FANDOM

Animatroniki, to nasi wrogowie w FNaF 1, FNaF 2, FNaF 3, FNaF 4 FNaF SL, FFPS, UCN, FNaF VR oraz FNaF AR. Przeważnie reprezentują zwierzęta. Pełnią role rozrywki dla dzieci w pizzeriach przedstawionych w grze (oprócz FNaF 3 gdzie jest Dom Strachów i FNaF 4, gdzie animatroniki to koszmary znajdujące się w domu). Animatroniki różnią się wyglądem, zachowaniem, uaktywnianiem, a nawet płcią. Animatroniki uaktywniają się w prawie każdej nocy serii gier FNaF.

Classic animatroniki - Animatroniki z Five Nights at Freddy's 1.

Wygląd

Każdy animatronik (Freddy, Bonnie, Chica, Foxy) pochodzi z Five Nights at Freddy's 1. Są one tak zbudowane, że między danymi częściami ciała mają one widoczny endoszkielet. Jeżeli ktoś chce zobaczyć ich wygląd, odsyłam do Fandomu FNaF'a .

Bonnie - Fioletowy królik, gitarzysta w zespole Fazbear'a, ma czerwone oczy i muszkę.

Chica - Żółty kurczak, wokalistka i kucharka w zespole Fazbear'a, ma różowe oczy i śliniaczek z napisem Let's Eat.

Freddy -Brązowy niedźwiedź, wokalista w zespole zatytułowanym jego imieniem, ma niebieskie oczy i czarną muszkę i cylinder.

Foxy - Czerwony lis, aktor w zespole Fazbear'a, ma żółte oczy i opaskę oraz hak, i drobne zniszczenia.

Golden Freddy - Złoty niedźwiedź o wyglądzie podobnym do Freddy'ego, prawdopodobnie jest on Fredbear'em pochodzącym z Fredbear's Family Diner. Ma czarny kapelusz i muszkę.

Galeria

Toy animatroniki - generacja animatroników z FNaF 2.

Wygląd

Toy animatroniki charakteryzują się żywymi kolorami i (prawdopodobnie) wykonaniem z plastiku.

Toy Freddy - lśniąca wersja Freddy'ego. Posiada czerwone policzki i niebieskie oczy.

Toy Bonnie - lśniąca wersja Bonnie'go. Posiada czerwone policzki i zielone oczy.

Toy Chica - lśniąca wersja Chici. Posiada różowe policzki i niebieskie oczy.

Mangle - dawniej Toy Foxy. Bardzo poniszczony i zniekształcony animatronik-lis o żółtym oku (jedno jest czarne) i drugiej endoszkieletowej głowie.

Balloon Boy - niski humanoidalny animatronik trzymający balona i tabliczkę.

Marionetka - wysoki humanoidalny animatronik o wyglądzie kukły.

Galeria

Withered animatroniki - drugi typ animatroników we FNaF 2, zniszczone wersje Old Animatroników z pierwszej Freddy Fazbear's Pizzy pochodzące z 1985 roku. Służą one jako części zamienne dla Toy animatroników.

Wygląd

To bardzo zniszczone animatroniki pochodzące z pierwszej Fredddy Fazbear's Pizzy z 1985 roku.

Withered Freddy- jest mało zniszczony, posiada jedynie parę zniszczeń na kolanach i ramionach.

Withered Bonnie- zniszczona wersja Old Bonnie'go, wyrwano mu lewą rękę i maskę oraz pozbawiono kostiumu dłoni i lewej stopy, ma również parę dziur w nogach.

Withered Chica- zniszczona wersja Old Chici, po mniejszym wyrwano jej dłonie i naciągnięto szczękę, przez co obie części głowy łączą masy kolorowych kabli.

Withered Foxy- zniszczona wersja Old Foxy'ego, usunięto mu większość kostiumu na nogach i rękach, pozbawiono go trochę kostiumu na tułowiu i głowie.

Withered Golden Freddy- uszkodzona wersja odnowionego Fredbear'a użytego w pierwszej FFP. Jest pozbawiony zupełnie oczu, nie posiada lewego ucha i ma parę drobnych dziur w ramionach

Shadow Freddy- cienista wersja Golden Freddy'ego we fioletowym kolorze i białymi, świecącymi oczami.

Galeria

Springtrap- główny antagonista we FNaF 3, legendarny animatronik w fabule gier FNaF. Nigdyś Springbonnie, lecz po zapędzeniu Williama Aftona do niego systemy zmiażdżyły jego ciało i zmieniły ogólny wygląd, dzięki temu powstał Springtrap. Phantom animatroniki - halucynacje w FNaF 3.

Wygląd

Phantom'y to zdezelowane i spalone wersje poznanych w dwóch pierwszych częściach gry animatroników.

Phantom Freddy- zdezelowana wersja Withered Old Freddy'ego z FNaF 2, został pozbawiony lewego ucha i prawej nogi od kolana w dół. Pokrył się popiołem, co zmieniło jego kolor na zielono-złoty z czarnymi pasami.

Phantom Chica- trochę zdezelowana wersja Classic Chici z FNaF 1, po spaleniu jedyne uszkodzenia jakie posiada to duże zadrapania na brzuchu. Jej kolor zmienił się na złoty z czarnymi pasami.

Phantom Foxy- zdezelowana wersja Withered Old Foxy'ego z FNaF 2, został pozbawiony prawej ręki od łokcia do końca. Ciągle ma uniwersalny czerwony kolor, ale pokryty czarnymi pasami.

Phantom Mangle- trochę zdezelowana wersja Mangle z FNaF 2, nie zmieniło się u niej/niego nic poza kolorem, który przez spalenie zmienił się na zielono-szary z czarnymi pasami.

Phantom Puppet- trochę zdezelowana wersja Marionetki z FNaF 2, czarny pokrył prawie całe ciało, a maska pokryła się popiołem.

Phantom Balloon Boy- trochę zdezelowana wersja BB z FNaF 2, nie ma już swoich atrybutów, a kolor zmienił się na zielony z czerwonymi i niebieskimi fragmentami, jest pokryty popiołem.

Phantom Golden Freddy- zdezelowana wersja Withered Old Golden Freddy'ego z FNaF 2, nie do końca wiadomo jakie ma dodatkowe zniszczenia, kolor zmienił się na brąz (rodzaj metalu) i pokrył się popiołem.

Galeria

Nightmare animatroniki - animatroniki występujące we FNaF 4, koszmarne wersje Fredbear's animatroników z Fredbear's Family Diner, w 1983.

Wygląd

To ukoszmarnione wersje animatroników pochodzących z Fredbear's Family Diner. Są głównymi antagonistami w FNaF 4.

Nightmare Freddy- ukoszmarniona wersja Fredbear's Freddy'ego, jego mechaniczne oczy świecą na pomarańczowo, jego nowymi atrybutami są Fredziaki.

Nightmare Bonnie- ukoszmarniona wersja Fredbear's Bonnie'go, jego mechaniczne oczy świecą na fioletowo, ma dużą dziurę w głowie i wiele odsłoniętych części endoszkieletu.

Nightmare Chica- ukoszmarniona wersja Fredbear's Chici, jej mechaniczne oko świeci na czerwono, ma teraz 3 szczęki z ostrymi zębami, do atrybutów doszło Koszmarne Ciastko.

Nightmare Foxy- ukoszmarniona wersja Fredbear's Foxy'ego, jego mechaniczne oczy świecą na pomarańczowo, ma wiele odsłoniętych części na nogach i pysku, ma teraz duże mechaniczne pazury na nogach.

Plushtrap- pluszanka Spring Bonniego, jego oczy nie świecą w ciemności tak jak u innych, ma wiele drobnych, ostrych zębów, praktycznym atrybutem są oryginalne oczy.

Nightmare Fredbear- ukoszmarniona wersja Fredbear'a, jego mechaniczne oczy świecą na czerwono, zamiast typowego czarnego cylindra ma teraz fioletowy, tak jak muszkę, posiada szczękę w brzuchu, co jest swego rodzaju fenomenem u animatroników, jego atrybutami (i jednocześnie wspólnymi dla Nightmare'a) są szczęki w brzuchu, czerwone oczy, wielkie pazury, specyficzne guziki, osobista noc, ale osobiście dla Fredbear'a jest różowy kolor muszki i cylindra.

Nightmare- ukoszmarniona wersja cienia Fredbear'a, jego mechaniczne oczy świecą na czerwono, zamiast typowego czarnego cylindra ma teraz złoty, tak jak muszkę, posiada szczękę w brzuchu, co jest swego rodzaju fenomenem u animatroników, jego atrybutami (i jednocześnie wspólnymi dla Nightmare Fredbear'a) są szczęki w brzuchu, czerwone oczy, wielkie pazury, specyficzne guziki, osobista noc, ale osobiście dla Nightmare'a jest złoty kolor muszki i cylindra.

Jack'o Bonnie- halloweenowa wersja Nightmare Bonnie'go, z wnętrza jego głowy wychodzi jasne, żółte światło, jego atrybutami są złota muszka (inna niż u Nightmare'a), oraz oryginalny szkielet.

Jack'o Chica- halloweenowa wersja Nightmare Chici, z wnętrza jej głowy wydobywa się jasne, pomarańczowe światło, jej atrybutem jest animatroniczna dynia.

Nightmare Mangle- ukoszmarniona wersja Mangle, jej/jego mechaniczne oczy świecą na pomarańczowo, ma wiele odsłoniętych części, jej/jego atrybuty to 3 nogi z mechanicznymi pazurami, druga głowa i jedna ręka.

Nightmare Balloon Boy- ukoszmarniona wersja Balloon Boy'a, jego mechaniczne oczy świecą na czerwono, nie ma żadnych zniszczeń, jego atrybutami są powykręcane palce.Prawdopodobnie jedyny z HE który może być kanoniczny.

Nightmarionne- ukoszmarniona wersja Marionetki, jej oczy świecą na biało, ma długie palce i wystające zebra, oraz kościste nogi, te, wspomniane rzeczy są jej atrybutami.

Nightmare Springtrap- ukoszmarniona wersja Springtrapa, ale tylko halucynacja, ma świecące na biało, ale mechaniczne oczy, ma aż 9 szczęk i jest największym animatronikiem spośród Koszmarów, wspomniane szczęki są jego atrybutami. Wciąż pojawił się tylko w książkach.

Galeria

Funtime (Zabawowe)- cyrkowe animatroniki zaprojektowane i stworzone przez Afton Robotics, zabawiały (tylko pozornie) dzieci w lokacji Circus Baby Pizza World, poprzez swoją konstrukcję, gdy naliczały 1 dziecko w pomieszczeniu to miały je porywać i możliwe, że zabijać, ich barwy są bardzo jasne i dominuje u nich kolor biały. Każdy z nich ma 5 palców.

Wygląd

Funtime animatroniki to bardziej "przyjazne" wersje podstawowego zestawu FFPS oraz klaunistycznych wersji.

Circus Baby - liderka bandy Funtime animatroników. Jest ona ogromnym, humanoidalnym animatronikiem z mikrofonem.

Funtime Freddy- zabawowa wersja Freddy'ego, jego kostium jest cały biały z duża paletą barw odcieni fioletu, jego oczy są niebieskie, prawie zawsze pokazywany z Bon-Bonem.

Funtime Foxy - zabawowa wersja Foxy'ego, jej/jego kostium jest cały biały z paletą barw odcieni różowego.

Ballora - humanoidalny animatronik baletnica, ma fioletowe tutu i fioletowe oczy.

.....

Wygląd

Animatroniki występujące w FFPS (poza Lefty'im) to zniszczone wersje animatroników które pojawiały się w poprzednich grach.

Molten Freddy - jego maska trochę przypomina twarz Funtime Freddy'ego tylko że ma w sobie dużo dziur, nie ma prawego oka, a lewe świeci na pomarańczowo. Jednak ciągle posiada okrągłe uszy. Ma dużo przecięć charakterystycznych dla Funtime animatroników, ale nie potrafi otwierać twarzy i posiada zęby, przypominające budową śruby. Jego budowa jest podobna do Ennarda, lecz nie ma stałego ciała, tylko zakręcone i splecione kable z widoczną dużą ilością oczu o różnych kolorach tęczówek. Jego ręce nie różnią się od tych posiadanych przez Ennarda, lecz składają się z większej ilości kabli.

William Afton (Scraptrap) - Afton to zielonkawy animatronik królik o podstawowej budowie typowej dla animatroników. Jego stopy mają po 3 czerwone kabelki [lub żyły] zachodzące w pionie na ich górze. Nie posiada kostiumu na dolnych częściach nóg, a górne mają dziury. Jego tułów ma parę mniejszych dziur, tak jak ręce. Jego prawa dłoń ma metalowe pazury na pięciu palcach, a jego lewa ręka jest urwana w połowie, a w jej miejscu pozostał metalowy pręt z widocznymi szczątkami człowieka - Williama Aftona.

Aktywność Animatroników (FNAF1)
Numer Nocy Animatroniki Skala trudności (1-20)
Noc 1

Bonnie

Chica

Złoty Freddy

Bonnie - 0

Chica - 0

Złoty Freddy - ?

Noc 2

Bonnie

Chica

Foxy

Złoty Freddy

Bonnie - 1-2

Chica - 1

Foxy - 4

Złoty Freddy - ?

Noc 3

Bonnie

Chica

Foxy

Freddy

Złoty Freddy

Bonnie - 4

Chica - 3

Foxy - 5

Freddy - 2

Złoty Freddy - ?

Noc 4

Bonnie

Chica

Foxy

Freddy

Złoty Freddy

Bonnie - 6

Chica - 5

Foxy - 7

Freddy - 5

Złoty Freddy - ?

Noc 5

Bonnie

Chica

Foxy

Freddy

Złoty Freddy

Bonnie - 12

Chica - 11

Foxy - 13

Freddy - 11

Złoty Freddy - ?

Noc 6

Bonnie

Chica

Foxy

Freddy

Złoty Freddy

Bonnie - 15

Chica - 15

Foxy - 15

Freddy - 15

Złoty Freddy - ?

Noc 7 Zależy od gracza Zależy od gracza
Aktywność Animatroników (FNAF2)
Noc 1

Marionetka

Toy Bonnie

Toy Chica

Marionetka - ?

Toy Bonnie - 2

Toy Chica - 1

Noc 2

Marionetka

Toy Bonnie

Toy Chica

Mangle

Toy Freddy

Balloon Boy

Marionetka- ?

Toy Bonnie - 4

Toy Chica - 3

Mangle - 2

Toy Freddy - 3

Balloon Boy - 3

Noc 3

Marionetka

Toy Bonnie

Toy Chica

Mangle

Toy Freddy

Balloon Boy

Foxy

Bonnie

Chica

Freddy

Marionetka - ?

Toy Bonnie - 4

Toy Chica - 3

Mangle - 5

Toy Freddy - 3

Balloon Boy - 4

Foxy - 2

Bonnie - 4

Chica - 3

Freddy - 2

Noc 4

Marionetka

Toy Bonnie

Toy Chica

Mangle

Toy Freddy

Balloon Boy

Foxy

Bonnie

Chica

Freddy

Marionetka - ?

Toy Bonnie - 4

Toy Chica - 3

Mangle - 6

Toy Freddy - 3

Balloon Boy - 5

Foxy - 4

Bonnie - 6

Chica - 5

Freddy - 4

Noc 5

Marionetka

Toy Bonnie

Toy Chica

Mangle

Toy Freddy

Balloon Boy

Foxy

Bonnie

Chica

Freddy

Marionetka - ?

Toy Bonnie - 7

Toy Chica - 6

Mangle - 10

Toy Freddy - 6

Balloon Boy - 8

Foxy - 11

Bonnie - 13

Chica - 12

Freddy - 11

Noc 6

Marionetka

Toy Bonnie

Toy Chica

Mangle

Toy Freddy

Balloon Boy

Foxy

Bonnie

Chica

Freddy

Złoty Freddy

Marionetka - ?

Toy Bonnie - 11

Toy Chica - 9

Mangle - 13

Toy Freddy - 9

Balloon Boy - 10

Foxy - 15

Bonnie - 17

Chica - 16

Freddy - 16

Złoty Freddy

Noc 7 Zależy od gracza Zależy od gracza
Noc 8

Marionetka

Toy Bonnie

Toy Chica

Toy Foxy/Mangle

Toy Freddy

Balloon Boy

Foxy

Bonnie

Chica

Freddy

Złoty Freddy

Marionetka - 0

Toy Bonnie - 0

Toy Chica - 0

Toy Foxy/Mangle - 0

Toy Freddy - 0

Balloon Boy - 0

Foxy - 0

Bonnie - 0

Chica - 0

Freddy - 0

Złoty Freddy - 0

Animatroniki
FNaF 1: FreddyBonnieChicaFoxyGolden FreddyEndoszkielet 01
Książki: Twisted FreddyTwisted BonnieTwisted ChicaTwisted FoxyTwisted WolfFuntime FreddyFuntime FoxySpring BonnieBabyStitchwraithFetch