisu gry na Steam 

FNaF SL
Alpine ui avatar icon freddy.png
Aktualizacje

Five Nights at Freddy's: Sister Location - piąta odsłona serii Five Nights at Freddy's dostępna na Steamie.

Gameplay

Po uruchomieniu gry słyszymy jak nieznany nam mężczyzna pyta pana Aftona o nietypowe umiejętności, które posiada Baby podczas gdy jej wizerunek pojawia się na ekranie.

Noc 1

Noc zaczynamy w windzie jadącej w dół, w której wita nas HandUnit. Dostajemy możliwość wyboru imienia, ale ostatecznie to HandUnit nam je wybiera (Eggs Benedict). Gdy winda się zatrzyma możemy otworzyć jej drzwi czerwonym guzikiem na ścianie. Aby dostać się do Głównego Modułu Kontrolnego musimy przejść przez wentylację. Podczas przechodzenia przez wentylację dowiadujemy się, że naszym zadaniem jest przygotowanie animatroników na następny dzień. Na początku musimy sprawdzić, czy Ballora i Funtime Foxy są na swoich scenach, jeśli nie, razimy ich prądem. Następnie musimy przejść przez kolejną wentylację i zrobić to samo z główną atrakcją placówki – Circus Baby; po tym wracamy do domu. W domu możemy zobaczyć jak protagonista ogląda The Immortal and the Restless jedząc popcorn.

Noc 2

Protagonista powraca na drugą zmianę, a HandUnit oferuje mu zmianę swojego przewodnika. Klawiatura zawiesza się i ostatecznie wybierany jest Angsty Teen. Kiedy gracz wychodzi z windy i czołga się przez wentylację, nowy przewodnik opowiada mu "śmieszną" historię jak w jednej z wentylacji w placówce znaleziono martwe ciało, po chwili dodając: "Nie śmieszne, ale ciekawa sprawa". Pierwszym zadaniem gracza jest ponownie sprawdzenie, czy Ballora i Funtime Foxy znajdują się na swoich scenach w Głównym Module Kontrolnym. Zapalając światło po lewej stronie zobaczymy Ballorę wpatrującą się w gracza przez szybę. Razimy ją prądem i po chwili wraca do dalszego działania. Zapalając światło po prawej stronie, widzimy, że Funtime Foxy również wpatruje się w gracza. Po porażani Funtime Foxy wraca do normalnego działania. Po chwili, do dalszego prowadzenia nas po pizzerii powraca HandUnit.

Dostajemy polecenie, by iść do galerii cyrkowej i zostajemy poproszeni o sprawdzenie stanu Circus Baby. Gdy trzy porażenia prądem nie pomagają, w całej lokacji gasną światła, a HandUnit oznajmia, że postara się samodzielnie zrestartować system. Robiąc to otwiera wszystkie przejścia wentylacyjne. Kiedy czekamy, odzywa się do nas Baby. Mówi, że nie rozpoznaje gracza, ale skądś go kojarzy. Baby radzi graczowi by ten schował się pod biurkiem gdzie będzie bezpieczny. Gracz chowa się pod biurko, gdzie światło jego latarki spostrzega Bidybaby, które próbują dostać się do gracza, by go zabić. Po tym, Baby odzywa się ponownie, Bidybaby uciekają. Baby mówi, żeby gracz nie słuchał swojego przewodnika gdyż ten będzie mu kazał iść przez galerię Ballory, by dostać się do komory przełączeń, aby zresetować system i przywrócić w całej lokacji prąd. Gdy Baby milknie, odzywa się HandUnit, mówiący o jego niepowodzeniu z włączeniem prądu. Prosi gracza, by ten dostał się przez galerię Ballory do komory przełączeń aby tam uaktywnić prąd w całej lokacji. Otwiera graczowi lewą wentylację w głównym module kontrolnym i już po chwili protagonista znajduje się w galerii Ballory. Przejście przez nią zajmuje sporo czasu, a dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że Ballora kręci się po pomieszczeniu. Gdy gracz dostanie się do komory przełączeń, gdzie ma zrestartować prąd w ośmiu pomieszczeniach, na drodze stanie mu Funtime Freddy, którego można od siebie odpędzić dźwiękami Bon-Bona, który go uspokaja. Po zakończeniu zadania, gracz ponownie będzie musiał przejść przez galerię Ballory, a potem przeczołgać się raz jeszcze przez wentylację do windy, by opuścić lokację.

Noc 3

Gracz kolejny raz rozpoczyna noc jadąc windą do podziemi. Ponownie odzywa się HandUnit i zaczyna swój monolog, czy protagonista nie zastanawia się co robi ze swoim życiem. Mówi, że firma rozumie, że nowa praca może być stresująca i proponuje mu zmianę muzyki w windzie dla "większego relaksu". Kiedy HandUnit włącza swoją klawiaturę, ta znowu psuje się i nasz przewodnik wybiera nam muzykę "Casual Bongos". Kiedy gracz, wychodzi z windy i czołga się do Głównego Modułu Kontrolnego, HandUnit mówi mu o awarii Funtime Freddy'ego oraz mówi mu, że będzie gracz będzie miał za zadanie przejść przez Funtime Auditorium by dostać się do pokoju napraw, w którym znajduje się Funtime Freddy. Kiedy gracz zapala światło by sprawdzić stan Ballory, ta jest rozebrana na części które są trzymane przez Minireen'y. Co dziwne, HandUnit, mówi, że Ballora jest w porządku. Z kolei kiedy zapalamy światło u Funtime Foxy'ego, brakuje go na scenie, co jeszcze dziwniejsze - HandUnit mówi, że wszystko jest również w porządku. Po tym, mówi, że tej nocy nie ma potrzeby sprawdzania Baby. Otwiera dwie wentylacje: na wporst, prowadzącą właśnie do Baby i prawą prowadzącą prosto do pokoju Funtime Foxy'ego. Jeśli gracz wybierze przejście na wprost, przeczołga się wentylacją i będzie w galerii cyrkowej, w której nadal nie ma prądu. By kontynuować, musi wejść pod biurko i je zasłonić jak poprzedniej nocy. Wtedy rozpocznie się przemowa Baby.

Wiedziałeś, że kiedyś wystąpywałam na scenie? Nie robiłam tego długo. Zaledwie jeden dzień. To był taki piękny dzień. Znadjowałam się w małym pokoju pełnym kolorowych balonów i stołów. Ale nikt nie siadał przy stolikach. Ale dzieci biegały, a to w jedną stronę, a to w drugą po moim pokoju. Niektóre się mnie bały. Inne słuchały moich piosenek. Ale, czułam, że piosenki wybrzmiewały skądś indziej. Zdradzę ci, że zawsze liczyłam dzieci w pomieszczeniu. Zawsze wiedziałam ile ich jest w pokoju ze mną. Dwoje, potem trójka, dalej dwójka, dalej trójka, póżniej cztery, następnie znowu dwoje, a potem żadno. Zazwyczaj bawiły się ze sobą w małych grupkach po dwie, trzy osoby. Cudnie pachniałam. Jak tort urodzinowy. Potem było ich dwoje, potem trzy, pięć, potem znowu trzy. Wiedziałeś o tym, że potrafię robić coś niezwykłego? Potrafię robić lody. Ale zrobiłam to tylko raz. Było ich, czwórka, potem trójka, potem dwójka, potem... jedno. Coś się wyarzyło gdy zostało tylko jedno dziecko - mała dziewczynka, stojąca samotnie przede mną. Nie byłam już wtedy sobą. Przestałam śpiewać. Mój brzuch się otworzył i wypęznął z niego lód. Nie mogłam się ruszyć, nawet jesli dziewczynka poruszyła się odrobinę. Przez chwilę rozległ się krzyk, ale tylko przez chwilę. Wtem, znowu do pokoju wbiegły dzieci, ale nie słyszały krzyku, ze względu na ich własne. Czasami słyszę ten krzyk. Dlaczego to się stało?
  — Baby o jej występie. 

Po tym gracz musi wycofać się z powrotem do głównego modułu kontrolnego i wejść przez otwartą wentylację po jego prawej do pokoju Funtime Foxy'ego. HadnUnit, mówi, że Funtime Foxy staje się aktywny kiedy w pomieszczeniu jest jasno, mówi to dlatego, że gracz jest uzbrojony w lampę która ma za zadanie oświetlanie mu drogi. HandUnit ostatecznie mówi, że lampę używa się tylko wtedy kiedy jest taka potrzeba. Po tym zadaniu, gracz musi naprawić Funtime Freddy'ego, wpierw musząc otworzyć jego maskę i znaleźć guzik na głowie jego endoszkieletu by móc otworzyć jego brzuch. Po tym, musi wymienić generator zarówno u Freddy'ego jak i u Bon-Bon'a który zaczyna zachowywać się agresywnie w stosunku do gracza. Po naciśnięciu czarnego guzika na ciele pacynki, gracz będzie mógł bezpiecznie opuścić pokój. Wracając, protagonista zostaje zaatakowany przez Funtime Foxy'ego i traci przytomność. Po tym, ekran staje się czarny i rozlega się głos dziewczynki, proszącej swojego tatę by mogła pójść pobawić się z Baby.

Noc 4

Protagonista budzi się w sprężynowym stroju używanego z czasów Fredbear's Family Dinner. Przemawia do niego Baby, mówiąca, że kamery nie zarejestrowały jak wychodzi z budynku, mówi, że "szukały go, ale nie mogły go znaleźć". Przerażające staje się to, że Baby chwilę później mów, że porwała gracza. Ostrzega go, żeby był ostrożny ze strojem w którym się znajdował i zdradza mu, że znajduje się w Scooping Roomie. Monolog Baby trwa jeszcze chwilę, dopóki do pokoju nie przychodzi dwójka techników. Słyszymy ich konwersację, w której zgadzają się, że boją się tego miejsca. Włączają jakieś urządzenie, na którym usadowiona jest Ballora. Kiedy wychodzą, Baby uaktywnia scooper i niszczy Ballorę, ze względu na to "jak się różnią". Po tym otwiera płaty twarzowe stroju do którego zaczynają wchodzić Minireen'y. Baby radzi graczowi by utrzymał zaciski, podtrzymujące endoszkielet w stroju, które zaczynają stawać się coraz bardziej luźne, a to przez oddychanie i bicie serca gracza. Wspomina również o tym, że wszystko nagrywają kamery. Gracz musi utrzymać wszystkie zaciski od stroju by nie poluzowały się przez około pięć minut minut. Jeśli chociażby jeden z zacisków zostanie obluzowany skutkować to będzie jumpscare'm Minireeny. Po zakończeniu zmiany, możemy zobaczyć jak protagonista ogląda kolejny odcinek The Immortal and the Restless jedząc popcorn.

Noc 5

Wkrótce...

Noc 6

Wkrótce...

Custom Night

Wkrótce...

Lokacja

Galeria CyrkowaKontrola CyrkuCircus Gallery VentGłówny Moduł KontrolnyEntry Way VentFuntime AuditoriumParts & ServiceGaleria BalloryScooping RoomWindaUkryty Teaser.jpg
Informacje o tej grafice

Teasery

Pierwszy teaser

Pierwszy Teaser

Na pierwszy rzut oka można zauważyć pewną postać która przypomina Toy Bonniego ale naprawdę to nowy animatronik Circus Baby, oraz napis Five Nights At Freddy's Sister Location. Po przyjrzeniu zauważamy napis Five Nights at Freddy's nad napisem SISTER LOCATION. Jest też napis "There was never just One". To oznacza "Nigdy nie było tylko jednej", co nawiązuje do tego, że było jeszcze więcej pizzerii, niż tylko Freddy Fazbear's Pizza.

Drugi Teaser

Drugi Teaser

Sister_Location_Trailer_1

Sister Location Trailer 1

Zwiastun

Uwagę przyciąga już znana postać z pierwszego teasera tylko bardziej widoczna, zawierająca jednak cechy typowych toy animatroników. Jak widać śpiewa ona do mikrofonu. Widzimy napis "Everyone, please stay in your seats", co tłumaczymy jako "Proszę każdego by pozostać na swoich miejscach".

Trzeci Teaser

Trzeci teaser zawiera animatronika posiadającego ciało podobne do Marionetki; nazywa się on Ennard. Widoczny jest pewien szczegół - twarz animatronika rozkłada się tylko na lewą i prawą a nie na wszystkie strony. W prawym dolnym rogu obrazka jest napis "There's a little of me in every body" co przetłumaczone na język polski oznacza "Cząstka mnie znajduje się w każdym ciele".

Czwarty Teaser

Na tym Teaserze jest przedstawione 7 małych animatroników. Z tyłu obrazka widać balony. Animatroniki przypominają w pewnym stopniu Balloon Boya. po podświetleniu obrazka w prawym górnym rogu wyłania się napis "Baby". Widać tam również oczy. Prawdziwa nazwa tych animatroników to Bidybab. Pod teaserem jest napis "Don't hold it against us" co w języku polskim oznacza "Nie opieraj się nam"

Piąty Teaser

Na tym Teaserze są uwiecznione dwa przyciski. Tło jest jest ciemne od dołu, natomiast na górze jest jaśniej. Gdy obrazek się podświetli po lewej stronie przycisków można zauważyć Minireeny, układające się w napis BABY. Napisy na tym teaserze to "Get back on your stage. NOW." co znaczy "Wracaj na miejsce. TERAZ.".

Szósty Teaser

Na tym teaserze widnieje napis o anulowaniu Sister Location, lecz nie jest to prawda. Dlaczego? Ponieważ gdy go się podświetli widać informację o anulowaniu OTWARCIA PIZZERII A NIE GRY. Napis to "CANCELLED. due to leaks" co znaczy po polsku "ANULOWANE z powodu wycieków".

Siódmy Teaser

Tutaj jest maska Ennarda który ma na sobie czapkę urodzinową a pod nim datę wydania gry. Data to 7 października 2016 roku.

Ósmy Teaser

Na tym teaserze jest ten sam teaser co poprzedni tylko że zniknęła maska Ennarda.

Ukryty/Dziewiąty Teaser

Na ukrytym teaserze jest przedstawiona mapa lokacji. Na samym dole budynku jest pokój z napisem Elevator czyli po polsku winda.Nad nim jest coś na wzór wentylacji.Prowadzi ona do pokoju pod nazwą Control Module. Po jego lewej jest pomieszczenie nazwane Ballora Gallery, a po lewej stronie tego pokoju jest Breaker Room. Po prawej stronie pokoju Control Module jest pomieszczenie Funtime Auditorium a po jego prawej pokój Parts & Service. Nad Controle Module jest kolejna wentylacja prowadząca do Circus Control oraz Circus Gallery. Gdy się podświetli obrazek zobaczy się dwa dodatkowe pokoje. Te dwa pokoje to: Scooping Room oraz Private Room. Oba są zakończeniami gry. 1 i 3 gwiazdka. Scooping Room=True Ending, Private Room=Fake Ending. Bardziej zaawansowana wersja tego teasera znajduje się w tym artykule.

Dziesiąty Teaser

Przedstawia on informację o Custom Night. Na obrazku możemy zobaczyć wentylację a w niej Bon Bona oraz Bidybaba. Po podświetleniu nic nie ma. Napisy to "Custom Night! (comming soon)" oraz "FREE update. NOT paid DLC.", co znaczy po polsku "Custom Night! (już wkrótce)" oraz "DARMOWY update. NIEPŁATNE DLC."

Jedenasty Teaser

Na kolejnym teaserze do Custom Night pojawił się Funtime Freddy w Private Room patrzący na kamerę. Napisy to ,,Custom Night Coming December 1st." oraz ,,Are you ready for Round Two?" co prawdopodobnie jest nawiązaniem do tekstu z fangry Five Nights at F***boy's a dokładnie to ,,Are you ready for Freddy?".W przetłumaczeniu napisy znaczą ,,Custom Night 1-ego Grudnia" oraz ,,Czy jesteście gotowi na Rundę Drugą?". Po wydaniu gry okazało się, że ten tekst pokazuje się w grze. Wymawia go Funtime Freddy.

Oceny gry

Oceny gry Five Nights at Freddy's: Sister Location

62

Na Metacritic  

8.2

Na GRYOnline.pl

Ciekawostki

  • Scott zrezygnował z drugiego Trailera, gdyż zdradziłoby to za dużo gameplay'a.
  • Scott zrobił trollową wersję Sister Location - Sister Location MA.
  • Jest pierwszą z gier, w której pojawił się Voice Acting.
  • Na Steam Scott napisał że Sister Location mogło się pojawić później, lecz to nieprawda z powodu wiadomości na tej samej stronie o tym że jednak gra wyszła 7 października.
  • Lokacja w której jesteśmy znajduje się pod ziemią.

Teasery

Gry