Advertisement

Bonnie w pełni Bonnie the Bunny[1] - jest antagonistą w grze Five Nights at Freddy's 1, oraz postacią, która wróciła jako pełnoprawny przeciwnik w Five Nights at Freddy's: Help Wanted i Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery.

Wygląd

FNaF 1

Bonnie jest niebieskawym animatronikiem z jaśniejszymi akcentami na jego brzuchu, uszami, pyskiem i palcami na jego stopach.

Ma on różowe tęczówki, oraz czarne źrenice, lecz brakuje mu brwi, co jest przeciwieństwem w przypadku postaci w pierwszej grze, w której zadebiutował. Ma on segmentowe uszy przymocowane metalowym prętem do jego wewnętrznego szkieletu, zaokrąglone zęby otaczające dolną szczękę, a pod jego brodą można zauważyć czerwoną muszkę w motylim kształcie.

Trzyma on gitarę elektryczną, z czerwonym korpusem, białymi kostkami strojącymi i szarym językiem. Wokół języka można zauważyć świecące się diody.

FNaF VR

Jedyną zauważalną różnicą między modelem VR a oryginalnym modelem Scotta są tekstury, drobne różnice w kolorach oraz fakt, że oczy Modelu VR są półkulami, podczas gdy oczy Scotta były klinami.

Ma on również inną gitarę, ponieważ jego oryginalna gitara w kształcie litery V była chroniona prawami autorskimi. Ten model Bonnie wydaje się również mieć technologię podobną do animatroników Funtime z częściami, które otwierają się i zamykają automatycznie po naciśnięciu dwóch przycisków.

Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery

Model w tej grze ma błyszczącą plastikową teksturę zamiast futrzanej. Nowa tekstura nadaje mu bardziej purpurowy kolor niż jego oryginalny model. Ma również zadrapania i plamy na powierzchni, przez co wygląda na dużo starszego i zniszczonego.

Freddy in Space 2

Bonnie to królik w kolorze indygo z różowymi oczami. Nosi czarno-szary kostium, a także ma czerwony daszek na lewym oku. Niesie żółto-czerwony pistolet.

Historia

Wraz z Freddym, Chicą i Foxym, Bonnie został zbudowany dla nowej Freddy Fazbear's Pizza którą znamy z FNaF 1, która powstała po zamknięciu starszej pizzerii o tej samej nazwie z FNaF 2. W zespole grał rolę gitarzysty.

Jak widać w Minigrach z FNaF 2, po zabiciu pięciorga dzieci przez Williama Aftona, ich dusze zostają umieszczone w animatronikach przez Marionetkę, a jedna z dusz trafiła do Bonniego. Po jakimś czasie po zgłoszeniu zaginięcia zabitych dzieci pizzeria została zamknięta.

Jak pokazano w Minigrach z Five Nights at Freddy's 3, Afton dowiedział się o uwięzionych duszach wewnątrz animatroników i postanowił wrócić na miejsce oraz zniszczyć je po kolei. Bonnie wraz z innymi animatronikami został zdemontowany, co powoduje, że dusze się uwalniają. Kiedy William wbiegł do Save Roomu w restauracji i założył kostium Spring Bonniego, aby się przed nimi ukryć. Jednak niestety kostium doświadczył awarii, i zgniótł Aftona (więcej informacji na temat procesu miażdżenia w kostiumie, można znaleźć w artykule "Spring Bonnie").

W Five Nights at Freddy's AR: Special Delivery Bonnie zostaje odbudowany, i trafia do usługi "Special Delivery", wraz ze swoma dwoma skinami Wielkanocnymi, "Chocolate Bonnie" oraz "Easter Bonnie".

Pojawia się również w The Freddy Fazbear Virtual Experience.

Gameplay

FNaF 1

Jak inne animatroniki, za wyjątkiem Foxy'ego, zaczyna na Scenie, lecz podobnie jak on będzie się poruszał lewą stroną Freddy Fazbear's Pizzy. Istnieją jednak cechy, które wyróżniają Bonniego spośród innych przeciwników, czyli fakty o jego największej aktywności i tym, że nie posiada jednolitej trasy. Może teleportować się do Jadalni, Magazynu, Schowka, Zachodniego Korytarza i jego Rogu. Kolejność jest losowa i sam animatronik o tym decyduje. Przed wejściem do biura zawsze stoi po zewnętrznej stronie lewych drzwi. Jeśli są one zamknięte, to Bonnie nie może dostać się do pokoju i po chwili czekania decyduje się na odwrót. W przeciwieństwie do Chici nie można go zobaczyć przez sąsiednie okno, a jedynie jego cień, który zniknie wraz z Bonniem. Gdy ten w końcu nie poddaje się i z czasem ponownie spróbuje pokonać jedyną obronę gracza. Nieco pomocniczą wiadomością jest fakt, że gdy go nie ma w żadnej z lokacji, w których się pojawia, to bardzo możliwe, że jest przy drzwiach, a dodatkowo wydaje specyficzny dźwięk chodzenia przypominające tupanie informujący o zmianie lokacji. Począwszy od nocy 4, kiedy jest w Rogu Zachodniego Korytarza, jego głowa zaczyna wykonywać nagłe, szybkie, chaotyczne ruchy.

Gdy w końcu dostanie się do gracza, czego skutkiem jest brak możliwości używania świateł i zamykania wejścia do biura po lewej stronie, gracz może cudem przetrwać, ale sytuacja jest nieciekawa, ponieważ, gdy włączy się monitor to animatronik go zdejmie, o ile szybciej nie zrobi tego protagonista. W tej sytuacji będzie można usłyszeć typowe jęczenie. Jeśli grający uzna, że nie będzie sprawdzać kamer to będzie narażony na atak Foxy'ego lub Freddy'ego, lecz mimo wszystko, ta opcja daje większe szanse na przeżycie niż poprzednia.

Ultimate Custom Night

Siedzi razem z Foxym w Pirate Cove. Będą zmieniać się nawzajem. Patrz na Foxy'ego, nie patrz na Bonniego. Jeśli popatrzysz, a Bonnie tam będzie, zacznie patrzyć na kamerę, żeby zepsuć za chwilę wszystkie kamery i systemy na jakiś czas. Żeby nie mieć zepsutych kamer, a i Foxy i Bonnie są w tym trybie, obserwuj figurkę - będzie się zmieniać na Foxy'ego i Bonniego zależy kto się wychyla a kto chowa. Nie zwracaj na figurkę uwagi a często będziesz miał zepsute kamery.

Five Nights at Freddy's: Help Wanted

Bonnie pojawia się w trzech poziomach w grze:

FNaF 1

W pewnym momencie rozgrywki FNaF 1 Bonnie trafi do biura gracza wraz z Freddym, Chicą i Foxy, podobnie jak w oryginalnej grze, w której zadebiutował. Podchodzi do lewych drzwi, kiedy przybywa, gracz musi zamknąć lewe drzwi, aby uniemożliwić mu wejście.

Parts & Service

Bonnie także znajduje się w Parts & Service. W tej sekcji jeśli gracz będzie postępował zgodnie z instrukcjami głosowymi komputera, musi wymienić Bonniemu oczy, i nastroić gitarę. Jeśli instrukcja nie jest przestrzegana prawidłowo, na przykład wrzucając oko do niewłaściwego pojemnika, Bonnie zjumpscaruje gracza powodując, że ten przegra grę.

Pizza Party

Bonnie pojawia się na krótko w Hard Mode w Night Terrors, w Pizza Party. Pojawia się po wejściu gracza do Zachodniego Korytarza obok Biura. Lewe Drzwi zostaną zamknięte chwilę po tym, jak gracz pozostanie w pokoju na dłużej, a Bonnie zacznie się do niego zbliżać. Jeśli gracz nie wyjdzie natychmiast z pokoju, Bonnie zjumpscaruje gracza.

Bonnie zacznie wydawać jęki, a następnie zaatakuje gracza. Podobnie jak większość innych animatroników, gracz może atakować Bonniego tylko wtedy, gdy się zmaterializuje podczas szarży na gracza. Istnieje również niewielka szansa na zdobycie pluszowego kostiumu Bonniego, który można umieścić na endoszkielecie i użyć jako kosmetyku podczas zbierania śrubek lub atakowania innych graczy. Gracz może również uzyskać CPU Bonniego, co pozwala mu zmienić wzór ataku animatronika, jeśli jest w nią wyposażony. Co ciekawe, Bonnie wydaje głośny dźwięk napięcia podczas wędrowania po okolicy, zdradzając go, ponieważ jest on jedynym animatronikiem, która wydaje ten dźwięk. Bonnie wydaje się również trudniejszy niż Freddy, Foxy i Chica, gdyż częściej jest w trybie Haywire. Brzęk Bonnie podczas ruchu jest głośniejszy niż u większości animatroników, przez co inne dźwięki są trudniejsze do usłyszenia.

Ciekawostki

FNaF 1

  • Na trailerze widać parę niewprowadzonych z nim rzeczy:
    • Prawdopodobnie pierwotnie on miał biegać, lecz te rolę przejął Foxy.
    • Na zwiastunie zdejmuje on swoją Maskę, lecz w oficjalnej wersji tego nie ujrzeliśmy.
  • Jest on najstraszniejszą postacią zdaniem twórcy gry.
    • Jak możemy przeczytać w innym artykule w gazecie z początku gry Scott Cawthon miał sen związany z tą postacią, mianowicie wstał raz w nocy, i zauważył, że jego drzwi od sypialni są otwarte, postanowił wtedy się wybrać tam i je zamknąć, lecz wtedy okazało się, że drzwi są zablokowane, a za nimi można było usłyszeć charakterystyczny dla Bonniego jęk. Wtedy się obudził.
  • Część osób była przekonana, że Bonnie to dziewczyna. Jednak sam twórca gry przyznał, że jest płci męskiej. Krążyły plotki, że miał mieć damski głos. Również uważali jego zabawkową wersję za dziewczynę - Toy Bonnie.
  • Niektórzy twierdzą, że Bonnie jest najbardziej aktywnym animatronikiem, bo został pierwszym zabitym dzieckiem.
  • Zawsze uaktywnia się pierwszy, ale w nocy 3 i 4 pierwsza ze sceny schodzi Chica.
  • Należy do trzech animatroników, które mają poświęcone ku sobie halucynacje w pierwszej części gry. Inne to Golden Freddy i Freddy.
    • Pierwsza halucynacja to Bonnie bez oczu. Może pojawić się na końcu i początku gry. Po około 10 sekundach pojawiają się białe źrenice w oczach Bonnie'go i przechodzimy do menu głównego lub kontynuujemy grę.
    • Druga halucynacja może pojawić się kiedy Bonnie jest w Magazynie. Jest podobna do poprzedniej, gdyż Bonnie z białymi źrenicami, gapi się w kamerę.
    • Trzecia halucynacja może pojawić się kiedy Bonnie jest w Jadalni. Zamiast Bonniego jest tam jego cień.
  • Na scenie wydaje się być grubszy niż naprawdę jest.
  • Jeżeli drzwi od biura są otworzone, a my patrzymy w kamery to możemy usłyszeć odgłosy Bonnie'go - chwilę później następuje Jumpscare.
  • Gdy puścimy jego Jumpscare (tak jak i innych głównych animatroników) w zwolnionym tempie, usłyszymy Jumpscare Golden Freddy'ego.
  • Pojawia się w pokojach, w których inni nie przebywają, np. Magazyn, Pokój ze środkami czystości.
  • Jako jedyny (możliwe, że Golden Freddy) potrafi się teleportować w pierwszej części gry.
    • Ale to niemożliwe, bo możliwe jest, że jest po prostu szybki.
  • To on miał być główną postacią, a nie Freddy.

Galeria

Animdude.png Galeria dla artykuł:
Bonnie - Galeria
Animatroniki

Przypisy

Advertisement