Dark Rooms to czwarty tryb w Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted. Znajdują się tu łącznie 4 poziomy i kolejne 4 w trybie Blacklight.

Gameplay

Chociaż każdy poziom ma unikalną mechanikę, każdy dzieje się w ciemnym pokoju. Gracz otrzyma latarkę aby oświetlić niewielki obszar pokoju. Każdy poziom ma inny cel i własną unikalną mechanikę.

Poziomy

Plushtrap

Ten poziom jest tym samym co Wydarzenie "Fun with Plushtrap" w Five Nights at Freddy's 4. Gracz ma 90 sekund na ukończenie tego poziomu. Celem gry jest zatrzymanie Plushtrapa na „X” na podłodze tuż przed graczem. Gracz musi uważnie słuchać dźwięku kroków Plushtrapa, a następnie włączać latarkę, aby go zatrzymywać. Jeśli gracz nie zatrzyma go, gdy osiągnie „X”, lub jeśli graczowi skończy się czas, Plushtrap zabije gracza.

Nightmare Balloon Boy

Rozgrywka na poziomie Nightmare BB jest taka sama jak na poziomie z Plushtrapem. Jednak Nightmare BB jest szybszy, a dźwięki kroków i śmiechu słychać tylko od czasu do czasu.

Plushbaby

Na poziomie Plushbaby gracz wydaje się siedzieć za ladą licznika nagród. Aby rozpocząć poziom, gracz musi zaświecić latarką na trzy Plushbaby przed nim, które następnie uciekną do otworu wentylacyjnego. Gracz musi następnie odnajdywać wszystkie Plushbaby w ciemności i świecić na nie latarką, aby zniknęły. Każda Plushbaby zawsze coś mówi, gdy się zbliża. Jeśli graczowi nie uda się odstraszyć Plushbaby od siebie dostanie jumpscare.

Latarka, której używa gracz ma ograniczoną moc, ale ładuje się, gdy jest wyłączona. Jeśli latarka jest wyładowana, musi zostać całkowicie naładowana, zanim będzie można jej ponownie użyć. Gracz musi przetrwać do 6 rano. Godzina tutaj to 30 sekund, w sumie cała noc trwa 3 minuty.

Funtime Foxy

Na tym poziomie gracz musi przejsć przez całe Funtime Auditorium. Znak EXIT świeci w ciemności, aby pokazać graczowi, dokąd iść. Jednak gdy gracz się zacznie poruszać, Funtime Foxy wejdzie do pokoju. Gracz nie może wpaść na Funtime Foxy'ego ponieważ ten go zabije. Gracz otrzymuje latarkę błyskową, aby uniknąć wpadnięcia na niego.

Poziomy w trybie Blacklight

Plushtrap

Poziom Plushtrapa jest w dużej mierze taki sam, z wyjątkiem tego, że gracz jest bardzo mały.

Nightmare BB

Gracz tak samo jak w poziomie wcześniej jest mały, ale teraz przed nim znajdują się jeszcze balony, które utrudniają dostrzeżenie Nightmare BB.

Plushbaby

Wszystkie pluszaki w pokoju zostały zastąpione Plushbaby, co utrudnia odróżnienie zwykłych pluszaków od ruchomych. W porównaniu do zwykłego trybu, światło latarki jest nieco większe. Plushbaby zostały zastąpione Scrapbaby.

Funtime Foxy

Pokój jest wypełniony licznymi klonami Funtime Freddy'ego, Funtime Foxy'ego i Circus Baby, które są w stanie zabić gracza jeśli w nie wejdzie. Rolę Funtime Foxy'ego jako głównego wroga przejmuje Lolbit, który jest nieco bardziej agresywny.

Monety

  • Moneta na poziomie Nightmare BB spadnie z wentylatora gdy gracz na niego spojrzy.

Kasety

  • Kaseta pojawia się obok Funtime Freddy po prawej stronie gracza na poziomie Plushbaby.
  • Taśma wydaje się być przymocowana do ściany na poziomie Funtime Foxy w pobliżu drzwi.

Galeria

Helpy DarkRooms.gif
Dark Rooms