Advertisement

Theodore The Rabbit, Stanley The Unicorn, i Ella The Doll, to trzy zabawki animatroniczne stworzone przez Henry'ego dla Charlie kiedy była małym dzieckiem. W końcu kiedy dorastała, zostawiała je w swojej szafie.

Opis

Ella została wykonana tak, by wzrostem dorównywać małej Charlie. Po obróceniu koła w nogach łóżka dziewczynki Ella wychodzi ze swojej miniszafy wyciągając przed siebie filiżankę, zaprasza na herbatkę. Jako że całe lata spędziła zapomniana w szafie, zachowała się w szczególnie dobrym stanie, a jej wymyślna sukienka nadal wygląda niemal świeżo tak samo jak w dniu, gdy Charlie wyjeżdżała z Hurricane.
  — "The Freddy Files", strona 153 

Historia

Srebrne Oczy

Była jedną z pierwszych zabawek, które Henry wymyślił dla swojej córki Charlie. Po popełnieniu samobójstwa Charlie opuściła huragan ze swoją ciocią Jen i wszystkie jego zabawki, w tym Ella, zostały w domu jej ojca.

Po dziesięciu latach Charlie wraca do Hurricane, aby uczcić rocznicę śmierci Michaela Brooksa, a pierwszą rzeczą, którą robi, jest wizyta w starym domu jej ojca. Tam znajduje Elle wraz z innymi zabawkami, które pozostały w jej szafie przez te wszystkie lata. Później dziewczyna opuściła dom, ponieważ nie czuła się komfortowo. Ponownie pojawia się później, gdy Charlie i John wracają do domu, ale nigdy nie są stąd zabierani.

Zwyrodniali

Rok po wydarzeniach pierwszej książki Charlie zapisała się do Szkoły św. Jerzego, szczególnie w dziedzinie robotyki. Tuż przed rozpoczęciem zajęć Charlie poszła do domu ojca (który został uszkodzony przez ciężką burzę). W tym domu Ella wciąż była w swojej szafie i nie zużyła się trochę. Dziewczyna powiedziała, że ​​pomyślała o zabraniu lalki i Stanleya, ale w końcu zdecydowała się zabrać Theodore'a. Później pojawiła się ponownie, gdy Charlie wróciła po raz drugi, tym razem w towarzystwie Johna.

Czwarty Schowek

Wkrótce...

Postacie z trylogii "Five Nights at Freddy's"

Uwaga!
Ten artykuł zawiera spoilery do Fazbear Frights 3: 1:35 w nocy. Czytasz go na własną odpowiedzialność!

CZAS SIĘ OBUDZIĆ
  — Czerwony napis widniejący w prawym oku Elli na okładce książki Fazbear Frights 3: 1:35 w nocy

Ella jest tajemniczą lalką występującą w książce Fazbear Frights 3: 1:35 w nocy, w pierwszej historii o tym samym tytule. Jest to porcelanowa maskotka wyprodukowana parę lat temu przez Fazbear Entertainment, posiadająca niezwykłe funkcje, jak chociażby podawanie napojów, sprawdzenie współczynniku pH wody lub przeprowadzić prosty test polegający na ocenie osobowości. Pojawia się ona co ciekawe także w oryginalnej sadze książek Five Nights at Freddy's jako lalka którą posiada Charlie, lecz pomiędzy tymi dwoma postaciami jest znacząca różnica.

Słynie z bycia postacią reprezentującą trzecią książkę z serii Fazbear Frights, oraz byciem jedyną postacią polegającą na zasadzie ludzkiego snu. W książce lalka ta została zakupiona przez kobietę o imieniu Delila. Niestety kobiecie Ella się nie spodobała ze względu na to że jej funkcje nie działały tak jak powinny, przez co maskotka została wyrzucona do śmietnika znajdującego się tuż za oknem Delili. Niestety przez następne noce dziewczyna była terroryzowana przez zabawkę która powodowała u niej niewyspanie oraz brak sił do pracy.

Powraca także w epilogach do Fazbear Frights 5: Bunny Call, Fazbear Frights 6: Blackbird oraz Fazbear Frights 7: Cliffs.

Wygląd

Ella to zabawka przypominająca lalkę, wystylizowana na dziecko z niebieskim kapeluszem z szerokim rondlem. Pod nakryciem głowy chowała brązowe kręcone włosy, wielkie ciemne oczy które dało się otworzyć, a na jej twarzy widniały pucołowate, różowe policzki. Przerażające jest to, że wyglądało ono jak wymarzone dziecko Delili. Kapelusz był ozdobiony różnymi, różowymi wstążkami, zabawka miała 60 centymetrów wzrostu i była ubrana w długą, niebieską sukienkę w stylu lat 80, z bufiastymi rękawami, różową marszczoną falbanką oraz grubą wstążką w pasie.

Na jej nadgarstku wisiała intensywnie różowa zawieszka z książeczką instrukcji obsługi Elli. Było tam napisane "Mam na imię Ella". Kolejnym dziwnym faktem jest to że Ella brzmi podobnie jak imię wymarzonej córeczki Delili - Emma.

Historia

Ella była możliwa do kupienia na starej wyprzedaży garażowej gdzieś w centrum miasta w którym mieszkała Delila. Sama kobieta miała wielkie problemy ze snem, w związku z czym musiała podjąć poważne kroki, jak praca w restauracji tuż obok jej domu. Marzeniem kobiety była praca z domu, najlepiej z łóżka żeby mogła nareszcie wypocząć. Uważa ona życie za - cytuję - "do bani", oraz ma ona okazję mieszkać obok sąsiadki o imieniu Mary. Mary była staruszką która miała pozytywne nastawienie do życia, oraz śpiewała na cały głos o dziwnych rzeczach, chociażby o pingwinach lub budzikach. Przez te "wydzieranie się" noce Delili były wyjątkowo ciężkie, oraz potrzebowała ona jakiejś innowacji - jak budzik. Budzik bardzo by się jej przydał ze względu na jej spóźnienia do pracy.

Pewnego razu dziewczyna wybiera się na wystawę garażową, o której powiadomiła ją jej przyjaciółka - Harper. Znajduje tam Ellę, czyta o rzeczach które potrafi, i z wielką chęcią ją kupuję. Najbardziej zachęcającą rzeczą według kobiety jest to, że ma ona wbudowany budzik, dzięki któremu Delila nie będzie miała tyle problemów ze snem. Delila nastawia godzinę na 13:35 (aka 1:35) oraz kładzie się spać. Niestety - lalka ją zawodzi, a obiecana funkcja z budzikiem nie działa. Zdenerwowana kobieta wyrzuca Ellę za okno do pobliskiego śmietnika i wyrusza do pracy.

Następnej nocy dzieją się dziwne rzeczy - kobieta słyszy za oknem jakieś dźwięki, coś na kształt działającego budzika. Niestety lub stety - po odsunięciu firanek okazało się że tam nic nie ma. Przez następne kilka nocy Delila była budzona zawsze o godzinie 1:35 przez mroczną maskotkę. Pobudki nie ustają, a wkrótce przeistaczają się one w realny terror. Dziewczyna ma halucynacje, w których zdaje jej się że Ella stoi w kącie pokoju. Uważała ona że lalka bardzo szybko znika i trudno ją zauważyć. Prawdziwy terror rozpoczął się kiedy nastolatka obudziła się w środku nocy i zaczęła biegać po domu przerażona, zdawało się jej że dziwny odgłos budzika dudniący w jej uszach to tak naprawdę dźwięk wydawany przez osę, przez co kobieta zaczęła uciekać.

Wkrótce Delila postanawia z tym walczyć i postanawia przenieść się na nocną zmianę w restauracji. Spotyka tam jak zawsze tych samych klientów, i wszystko układa się dobrze. Kobieta uważała że Ella nie ma jak wstąpić do restauracji, zwłaszcza kiedy w niej panują takie tłumy, lecz omamy znów atakują. Wydaje jej się że w całej knajpie rozległ się alarm pożarowy, lecz okazało się być to tylko halucynacją. Dziewczyna znów zaczyna panikować, i wszystko doprowadza się do ostatecznego wydarzenia przez które zostaje zwolniona. Zauważyła jak po parkingu przebiega miniaturowa laleczka wyjątkowo przypominająca Ellę. Delila rusza za nią w pogoń i niszczy kilka solniczek. Kiedy nastolatka zaglądała pod auto, została złapana przez jej otyłego przyjaciela, a dziewczyna wypłakała się w jego ramionach. Kilka dni później szef ją zwalnia z pracy, lecz ona się nie poddaje.

Postanawia się udać na imprezę Harper. Przyjaciółka obiecuje jej że nawet nie zauważy kiedy nastanie 1:35, lecz niestety tak się nie stało. Kiedy ta godzina wybiła, omamy powróciły, tym razem w postaci szeptów oraz głosów dotyczących jej okropnej przeszłości. Dziewczyna już dosłownie torturowana przez lalkę, postanawia się przygotować. Kupuje miejsce w motelu, kradnie samochód Harper oraz przygotowuje się do walki z lalką. Postanawia że przez dzień coś zje i będzie spać, a w nocy będzie kierować autem i skupiać się na losowej jeździe po mieście. Niestety - tam także zastaje Ellę, rozpoczynając od tego że drzwi wejściowe do jej auta zostają uchylone i coś tam wchodzi, po słyszalne na dachu ciche tuptanie.

Delila zaczyna płakać, i postanawia to zakończyć. Zjeżdża w dół mostu i jedzie wybrzeżem. Wysiada i postanawia wejść na prywatny teren, chowa się w małej rurze w opuszczonym budynku, lecz uważa, że to za mało, by się schować przed lalką. W związku z czym, wchodzi do innego budynku gdzie znajduje otwarty szyb wentylacyjny. Postanawia do niego wejść, i się w nim schować. Czołga się dalej przez szyb, aż w końcu dociera do "zakrętu" prowadzącego w dół. Kobieta postanawia się tam wczołgać, aż w końcu tam utyka. Tam jej nikt nigdy nie znajdzie. Tym bardziej Ella.

Funkcje

Ella w książce ma wymienionych kilka interesujących funkcji. Są to między innymi:

  • Mierzenie czasu.
  • Budzik.
  • Przypominanie o spotkaniach.
  • Tworzenie list i odhaczanie rzeczy z nich.
  • Robienie zdjęć.
  • Czytanie.
  • Śpiewanie.
  • Podawanie napojów
  • Sprawdzenie współczynniku pH wody.
  • Przeprowadzenie oceny osobowości.

Niestety, w lalce działał tylko budzik, który zawiódł Delilę.

Ciekawostki

  • Ella to pierwsza postać z serii Fazbear Frights, która jest inspirowana na oryginalnej serii książek z Five Nights at Freddy's.
  • W epilogu powieści Fazbear Frights 5: Bunny Call możemy się dowiedzieć, że gniew Andrewa (duszy mieszkającej w Aporcie) przyczynił się do nadaniu niektórym obiektom i przedmiotom niezwykłych mocy.
    • To by tłumaczyło dziwne zachowanie Elli, lecz jest to tylko teoria.
Postacie z książek

Advertisement