Nareszcie ktoś aka Jomix ogarnia strony o mechanikach, więc nie edytuj tego, dopóki ten komunikat nie zniknie.

Drzwi to mechanizm gry w Five Nights at Freddy's (oraz FNAF SL Private Room, a także Ultimate Custom Night). Jest dwoje drzwi: prawe i lewe. Są używane przez gracza aby trzymać animatroniki poza biurem.

Nie ma możliwości wypędzenia animatroników jeśli są już w pokoju. Gracz nie może zamykać drzwi gdy obserwuje kamery (zostało to zmienione w Ultimate Custom Night, gdzie można zamykać drzwi, gdy jest się na kamerach).

Powracają także w poziomach z FNaF 1 w Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted.

Drzwi to mechanizm gry w Five Nights at Freddy's (oraz FNaF 4, FNAF SL Private Room, a także Ultimate Custom Night). Jest dwoje drzwi: prawe i lewe. Są używane przez gracza aby trzymać animatroniki poza biurem. Nie ma możliwości wypędzenia animatroników jeśli są już w pokoju. Gracz nie może zamykać drzwi gdy obserwuje kamery (zostało to zmienione w Ultimate Custom Night, gdzie można zamykać drzwi, gdy jest się na kamerach). Powracają także w poziomach z FNaF 1 w Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted.

Zalety oraz wady

Zalety

  • Jest jedyną obroną przed animatronikiem w czasie rozgrywki.
  • Jeżeli jesteśmy wyjątkowo obeznani w grze, oraz pojmujemy występujące w niej błędy, możemy wykorzystać takowe drzwi jako pole do generowania usterek, oraz wykorystywania ich na naszą korzyść.
  • Jeżeli Chica stanie w drzwiach - blokując przy okazji możliwość zamknięcia ich - istnieje jeszcze tycia szansa na przetrwanie nocy, jeżeli nastała godzina 5 rano.
    • Lecz kiedy robi to Bonnie - istnieje prawdopodobieństwo ataku Foxy'ego, oraz większa szansa na momentalny Jumpscare.

Wady

  • Drzwi odejmują wiele energii z naszego paska (więcej o pasku energii znajdziesz tutaj!).
  • Podczas wydarzenia, w którym Foxy biegnie przez Zachodni Korytarz aby nas zaatakować, możemy zamknąć takowe drzwi, lecz lis będzie w nie uderzać powodując hałas oraz spadek mocy.

Ciekawostki

  • Jak na ironię, pizzeria nie ma pieniędzy na zatrudnienie mechanika, lecz stać ją na wielkie, solidne, metalowe drzwi.
  • Gracz może otworzyć drzwi kiedy Foxy jeszcze w nie uderza, co skutkować może całkowitym zniknięciem robota.
  • W Five Nights at Freddy's 2 drzwi zostały zastąpione wentylacjami.
  • Istnieje pewien błąd powiązany z drzwiami w FNaF 1. Jeśli gracz jest atakowany przez Bonniego lub Chicę z zamkniętymi jednymi drzwiami, owe drzwi w przeciwieństwie do całego ekranu nie będą się trząść.

Drzwi powracają także w Five Nights at Freddy's 4. Ogromne, metalowe, mechaniczne drzwi, zostają tutaj zastąpione typowymi drewnianymi wrotami, które możemy widywać w naszych domach. Mimo iż ich wygląd mówi coś innego niż ich zastosowanie, potrafią być wyjątkowo skuteczne na wroga.

Zalety oraz wady

Zalety

  • Mogą być zamknięte tak długo, jak tylko sobie zażyczymy.
  • Nie mogą zostać unicestwione.
  • Bronią nas przed wrogimi animatronikami.

Wady

  • Działają jedynie kiedy do nich podejdziemy.
  • Nie obronią nas przed Nightmare Freddym.

Ciekawostki

  • Nightmare Freddy jest pierwszą postacią, która nie może zostać pokonana przy pomocy takowych drzwi.
    • Plushtrap oraz Nightmare Balloon Boy się do tego nie zaliczają, ze względu na to, że jeden jest niekanoniczny, oraz występują w specjalnych minigrach.
  • Z jakiegoś powodu protagonista gry nie może zamknąć drzwi na "amen".

W Five Nights at Freddy's: Sister Location drzwi występują podczas zwyczajnej rozrywki, oraz Custom Night. Są tam one podstawową mechaniką, które bronią nas od ataku Ennarda, oraz innych animatroników. Działają one na podstawie drzwi z FNaFa 1, oraz UCN-a. Znajdują się one po lewej i prawej stronie naszego biura.

Zalety oraz wady

Zalety

  • Są jedyną możliwością obrony przed atakiem antagonistycznego animatronika.

Wady

  • Zużywają wiele energii.

Ciekawostki

  • Jedyną ich różnicą od drzwi w Five Nights at Freddy's, jest to, że nie posiadają wbudowanego systemu oświetlenia.
  • Występują one w klasycznym gameplay'u - jako sposób obrony w jednym z zakończeń, oraz w darmowej aktualizacji, pod tą samą postacią, lecz występującą w Custom Night.

W budowie...

W budowie...

Mechaniki
FNaF 1 Menu GłówneMonitoringŚwiatłaDrzwiEnergiaZegarNoceJumpscareEaster EggiAppData
FNaF 2 Maska Freddy'egoMinigryPrzed nocne scenkiLatarkaEnergiaPozytywkaKodyZakończeniaJumpscareEaster EggiAppData
FNaF 3 Zakładka EXTRAPanel KontrolnyPlay AudioBlokada WentylacjiZakończeniaJumpscareEaster EggiAppData
FNaF 4 Wydarzenie "Fun with Plushtrap"Wydarzenie "Fun with Balloon Boy"Halloweenowa EdycjaZakończeniaJumpscareEaster EggiAppData
FNaF: Sister Location Metalowa ZasłonaKontrolowane Porażenie PrądemPanel Kontrolowanego Porażenia PrądemHandUnitStrój SprężynowyFemale Computer VoiceLatarka BłyskowaKameryZakończeniaJumpscareEaster EggiAppDataJumpscare
FFPS KatalogNoceFaz-TokenSponsorzySalvage RoomBiuroBlueprint ModeWykrywacz ruchuWabik dźwiękowyCicha wentylacjaStatystykiZakończeniaOsiągnięciaFaz-RatingZgłoszeniaSalvageTemperaturaJumpscare
FNaF: Help Wanted Blacklight ModeGaleriaJumpscareKącik NagródPoradniki
FNaF AR JumpscareHaywireShockerSamouczekWorkshopSkinyMaskaSklepPoziomyMapaPhoto booth (Photobooth Challenge) CPUProfil graczaLureWzmocnieniaMOD