Phone Guy je průvodce v sérii Five Nights at Freddy's. Je předchozím hlídačem ve Freddy Fazbear's Pizzerii, který pracoval během týdne před událostmi ve hře.

Pomáhá hráči tím, že mu poví všechno o chování animatroniků od začátku až do čtvrté noci, ve které se odehraje jeho poslední zpráva. Ve Five Nights at Freddy's 2 slyšíme Phone Guye na začátku směny a ve Five nights at Freddy's 3 jsou jeho nahrávky z první Freddy Fazbear's Pizza.

Hráči se hádají, zda je Phone Guy spojencem nebo ne. Zdá se jim divné, že trvá na tom, aby hráč zůstal, místo toho, aby řekl, ať okamžitě tuto práci opustí.

CharakterEditovat

Phone Guy je poněkud lhostejný a není zde žádné vysvětlení proč. V průběhu hry, dělá to nejlepší, aby hráče přesvědčil, že "se tu vážně není čeho obávat" i přes zřejmé nebezpečí. Není známé, jestli lže, protože musí a nebo se prostě snaží, aby se Mike Schmidt cítil lépe.

Zdá se, že je velmi váhavý a často se cítí trapně, koktá a nervózně se směje, což znamená, že by mohl mít obavy, ohledně jeho rady či varování k animatronikům. Samozřejmě, je také možné, že má prostě strach, protože hrozí, že může mít (vaši) smrt na jeho rukou.

PodrobnostiEditovat

  • Phone Guy byl dabován samotným vývojářem hry Scottem Cawthonem.
  • Je velmi důležité, aby ho hráč první a druhou noc pozorně poslouchal, pokud je ve hře nový. Dává instrukce jak hra funguje. Je vlastně něco jako tutoriál.
  • Běžně se domnívá, že Phone Guy je uvnitř Chicy; Můžeme u Chicy vidět uvnitř pusy druhou řadu zubů, stejně jako fakt, že Chica někdy dělá zvuky velmi podobné lidskému chraptění a nebo sténání, když je blízko hráče. Ale i tak se diskutuje, že prostě druhá řada zubů patří endoskeletonu uvnitř obleku, a že podobné zvuky dělá Bonnie.
    • Někteří zase tvrdí, že Phone Guy byl nacpán do obleku Golden Freddy-ho. Důkazy jsou takové, že Golden Freddy vypadá jako bezvládné, mrtvé tělo a je v poloze, jako mrtvý člověk, který sedí. Navíc na konci zprávy můžeme slyšet zvuk, který právě Golden Freddy vydává.
  • Ve zprávě ve čtvrté noci, zvuk bouchání na dveře, se liší od toho, který můžeme normálně ve hře slyšet, když Foxy bouchá do dveří.
  • Každý hovor je kratší než předchozí. To platí i pro druhou a třetí hru.