Advertisement
Uwaga! W tym artykule mogą pojawić się spoilery lub teorie na temat gier; jeżeli nie grałeś w żadną lub mało znasz jej fabułę, czytasz ten artykuł na własną odpowiedzialność!

Fazbear Entertainment, Incorporated - fikcyjna spółka, która założyła sieć restauracji Freddy Fazbear's Pizza.

FazbearEntertainment-Logo.png

Opis

Fazbear Entertainment jest spółką która obejmuje sieć restauracji Freddy Fazbear's Pizza (Fredbear's Family Diner, Fazbear's Fright: The Horror Atraction itd.). Została założona przez Henry'ego i jego partnera Williama Aftona.

Na zewnątrz wyglądają na miłą, przyjazną dla dzieci kompanią. Jednakże z drugiej, wewnętrznej strony, Fazbear Entertainment to lekceważąca, leniwa i chciwa korporacja. Ich praca spowodowała wiele okropnych wydarzeń w fabule Five Nights at Freddy's.

Historia

Fazbear Entertainment otworzyło pierwszą pizzerię Freddy Fazbear's Pizza. Założycielem i właścicielem firmy był Henry Emily, który po utracie swojej córki, prawdopodobnie opuścił Fazbear Entertainment i ktoś inny zajął jego miejsce na stanowisku właściciela. W owej pizzerii prawdopodobnie doszło do zabicia 6 dzieci, z powodu których pizzeria została zamknięta. Fazbear Entertainment chciało zainwestować w animatrony, które bawiły dzieci w już zamkniętej pizzerii, ale ostatecznie posłużyły one jako części zamienne do nowych modeli - Toy animatroników, które były wyposażone m.in. w system rozpoznawania twarzy i zaawansowane możliwości ruchowe. Po Ugryzieniu w '87 pizzeria została zamknięta, Toy'e zostały przeznaczone do rozbiórki a sama firma wróciła na rynek z mniejszym budżetem. Odnowili oni animatroniki z pierwszej lokacji i w 1993 otworzyli restaurację na nowo. Pizzeria została ostatecznie zamknięta po tym, jak William Afton zniszczył owe animatroniki i sam ostatecznie zatrzasnął się w stroju Springtrapa. W 2023 teren został wykupiony a na miejscu Freddy Fazbear's Pizza stanął Dom strachów Fazbear's Fright, który ostatecznie spłonął. Części, które ocalały z pożaru zostały sprzedane na publicznych aukcjach. Po spaleniu Fazbear's Fright, Henry postanowił utworzyć Freddy Fazbear's Pizza Place, fałszywą pizzerię na wzór Freddy Fazbear's Pizzy tworzonych przez Fazbear Entertainment, która również spłonęła.

Potem Fazbear Entertainment przestało budować pizzerie i stworzyło grę VR: Freddy Fazbear's Virtual Experience w której chcieli ukazać co "naprawdę" wydarzyło się w ich restauracjach. Niefortunnie jednak do gry trafił wirus, który potem (prawdopodobnie) uśmiercił jednego z betatesterów (gracza) a jedną z betatesterek zawładnął. Po tym jednak firma nie poddała się i zaczęła przesyłać animatroniki do domów ludzi aby ich bawiły, jednak zamiast to robić zaczęły ich atakować.

Znani pracownicy

  • Henry Emily - założyciel i pierwszy właściciel Fazbear Entertainment oraz twórca Classic animatroników. Prawdopodobnie opuścił firmę po utracie córki w pizzerii z 1985 roku.
  • William Afton - technik i twórca animatroników. Był oryginalnym współzałożycielem Fazbear Entertainment, a także biznesowym partnerem Henry'ego.
  • Mike Schmidt - nocny stróż który pracował w Freddy Fazbear's Pizzy (1993). Był tam jedynie przez tydzień, gdyż został zwolniony przez majstrowanie przy animatronikach i smród. Zapłacono mu $120,50 dolarów na Nocy 6.
  • Jeremy Fitzgerald - nocny stróż który pracował Freddy Fazbear's Pizzy (1987). Był jedynym stróżem który przeżył tydzień i nie został zwolniony. Zapłacono mu 100,50 dolarów i 20,50 za nadgodziny.
  • Fritz Smith - nocny stróż który pracował po Jeremym, w Freddy Fazbear's Pizzy (1987). Został zwolniony przez odór i majstrowanie przy animatronikach.
  • Phone Guy - twórca kaset zawierających poradniki dla niedoświadczonych stróżów nocnych. Był dawnym stróżem w Freddy Fazbear's Pizza (1987) i Freddy Fazbear's Pizza (1993), lecz zmarł zabity przez animatroniki.

Ciekawostki

  • Fazbear Entertainment mogło współpracować z Afton Robotics.

Galeria

Lokacje
Advertisement