Eee... sprawdzaj kamery i pamiętaj, by zamykać drzwi tylko wtedy, gdy będzie to absolutnie konieczne. Trzeba oszczędzać energię!
 Phone Guy w Nocy 1 

Wskaźnik Energii (z pol. Energy rate) - to jeden z głównych mechanik gry.

Rola w Grze

W pierwszej grze energia jest bardzo ważna. To ona pozwala nam korzystać z drzwi, świateł i monitora z kamerami. Energia jest jednak ograniczona, a zużywamy ją wykonując czynności wymienione powyżej. W lewym dolnym rogu ekranu znajduje się wskaźnik energii, który informuje nas ile energii zużywamy i ile nam jeszcze zostało. Zużycie energii pokazane jest w postaci pasków (pierwszy pasek - energia maleje bardzo powoli, drugi - energia maleje powoli, trzeci - energia maleje ze średnią prędkością, czwarty - energia maleje szybko, piąty - energia maleje bardzo szybko). Gdy zabraknie nam energii, zgasną światła w całym biurze. Nie będziemy mogli korzystać z drzwi, światła czy monitora. Po wyczerpaniu się energii Freddy podejdzie do lewych drzwi i zacznie grać swoją melodię. Gdy skończy, zabije nas.

Zużycie energii

Poziom zużycia energii Zużycie energii na godzinę
Energia spada 1.jpg ≈8%
Energia spada 2.jpg ≈18%
Energia spada 3.jpg ≈27%
Energia spada 4.jpg ≈36%
Energia spada 5.jpg ≈45%

Ciekawostki

  • Drzwi zużywają dużo więcej energi niż monitor i światła.
  • Freddy po skończeniu się energii ma inny Jumpscare, niż po normalnym wejściu do biura.
  • Spadek energii jest to jedna z dwóch sytuacji, kiedy Freddy może zacząć wydawać swój dżingiel. Drugą jest, gdy przebywa w Kuchni.

Galeria

Mechanika energii powraca w Five Nights at Freddy's: Sister Location. Występuje jednak tylko podczas fałszywego zakończenia (gdy Ennard wejdzie do prywatnego pokoju) oraz w dodatku Custom night.

Energia w tej grze działa tak samo jak w Five Nights at Freddy's. Kiedy się skończy to zabije nas Ennard (w fałszywym zakończeniu) lub Ballora (w Five Nights at Freddy's: Sister Location Custom Night).

Energia pojawia się również w Ultimate Custom Night. Tutaj również działa ona podobnie jak w pierwszej grze. Oprócz drzwi i monitora, energię zużywają także latarka, wiatrak, cicha wentylacja, podgrzewacz, AC i Global Music Box. Spadek energii może być spowolniony przez użycie Generatora Mocy.

Gdy energia się skończy, wszystko się wyłączy, przez co nie możemy się bronić przed animatronikami i prawdopodobnie zginiemy.

FNaF 1

Energia w tym trybie działa dokładnie tak samo jak w pierwszej grze.

Danger! Keep Out! (Curse of Dreadbear)

Tylko Shocker zużywa energię w tym trybie. Shockera można użyć tylko 5 razy, zanim skończy nam się energia. Aby zresetować poziom energii, musimy pociągnąć za specjalną dźwignię znajdującą się przed nami. Po pociągnięciu za dźwignię na kilka sekund zgaśnie światło i nie będziemy mogli używać Shockera. Jednak po chwili wszystko wróci do normy i znów będziemy mieli 100% energii.

Zużycie energii

Nazwa Zużycie energii
Shocker 20% jedno użycie

Bateria to jedna z mechanik w Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery. Dzięki niej możemy używać latarki i Shockera. Baterię zużywa korzystanie z latarki, używanie Shockera oraz atak Toy Freddy'ego. Można ją uzupełnić za pomocą ekstra baterii (które można kupić w sklepie) i kilku wzmocnień.

Zużycie energii

Nazwa Zużycie energii
Latarka 3% przy włączeniu oraz 1-2% co ok. 2 sekundy używania
Shocker 10% za jedno użycie
Shocker (podczas walki z plushtrapem) 1-3% co jedno użycie
Atak Toy Freddy'ego ≈2% na sekundę

Mechaniki