Advertisement

Ona potrafi tańczyć; potrafi śpiewać, jest wyposażona w butlę z helem do pompowania balonów bezpośrednio z jej palców. Potrafi przyjmować prośby o piosenki, może nawet rozdawać lody.
  — William Afton mówiący o Baby, Five Nights at Freddy's: Sister Location 

Circus Baby - główny animatronik z Five Nights at Freddy's: Sister Location. Jest ona animatronikiem zbudowanym przez Williama Aftona który służył do zabijania dzieci. Znajdowała się w Circus Baby's Pizza World, lecz po niefortunnym zabiciu córki swojego twórcy została przeniesiona do podziemnej fabryki Circus Baby's Entertainment and Rental wraz ze swoją bandą Funtime'ów.

Wygląd

Baby z wyglądu przypomina klauna. Posiada rude włosy związane w dwa kucyki granatowymi gumkami, które pasują do jej zielonych oczu. Jej nos jest czerwony, tak samo jak jej rumieńce i szminka, nad oczami znajdują się granatowe brwi, a jej twarz podzielona jest na dziesięć części. Ubrana jest w krótką czerwoną bluzkę z falowanymi rękawami i czerwoną spódnicę. Na jej brzuchu znajduje się srebrny wiatraczek otoczony pomarańczowym trójkątem, który różni się od elementów dekoracyjnych reszty Funtime'ów. Na stopach ma czerwone buty z dzwoneczkami na czubkach, charakterystyczne dla klaunów.

Zachowanie

Baby mówi miękkim, lamentującym głosem, który prawie nigdy nie podnosi się ponad rodzaj wyciszonego tonu. Zwykle rozprasza ją myśl o dzieciach, nieznacznie zmieniając tony podczas używania tego słowa. Wygląda na to, że wydaje się być opętana przez duszę dziewczynki o imieniu Elizabeth jak widać w Completion Endingu w Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator. Wydaje się, że w dialogu pojawiającym się po końcu nocy w Five Nights at Freddy's Sister Location jest zasugerowane że dusza w niej to córka Aftona. Więcej wkrótce...

Występowanie

Five Nights at Freddy's: Sister Location

Circus Baby znajduje się w Galerii Cyrkowej, która jest położone przy Circus Control. Zamieszkuje ona ją wraz z parą Bidybab'ów.

Podczas Nocy 1, HandUnit mówi graczowi żeby sprawdził Circus Baby, chociaż niektóre światła w Galerii Cyrkowej nie działają. Po zszokowaniu jej trzy razy i sprawdzeniu jej po finalnym razie, HandUnit gratuluje Baby, chociaż gracz jej nie widzi.

Baby wreszcie ukazuje nam się w Nocy 2, gdzie informuje gracza żeby ten schował się pod biurkiem i uniknął ataku Bidybab'ów stwierdzając, że powinni ''unikać kontaktu wzrokowego''. Potem każe graczowi zignorować instrukcje HandUnita i pójść powoli przez Galerię Ballory, by trafić do Breaker Room aby zrestartować moc w budynku.

W Nocy 3, przed wejściem gracza do Funtime Auditorium po raz pierwszy, ma on opcję wejścia do Galerii Cyrkowej znowu, chociaż HandUnit tego nie żąda. Robiąc to i wchodząc z powrotem pod biurko, Baby zacznie opowiadać historię, o tym jak dawniej występowała w swojej pizzerii. Historia sugeruje, że Baby zabiła małą dziewczynkę kiedy ona była sama w pokoju gdzie Circus Baby występowała, robiąc to przypadkowo.

Pojawia się również w Nocy 4. Po tym jak gracz zostaje zaatakowany przez Funtime Foxy'ego pod koniec Nocy 3, chowa go w pustym kostiumie sprężynowym w Scooping Roomie. Kiedy gracz się przebudza, mówi mu o jego obecnej sytuacji, i również mówi jak nauczyła się ''udawać'' przez wiele lat. Po zescoopowaniu Ballory, otworzy ona płyty na twarzy kostiumu przed odejściem, zmuszając gracza do czekania, następnego dnia podczas gdy musi bronić się przed Minireenami, pomocnicami Ballory, które zostało uwolnione po jej zescoopowaniu. Więcej wkrótce...

Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator

W pewnym czasie między wydarzeniami z piątej i szóstej gry, Circus Baby została oddzielona od Ennarda. Po oddzieleniu, Baby prawdopodobnie znalazła drogę do odbudowania siebie i ewentualnie trafiła do alejki za Freddy Fazbear Pizza Place próbując tam się dostać, zostając Scrap Baby.

Podczas cutscenki z Completion Endingu, widzimy palącą się Scrap Baby. Po tym wydarzeniu możliwe, że dusza Elizabeth która znajdowała się w animatroniku uwolniła się i trafiła w spokoju do nieba.

Ultimate Custom Night

Circus Baby wraz z jej reinkarnacją pojawia się w Ultimate Custom Night.

Baby przychodzi z prawego korytarza, ale będziemy atakowała raz na noc i zmieniała się wraz z Nightmare Bonnie'm i Nightmare Mangle. Jedynym wyjściem by uniemożliwić jej atak to kupienie jej pluszaka z Kącika Nagród, lub patrzeć się na nią na kamerze całą noc by powstrzymać ją od ruszenia się. Gdy jej inteligencja będzie na poziomie 1-9 pluszak będzie kosztował dziesięć Faz-Coinsów, na poziome 10-19 piętnaście Faz-Coinsów, a na poziomie 20, będzie kosztował dwadzieścia Faz-Coinsów. Żeby umożliwić ruch Baby, gracz nie musi mieć cały czas otwartego monitora przez całą noc.

Challenge w których występuje Circus Baby:

  • Ladies Night 1
  • Ladies Night 2
  • Ladies Night 3
  • Old Friends
  • Chaos 2

Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted

Circus Baby powraca w Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted. Pojawia się w poziomie Night Terrors, gdzie gracz musi ukrywać się szafę przed nią. Kiedy Baby zauważy gracza, jej oczy zaświecą na czerwono, i wtedy

Jumpscare Circus Baby, FNaF VR

gracz będzie musiał przymknąć drzwi szafki by uniemożliwić jej wejście, przy tym zwracając uwagę na PlushBaby w środku szafki, gdyż po trzymaniu długo drzwi szafki te zaatakują gracza. Zaniedbanie zamknięcia szafy lub zamknięcie szafy w niewłaściwym czasie spowoduje jumpscare Baby. Więcej wkrótce...

Drugi jumpscare Circus Baby. FNAF VR

Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery

Baby pojawia się w FNaF AR. Podczas atakowania, Baby będzie toczyć monolog do gracza. Podobnie jak u Springtrapa, gracz ma tylko parę sekund do spojrzenia w odwrotną stronę kiedy będzie się glitchowała. Latarka jest bezużyteczna w poszukiwaniu jej. Żeby ją pokonać, gracz musi przysłuchiwać się jej i przypatrywać się jej ruchom, i, po tym jak przystanie, użyć na niej shockera. Jest możliwe dostanie plush suita Baby który gracz może założyć go na swój endoszkielet.

Jumpscare Circus Baby, FNaF AR

FNaF: The Fourth Closet

Wkrótce...

FNaF: Fazbear Frights #1 Into The Pit

To Be Beautiful

Patrz > Baby (Fazbear Frights)

Cytaty

Noc 2

Informacje tutaj zawarte zawierają spojlery aby je zobaczyć kliknij "pokaż".

Nie poznaje cię. Jesteś nowy. Pamiętam ten... scenariusz jakkolwiek. Dziwne jest to, przyjść tutaj

Jestem ciekawa jakie sprawy przywlekły tu osobę żeby ten spędził swoje noce w takim miejscu jak to... ochoczo. Może ciekawość, może ignorancja... Jest tu miejsce pod biurkiem. Ktoś przed tobą stworzył je żeby się schować... i podziałało to dla niego. Polecam jednak się spieszyć. Będziesz tu bezpieczny, tylko nie rób z nikim kontaktu wzrokowego... Wkrótce to się skończy. Stracą zainteresowanie.

(Nieoficjalne tłumaczenie)

Kiedy twój przewodnik wróci, powie ci że mu się nie udało, i będziesz musiał zrestartować system ręcznie.

Powie ci żebyś przeczołgał się przez Galerię Ballory jak szybko jak możesz żeby dostać się do Breaker Room'u. Jeżeli podążysz za jego instrukcjami, umrzesz (zmieniające się dźwięki).

Ballora nie wróci na swoją scenę. Złapie cię. Moc będzie się przywracać powoli. Kiedy będziesz czołgał się przez Galerię Ballory, rób to powoli. Nie będzie cię widzieć ale słyszeć twoje ruchy. Jeżeli usłyszysz że jej muzyka staje się głośniejsza; jest w pobliżu, i przysłuchuje się. Poczekaj, i nie ruszaj się.

- Baby instruuje gracza jak pominąć Ballorę

Noc 3

Wiesz że byłam kiedyś na scenie? Nie byłam raczej długo... tylko jeden dzień. Ale co za piękny dzień, aczkolwiek. Byłam w małym pokoju z balonami i paroma stołami. Nikt jednak nie siedział przy stołach jednakże, a dzieci wybiegały i wychodziły.

Niektóre bały się mnie, inne radowały się moimi piosenkami. Muzyka zawsze grała z jakiegoś miejsca... w dole korytarza. Zawsze liczyłam dzieci, nie jestem pewna czemu. Zawsze byłam świadoma, ile ich przy mnie było.

Dwa, potem trzy, potem dwa, potem trzy, potem cztery, potem dwa, potem żadne. Zwykle bawiły się w grupach dwu-trzecioosobowych. Byłam w brokacie. Pachniałam urodzinowym ciastem. Było ich dwa, potem trzy, potem pięć, potem cztery.

Mogę zrobić coś specjalnego, wiedziałeś o tym? Mogę zrobić loda w rożku - jednak zrobiłam go tylko raz.

Było ich cztery, potem trzy, potem dwa, a potem jedno. Coś się stało kiedy było tylko jedno. Mała dziewczynka, stojąca samotnie. Nie byłam już dłużej... sobą. Przestałam śpiewać.

Mój brzuch się otworzył, i był tam lód. Nie mogłam się ruszyć, przynajmniej dopóki się nie zbliżyła. Krzyczała przez chwilę... ale tylko przez chwilę.

Nagle, wszystkie dzieci przybiegły z powrotem, ale nie usłyszały jej przez odgłosy swojego zachwycenia. Słyszę ją czasami. Dlaczego to się stało?

- Baby gada o swoim dniu w Circus Baby's Pizza World

Noc 4

Shhh, bądź dalej cicho. Spałeś już dość długo. Myślę że zauważyli ze nie wyszedłeś z budynku wczorajszej nocy.

Kamery cię szukają, ale nie mogą cię znaleźć. Schowałam cię dobrze. Porwałam cię.

Wkrótce...

Ultimate Custom Night

Zgaduję że o mnie zapomniałeś...
  — Dialog Baby po jumpscare, ten cytat ma dwa tony. 

Chcesz zobaczyć Scooping Room?
  — Inny dialog. 

Wygląda na to że coś złego się stało...
  — Inny dialog. 

Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted

Powinieneś wiedzieć że cię znajdę.
  — Dialog Baby 

Dwa... Jeden...
  — Inny dialog Baby 

Gdzie jesteś?
  — Baby mówi do gracza 

Niedługo... będziesz czuł się zniszczony tak jak ja
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Shhh... potrzebujemy cię, a to jest miejsce w którym my możemy się ukryć...
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Pięć... cztery... trzy... dwa... jeden... nicość
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Coś złego zawsze się wydarzy... zawsze
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Wygląda na to że coś naprawdę złego musiało się tu wydarzyć...
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Jeśli będzie bardzo, bardzo cicho... może, cię nie znajdę...
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Daj mi znaleźć miejsce na ciebie... wewnątrz
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Jestem taka dumna, że cię znalazłam...
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Shhhh... wstrzymaj oddech... niczego nie poczujesz...
  — Baby do gracza w FNaF AR 

My zawsze odnajdziemy drogę... wewnątrz
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Nie wiedziałeś że cię znajdę?
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Wiedziałam, co się wydarzy kiedy spróbuję cię obedrzeć ze... skóry
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Wstrzymaj oddech... niczego nie poczujesz
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Teraz możemy być razem!
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Jeśli utrzymasz swe oczy zamknięte, nic złego się nie wydarzy... obiecuję
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Czy mogę zrobić dla ciebie loda?
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Jest tu coś złowieszczego... w moim wnętrzu...
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Słyszę twój oddech... lecz nie na długo
  — Baby do gracza w FNaF AR 

Ciekawostki

  • Jest tylko na pozór dobra postacią, gdyż manipuluje graczem by razem z resztą animatroników pod postacią Ennarda uciec z podziemi.
  • W jej ciele znajduje się wielki hak którym wciąga do siebie ofiarę by potem ją zmiażdżyć i zmielić.
  • Baby technicznie jest jedyną z głównej piątki animatronów która nie ma jumpscare'a (nie licząc minigierki). Ale później go dostaje w UCN i Help Wanted.
  • W 4 nocy mówi do nas Ennard. Wiemy to ponieważ w kostiumie Baby nie ma już endoszkieletu, ponieważ już połączyła się z Ennardem.
  • Możliwe, że jej Jumpscare z Traileru to scena kiedy Baby została nawiedzona przez córkę Aftona lub zescoopowana.
  • Baby ma swoje minionki - Bidybaby.
  • W przeciwieństwie do głównych postaci trzymających mikrofon w prawej ręce, ona trzyma go w lewej.
  • Ona i Ballora to jedyne żeńskie postacie w historii FNaF, które mają przedmioty na ciele, przypominające suknię lub strój taneczny.
  • Mimo iż ona występuje z Bidybabami na scenie to prawdopodobnie nie ma nad nimi kontroli.
  • Jej głośnik ma inną budowę, niż ten u innych Funtime'ów, które go mają.
  • Najprawdopodobniej występowała na scenie sama jeszcze zanim zrobiono inne Funtime'y.
  • W ostatniej cutscence z Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator dowiadujemy się, że w Baby znajdowała się dziewczynka o imieniu Elizabeth, córka Williama Aftona.
  • Kanonicznie jej twórcą jest William, lecz w książce jej twórcą jest Henry.
  • Powraca jako Scrap Baby w FFPS'ie, po rozłączeniu od Ennarda przez Funtime'y. Nie wiadomo jednak, dlaczego.
  • Inspiracją dla Baby mogła być Jenny Wakeman z kreskówki "Z życia nastoletniego robota" ze względu na podobny wygląd.

Galeria

Animdude.png Galeria dla artykuł:
Circus Baby - Galeria
Animatroniki

Advertisement