"Gdzie to wszystko się zaczęło"
  — Napis na ekranie ładowania z A. Fredbear'em 
Adventure Fredbear (z pol. Przygodowy Fredbear) jest jedną z postaci w FNaF World'ie. To osłodzona wersja Fredbear'a, animatronika sprężynowego który był pierwszą wersją Freddy'ego Fazbear'a z Fredbear's Family Diner.

Ten bohater zdecydowanie odróżnia się stylem bycia, a niżeli pozostałe animatroniki. Z początku jest naszym przewodnikiem opowiadający nam o kreaturach, pewnym wydarzeniu, tunelach i glitchach itd., ale on sam w sobie też jest zgliczowany, jak widać przy końcu każdej rozmowy. W tym przypadku można zacząć z nim dialog wchodząc w jego ikonkę na mapie świata FNaF World, a na początku gry, po wybraniu slotu i trybu, zacznie się samoistnie.

Jednak może być też postacią grywalną, lecz w przeciwieństwie do Adventure Freddy'egoAdventure Bonnie'goAdventure ChiciAdventure Foxy'ego oraz Adventure Toy Freddy'egoAdventure Toy Bonnie'go, Adventure Toy Chici i Adventure Mangle trzeba go najpierw pokonać, mimo że z początku był do nas przyjacielsko nastawiony.

Wygląd

Fredbear jest złotym animatronikiem-niedźwiedziem z fioletowym kapeluszem i muszką. Trzyma w czteropalczastej łapie mikrofon i posiada dwa, czarne guziki na brzuchu. Ma zielone oczy.

Ataki

Jako postać grywalna Adventure Fredbear ma trzy zdolności:

  • Mega Bite - Fredbear "gryzie" jednego z wrogów.
  • Regen Song - Fredbear regeneruje życie członkom drużyny.
  • Mimic Ball - Fredbear tworzy Virtua-Freddy'ego, który powtarza wszystkie ataki.

Ciekawostki 

  • Kiedy dwóch Fredbear'ów spotka się podczas rozmowy, obaj wybuchną i pojawi się wiadomość, że "dwóch Fredbear'ów nie może pojawić się w tym samym miejscu i czasie. Następnie uzyska się jedno z zakończeń gry.
  • A. Fredbear to jedyna postać w FNaF World, która jest NPC, postacią grywalną i przeciwnikiem w jednym.
  • A. Fredbear jest z jednym z postaci ekskluzywnych ujawnionych w FNaF World, inni to A. Spring Bonnie i Endoplush.
  • A. Fredbear był również jedną z pierwszych postaci ujawnionych w FNaF World.

Porównanie z Golden Freddy'm

Porównanie goldenów

A. Golden Freddy i A. Fredbear różnią się tylko tym, że A. Golden Freddy ma czarny kapelusz (nie widać mu muszki ani guzików), a A. Fredbear ma fioletową muszkę i fioletowy kapelusz. Postacie również mają ten sam kolor, co może oznaczać że A. Golden Freddy jak jego odpowiednik z gry, był również animatronikiem sprężynowym i mógł być jakoś powiązany z Fredbear'em.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.